תוכן שיווקי

"גם המגזר התעשייתי מכיר בחשיבות הענן"

עדי קריסטל, מנהלת תחום תעשיות וטלקו במיקרוסופט ישראל, מסבירה כיצד ארגונים תעשייתיים יכולים להתקדם לעולם החדש, מבוסס הבינה המלאכותית, עם הגירה לענן Azure

24/06/2021 14:36
עדי קריסטל, מנהלת תחום תעשיות וטלקו במיקרוסופט ישראל. צילום: יח"צ

כתב: הילל יוסף.

"העולם התעשייתי החל בטרנספורמציה הדיגיטלית באיחור לעומת תעשיות אחרות. הוא מצטרף לארגונים אחרים, שרואים בענן חלק בלתי נפרד מהטרנספורמציה. ארגונים תעשייתיים נעים לענן כי רק שם הם יכולים לקבל את המענים הטכנולוגיים שלהם הם זקוקים על מנת להמשיך ולהישאר רלוונטיים", כך אמרה עדי קריסטל, מנהלת תחום תעשיות וטלקו במיקרוסופט ישראל.

"הטרנספורמציה הדיגיטלית, ציינה קריסטל, "באה לביטוי בכמה מקומות בארגוני תעשייה: האחד – בקווי הייצור. בקווי הייצור מוטמעים כיום יותר תהליכים מבוססי בינה מלאכותית, לימוד מכונה ואינטרנט של הדברים. זאת, לטובת הפקת תובנות, למשל לגבי איכות המוצר, מצב מלאי החלפים, חיזוי תקלות או כל תובנה שתסייע לביזנס לעבוד טוב יותר". "כך", אמרה, "בקורונה ראינו גידול בשימוש ברכיבים מעולם ההדמיות, כמענה לסגרים. באמצעות משקפי מציאות מדומה ועוד יותר, עם כניסת דור 5 ניתן לערוך הדמיה מלאכותית של קו הייצור ולאתר חסמים ותקלות. כמו שבעולם הרפואה ניתן לתרגל ניתוחים באופן וירטואלי, בתהליך הייצור אפשר להכניס אנליטיקה ואוטומציה לתהליכים תפעוליים".

עולם נוסף שעליו היא דיברה הוא שרשרת האספקה. "הקורונה האיצה גם פה תהליכים חכמים, ו-'מצאה' פתרונות למחסור במוצרים, עובדים וחומרי גלם. ארגונים תעשייתיים מחפשים אג'יליות", אמרה. קריסטל ציינה כי "האתגר החדש הוא איך לייצר בארגון תעבורה של ידע בין החלקים השונים בתהליך, להגדלת התפוקה, היעילות והבטיחות".

"חשוב להנפיק חדשנות לצד קיימות", הוסיפה. "דרוש לייצר מוצרים שונים וחכמים יותר. למשל, אנחנו רואים יותר ויותר חברות מזון שבוחרות לייצר מוצרים טבעוניים או תחליפי חלב כדי להיענות למגוון רחב יותר של לקוחות ולמגמות בריאותיות. כמו כן, קיימת מגמה עולמית גוברת של ארגונים שרוצים לייצר מוצרים ידידותיים לסביבה, עם תהליכי ייצור ושינוע יותר מתחשבים, אריזות מתכלות ועוד. אלה תהליכים שבונים שקיפות סביבתית מול הלקוחות".

טכנולוגיה שמייצרת חיבוריות

קריסטל הדגישה ש-"הטכנולוגיה של מיקרוסופט מייצרת חיבוריות. כך, לעובד יש פלטפורמה מבוססת 365 לטובת התפוקה – עם Teams, אקסצ'יינג' ו-SharePoint, עם שכבת אבטחת מידע מעליהן, וזאת לצד פיתוח אפליקציות Low Code No Code, שמאפשר לארגונים תעשייתיים נטולי אנשי פיתוח לענות על צרכים דיגיטליים. כלי Power Apps מאפשרים לארגון לפתח אפליקציות לבד".

"תחום נוסף שחווה שינוי במגזר התעשייתי", אמרה, "הוא עולם החיזוי. בעזרת טכנולוגיות בינה מלאכותית מתאפשר BI עסקי בממד ההיסטורי. אנחנו רוצים ללמוד מהמכונה, מהשרשרת ומההנהלה מה יהיה. באופן זה, ארגון יכול לחזות מתי הרכיב יתקלקל ולהודיע למחסן 'הכינו את הרכיב הזה במלאי, כי אוטוטו יש צורך להחליפו', וככה ניתן למנוע השבתה. כך, שטראוס מים הכריזה שבסדרת ברי המים החדשה שלה יש רכיבי IoT שיאפשרו חיווי וטיפול בתקלות מרחוק, התראה על הצורך להחליף מסנן ועוד. תודות לכך, החיבור בין הלקוחות לחברה מתהדק, תוך שהם נהנים מחוויה טובה יותר ומאיכות מים טובה יותר".

לדברי צפריר עזרא, מנמ"ר ומנהל הדיגיטל (CIO and Digital) בשטראוס מים, "הלקוחות שלנו מצפים לחוויית לקוח מעולה, שירות חכם וחסר תקדים. על ידי הוספת יכולות IoT אנחנו יכולים לתת להם עושר פונקציונלי ומותאם אישית בהתאם להעדפותיהם, וכן מענה וטיפול בתקלות עוד טרם התרחשותם. כארגון מונחה מידע, טכנולוגיית ה-BI מאפשרת לנו להיות החברה המובילה בישראל גם בתחום השירות".

אייל בן עמרם, סמנכ"ל מערכות המידע של צים שירותי ספנות משולבים, אמר כי "בעזרת טכנולוגיית בינה מלאכותית אנחנו יכולים לזהות פוטנציאל של חומרים מסוכנים שמתוכננים להישלח עם צים ושהלקוח לא הצהיר על המטען כמסוכן. ההבנה שעלול להיות חומר מסוכן במכולה מאפשרת לנו לתכנן נכון את מיקומה ולנקוט באמצעי הזהירות הנדרשים, ובכך לחסוך כסף רב על נזקים שעלולים להיגרם לצים או ללקוח, עד כדי הצלת חיים".

"באחרונה, "סיכמה קריסטל, "הכרזנו על ענן ייעודי לתעשייה, שלוקח את האקו-סיסטם של הטכנולוגיות בתחום ומאגד אותן תחת האב אחד, עם Best Practices. כך, הלקוח התעשייתי מקבל פלטפורמה מלאה, שעומדת בכל תקני התעשייה, עם כלל מוצרי הענן של מיקרוסופט ושותפיה, כמו גם עם ערכים מוספים שמסירים את המחיצות בין הענף התעשייתי והטכנולוגיות שבו. הגעת הדטה סנטר המקומי לישראל תאפשר לתעשיות להסיר מחסומי שיהוי ולהגדיל את החיבוריות לעולם. ארגונים הבינו, גם בשל הקורונה, שהם נדרשים לטרנספורמציה דיגיטלית כדי לסייע להם להשתנות, להיות גמישים ולשרוד העולם החדש".

אירועים קרובים