תוכן שיווקי

עוברים לכלי אינטגרציה וניהול נתונים מהדור החדש

04/05/2021 09:30
יוסי רודריק, מנכ"ל קבוצת UCL. צילום: יח"צ

מאת יוסי רודריק, מנכ"ל קבוצת UCL

בעולם שבו כמות הנתונים שארגון אמור לנהל מוכפלת בכל שלוש שנים, ארגונים רבים הגיעו לתובנה, שהדרך בה פעלו עד כה בנושא ניהול הנתונים אינה יכולה להתקיים עוד. הם מבינים כי הם חייבים לשנות את דרך החשיבה של הארגון בכל הנוגע לאינטגרציה וניהול הנתונים.

הצורך בהשתלבות בעולמות חדשניים ובדיגיטל

הצורך המיידי בפתיחת ערוצים נוספים (Mobile Web etc) מול הלקוחות, הסוכנים, השותפים והספקים מחייב זמינות של מידע אמין לשם קבלת החלטות וביצוע עסקאות. הזמן הדרוש מקבלת המידע עד להפיכתו לתובנה נדרש להתקצר בצורה משמעותית. לקוחות הקצה מבקשים לקבל את המידע בזמן קצר ככל האפשר. מחקרים מצאו, כי 40% מהלקוחות לא יסכימו להמתין שלוש שניות ויותר לקבלת מידע על המסך, הם יעדיפו לעבור למסך אחר.

גם הצורך בשיפור השירות מחייב כלי אינטגרציה יציבים ומהירים, המשלבים טיוב נתונים תוך כדי שינועם. ארגונים חייבים להיערך לפתיחת ערוצי תקשורת חדשים מול לקוחותיהם, שכן עליהם ליזום מולם ולא רק להגיב, ולשם כך נדרשים כלים מהירים ואמינים שיכולים לעמוד בדרישות השירות הגדולות ביותר.

גם הלקוחות הפנימיים בארגונים מבקשים לקבל מידע אמין בזמן קצר. בדרך כלל הם יבקשו גישה ישירה לנתונים לשם יצירת דו"חות בעצמם, ללא תלות ב-IT ( Self Service). היתרון ברור מאליו: הסכנה  שה-IT יהפוך לצוואר בקבוק בכל הקשור לשירות קטנה. ככל שכמות האנליסטים של הארגון גדלה, כך גם גובר הלחץ על ה-IT לספק את הנתונים. וכך גם עלויות ה-Shadow IT. גם כאן היתרון של כלי ניהול חדשניים בא לידי ביטוי משמעותי: הוא מאפשר קיצור לוחות זמנים בפיתוח ומעמיד כלים אוטומטיים לטיוב והכנת הנתונים באמצעות משתמש הקצה.

אינטגרציה עם ענן וביג דטה

אחת הבעיות בריבוי הנתונים המצטברים במערכות ה-IT היא, שהארגון אינו יכול לעבד ולנהל כמויות מידע עצומות בטבלאות, ועל כן הפתרונות החדשים המקובלים הינם בניית מאגרי Hadoop ו/או  שימוש בבסיסי נתונים בענן.  גם כאן נדרשת בניית אסטרטגיה, שתוכל לשמר את הלוגיקה העסקית של הארגון ולמנוע את הצורך בשכפול התהליכים. הכלים החדשים, ובראשם כלי הניהול של טאלנד (Talend), פותרים את הצורך בשכפול תהליכים על ידי הפעלת מחולל קוד ייעודי לכל סביבה, המאפשר העברת אותו Job ליעד אחר ללא כל פיתוח ובאמצעות גרירה נוחה.

עמידה ברגולציה

הרגולציה מניעה את הארגונים לקחת שליטה על יכולת ניהול הנתונים שלהם. הרווח הגדול שממנו נהנים הארגונים שעומדים ברגולציה מספק להם את היכולת לעבוד עם כלים חדשניים, המאפשרים זמן פיתוח קצר ושימור השקעה. הם אינם צריכים להגדיל את העלויות שלהם (בכלים המיושנים, החיוב פר שרת וממשקים, בעוד שבכלים החדשים החיוב פר מפתחים בלבד).

הפתרון הטוב ביותר בתחומו

בשנת 2005 עמד שוק המידע על פרשת דרכים. בזמן ששאר הענפים נמשכו למוצרי אינטגרציה מורכבים ויקרים, מייסדי טאלנד, פבריס בונן וברטרנד דיארד האמינו שיש דרך אחרת: משהו פשוט, חזק, גמיש וניתן להרחבה. הפתרון שלהם היה התוכנה המסחרית הראשונה עם קוד פתוח לשילוב נתונים (Data Integration).

טאלנד האמינה שעליה לשנות את הדרך שבה העולם מקבל החלטות והדרך להשיג זאת היא על ידי הפיכת נתונים לשימושיים עבור כולם. בהמשך, טאלנד הוכתרה, על ידי חברות המחקר הגלובאליות, כמובילה את תחום ניהול הנתונים העולמי עם פתרונות לשלמות ובריאות נתונים.

קצת יותר מעשר שנים מאוחר יותר (בשנת 2016) – לאחר שכבר השיקה פתרון ביג דטה ארגוני וצפתה את מעבר התעשייה לתשתיות ענן, הונפקה החברה בנאסד"ק ונרשמה בשם TLND.

החברה, שהחלה את דרכה בשנת 2005, מציעה פלטפורמה חדשנית בניגוד לספקיות ותיקות בשוק, שהחלו את דרכן בעולם ה-ETL עוד בשנות ה-90 של המאה הקודמת. הכלים שלה נבנו בארכיטקטורה שמושתתת על קוד פתוח ופרדיגמות של פיתוח קוד מהיר ויעיל, דרך הגישה שהכלי מחולל קוד ואינו מצריך רכיבי ריצה ייעודיים (הכלי מחולל JAR או SPARK). עובדה זו מאפשרת לתהליכים "לרוץ" במהירות של פי עשרה ואף יותר מול המוצרים המתחרים. בארכיטקטורה נבנו מנגנונים, המאפשרים ללקוחות לתחזק את התהליכים בקלות (Continuous Integration) ובמהירות בזכות תהליכי הבדיקות וניהול הגירסאות, המאפשרים יצירת גירסה חדשה של תהליך קיים והעברתה לייצור בדקות ספורות.

הארכיטקטורה אף מאפשרת להוסיף פונקציונליות ורכיבים נוספים, כמו ניהול המידע תחת חלון ניהול אחד. בעוד שיצרנים מתחרים רוכשים חברות ומוצרים משלימים ומנסים לשלבם במוצר שלהם, הרי שבטאלנד המעבר מ-ETL רגיל לביג דטה הוא מיידי (באמצעות גרירה של האובייקט).

אירועים קרובים