תוכן שיווקי
לקראת אירוע Nutanix Cloudscape, ביום ד', ה-30 ביוני, בלאגו, ראשון לציון

מהם אתגרי ה-IT של גופים במגזר הביטחוני – והפתרונות?

ראיון עם טליה צרפתי, מנהלת מכירות למגזר הביטחוני בנוטניקס ישראל

14/06/2021 14:49
טליה צרפתי, מנהלת מכירות למגזר הביטחוני בנוטניקס ישראל. צילום: יח"צ

לקראת כנס Nutanix Cloudscape בדקנו עם טליה צרפתי, מנהלת מכירות למגזר הביטחוני בנוטניקס ישראל, מהם אתגרי ה-IT של גופים במגזר זה – ומהם הפתרונות לכך.

מהם האתגרים המרכזיים של המגזר הביטחוני, מבחינה טכנולוגית?
"המגזר הביטחוני ניצב בפני אתגרים רבים ומורכבים במעבר מהעולם ה-'מסורתי', של מערכות סגורות ותהליכים מורכבים, לדיגיטל. הטכנולוגיה מתקדמת ומחייבת את הארגונים במגזר זה להתאים את עצמם ואת תהליכי העבודה שלהם לעידן החדש, על מנת שיוכלו להיענות לאתגרי השעה ושיהיו רלוונטיים ותחרותיים בשווקים שבהם הם פועלים. אתגר נוסף, שגם הוא צובר תאוצה – גם כחלק מהטרנספורמציה הדיגיטלית והחשיבה מחדש, הוא המעבר לענן על כל סוגיו, ובעיקר מה ניתן ונדרש להעביר לשם. ולבסוף, את כל השינויים הללו והכנסת טכנולוגיות ומודלים חדשים חייבים לעשות במגזר הביטחוני תוך הקפדה על הרמות הגבוהות ביותר של אבטחת מידע, אמינות ויציבות ללא פשרות של התשתיות, ביצועים ברמה גבוהה והתאמה לדרישות הרגולציה בתחום".

מהי התפיסה הרווחת לגבי הענן במגזר הביטחוני?
"התפיסה הרווחת כיום היא שילוב של כל סוגי העננים: פרטי, ציבורי והיברידי. האתגר הגדול הוא לקטלג ולחלק מה המידע שניתן ונדרש להעביר לכל אחד מסוגי הענן, כאשר אסטרטגיית הענן הפרטי מהווה ברוב הגופים במגזר הביטחוני ובפרט בתעשיות הביטחוניות את מרכז הפיתוח עבור הפרויקטים ללקוחות הסופיים, ופחות לצורך המערכות המרכזיות שלהם".

אילו פתרונות נוטניקס מציעה לאתגרים הללו ומהו הערך המוסף שלהם?
"אנחנו מציעים כמה פתרונות מתקדמים לסיוע בהאצת הטרנספורמציה הדיגיטלית והמעבר לענן, כאשר השכבה הבסיסית שלנו בסל הפתרונות היא פתרון ה-HCI (ר"ת Hyperconverged Infrastructure). הפתרון מציע מערך בודד המשלב אחסון, מחשוב ותקשורת, בשכבה אחודה, פשוטה לניהול ואוטומטית. בכך היא משדרגת את הארכיטקטורה בהשוואה לסביבה מסורתית.

יש לציין שאנחנו מציעים מספר פתרונות על גבי שכבת ה-HCI שלנו, שמאפשרים אוטומציה תוך שילוב עם עננים ציבוריים. פתרון ה-Nutanix-Calm הוא מערכת אוטומציה לניהול ענן פרטי תוך תמיכה במערכות השונות באתר המקומי, וכמובן תמיכה בספקי הענן המובילים.

לטובת אבטחת המידע אנחנו מספקים יכולות חכמות – הן עבור הגנת הגישה לשרתים הווירטואליים, באמצעות יכולת מובנית של מיקרו-סגמנטציה, שמאפשרת לשלוט ולהגן על התעבורה הנכנסת והיוצאת, והן יכולת זיהוי כופרות עבור פתרון שירותי הקבצים המובנה.

בנוסף, כחלק מסל הפתרונות אנחנו יודעים לספק מערכת חכמה לניהול ויצירה של מסדי נתונים בשם Nutanix-Era, שמאפשרת לצוותי התשתיות לספק בסיס נתונים כשירות (DBaaS – Database as a Service) באמצעות תפעול שקוף לאורך מחזור חיי בסיס הנתונים, ויכולת הפעלה פשוטה".

כיצד מבטיחים תשתית IT שתהיה יציבה, בטוחה ועם שרידות ברמה גבוהה?
"בסל הפתרונות הכולל של נוטניקס מוצע מגוון רחב של יכולות כדי לוודא שהנתונים והשירותים יהיו זמינים ורציפים. בפלטפורמת התוכנה שלנו קיימת יכולת מובנית לזמינות גבוהה והגנה על נתונים. הארכיטקטורה מבוססת Web-scale, שאחד מעקרונות הליבה שלה הוא היכולת לרפא את עצמה באופן אוטומטי ומהיר. לנוטניקס יש פלטפורמה אמיתית שמוגדרת כתוכנה. היא מבוססת על שרת של AMD או אינטל ועמידה בפני כל כשל שהוא, כגון כשל בדיסק הפיזי. כמו כן, הנתונים נבנים מחדש באופן אוטומטי ומהיר ללא כל השפעה על האפליקציה.

בנוסף, נוטניקס מציעה יכולות סנאפשוט באופן אוטומטי ומתוזמן. עבור מימוש התאוששות מאסון אנחנו מציעים יכולות הגנה על בסיס רפליקציה א-סינכרונית, סינכרונית למחצה, סינכרונית ואקטיב-אקטיב".

רוצים לדעת עוד? לרישום לכנס Nutanix Cloudscape לחצו כאן.

אירועים קרובים