תוכן שיווקי
לקראת אירוע "עולם הגיוס החדש" של חברת פרוסיד שיתקיים ב-17.6

"תהליכי גיוס העובדים עברו שינויים דרמטיים בשנת הקורונה"

05/05/2021 15:06
ימית ועלני, מנהלת מכירות ומיקור חוץ בפרוסיד. צילום: יח"צ

"התאוצה הדיגיטלית שהביאה שנת הקורונה לא פסחה גם על תחום הגיוס של כ"א טכנולוגי, שעבר שינוי שבתנאים רגילים היה נמשך שנים רבות. האתגר נותר זהה – לבצע גיוס איכותי – אך הדרך להגיע לשם עברה שינויים דרמטיים", כך אמרה ימית ועלני, מנהלת מכירות ומיקור חוץ בחברת פרוסיד (Proceed), בראיון עימה, שהתקיים לקראת אירוע "עולם הגיוס החדש", המיועד למנהלי גיוס של כ"א טכנולוגי במגזר הארגוני.

ועלני ציינה כי "פרוסיד מסייעת לחטיבות טכנולוגיות לשפר אפקטיביות ארגונית ותוצאות עסקיות, והיא עושה זאת על ידי הטמעת תהליכי עבודה ופתרונות טכנולוגיים מתקדמים, ועל ידי שילוב כוח אדם מעולה".

מהם האתגרים עימם מתמודד תחום הגיוס כיום?
"שני אתגרים לא השתנו גם במהלך שנת הקורונה. האחד, הצורך של ארגונים לאתר מועמדים איכותיים; והשני, ההתמודדות עם המחסור בעובדי טכנולוגיה, כשהמציאות הזו לא השתנתה גם בשנה האחרונה. למרות שראינו הזרמה של מועמדים רבים יותר לשוק העבודה, תוצאה של היציאה לחל"ת, הרי שעדיין קיים מחסור בידיים עובדות טכנולוגיות".

כיצד השתנה תהליך הגיוס בשנה הזו?
"תהליך הגיוס הקלאסי היה תהליך "לואו טק" שבמרכזו פגישות פיזיות. שנת הקורונה חייבה אותנו, המגייסים, לעבור למודל עבודה דיגיטלי, לאבחן מועמדים ולהעריך כישוריהם בכלים וירטואליים, ולהחליף את המפגש הפיזי בפגישות זום. היום ברור שהתהליכים הללו ימשיכו וילוו אותנו גם בעידן הפוסט קורונה, אלא שנראה איזון ומעבר לתהליך גיוס היברידי, כזה המשלב תהליכים דיגיטליים עם חזרה לתהליכים פרונטליים. כך לדוגמ, ככל שהמשרות בכירות יותר ובשלבים מתקדמים יותר, נראה יותר תהליכים פרונטליים, כשבמשרות זוטרות יותר יהיו יותר תהליכים דיגיטליים.
אנחנו גם רואים שארגונים ממשיכים לחדד את תהליכי הגיוס שלהם ולהוסיף עוד ועוד תהליכי אבחון על מנת לגייס את המועמדים הטובים ביותר, כשגם בנושא הזה נעסוק באירוע".

לאילו כישורים יזדקקו עובדים בעידן הפוסט קורונה?
"השנה האחרונה הוכיחה את החשיבות של המיומנויות הרכות (Soft Skills). כישורים אלו תמיד היו קריטיים להצלחה, ומגייסים התבקשו לאתר מועמדים תקשורתיים, פותרי בעיות, משתפי פעולה, ועצמאיים. גם כיום זה מאסט, אבל כבר לא מספיק. לכך צריך להוסיף מיומנויות נוספות, כמו: גמישות מחשבתית, יכולת הסתגלות, אוריינות דיגיטלית גבוהה, שיתוף פעולה וירטואלי, חשיבה מקדמת, אינטליגנציה חברתית וחשיבה מערכתית".

מהם לדעתך הכישורים הנדרשים כיום ממנהלים?
"בצד של המנהלים נדרשת התמודדות עם אתגר הניהול מרחוק. ניהול עובדים בשיחות זום אינו דומה בכלל לאתגר של הניהול הקלאסי. יש צורך לעמידות גבוהה של המנהלים, כדי להימנע מ-Zoom Fatigue, התעייפות זום, ועוד שלל אתגרים הכרוכים בניהול גופי IT גדולים ומורכבים במודל של עבודה מהבית, כמו: יצירת מוטיבציה ארגונית, יכולת הקשבה והכלה של העובדים, אמפתיה, לצד נחישות ודבקות במטרה ביישום תכניות עבודה ועמידה ביעדים".

מה מבדל את פרוסיד בתחום הגיוס?
"שלושה נושאים מבדלים אותנו. הראשון, הניסיון העשיר שלנו בשוק האנטרפרייז, ובמגוון רחב של סקטורים: היי-טק, פיננסים, ביטחון, בריאות, תעשייה ועוד; שנית, אנו מתמחים בייעול וניהול תהליכים, וכתוצאה מכך מוכוונים לאיתור וגיוס מהיר, מקצועי וממוקד; ודבר שלישי, אנו מומחים בהפעלה של מרכזי גיוס, בהכשרת עובדים במסלול OJT ובניהול קשר אישי עימם.
לסיכום, פרוסיד מצויה בעיצומו של תהליך גדילה עסקי, ביצענו את ההתאמות הנדרשות לעולם הגיוס החדש, ואנו מגייסים היום לעשרות משרות נחשקות בארגונים המובילים בישראל".

לפרטים והרשמה לאירוע "עולם הגיוס החדש" של Proceed היכנסו לקישור הבא.

אירועים קרובים