תוכן שיווקי
בעקבות אירוע IT Awards

כיצד מייצרים יעילות, מהירות וחדשנות בשירותי ענן מקצה לקצה?

ראיון עם ליאור ביאליק, סמנכ"ל פעילות הענן של Comm-IT, בעקבות 11 זכיות של לקוחות החברה בתחרות מצטייני המחשוב 2020 של אנשים ומחשבים

17/03/2021 13:23
ליאור ביאליק, סמנכ"ל פעילות הענן ב-Comm-IT. צילום: יח"צ

מספר דו ספרתי חסר תקדים של לקוחות של Comm-IT זכו השנה בפרסים בתחרות מצטייני המחשוב של אנשים ומחשבים. בין הפרויקטים שבוצעו על ידי החברה וקיבלו אותות במסגרת התחרות ניתן למנות פרויקטים מעניינים רבים בתחום הענן, שזכה לגידול משמעותי בחברה בשנים האחרונות, ובשנת הקורונה בפרט.

"הפעילות העסקית של חטיבת הענן צמחה בשנה האחרונה בצורה מטאורית. מתחילת משבר הקורונה היקף הפעילות עלה במאות אחוזים ומספר העובדים שלנו הוכפל", אמר ליאור ביאליק, סמנכ"ל פעילות הענן ב-Comm-IT. "חברות רבות נדרשו להיות יצירתיות וגמישות יותר, ולספק מענה לעובדיהן וללקוחותיהן מרחוק. עלתה הדרישה להקמת סביבות ענן ביעילות ובמהירות ולפיתוח פתרונות תוכנה כשירות (SaaS), הניתנים ללקוח על בסיס מנוי. חברות שביצעו אתנו את המעבר למודל SaaS זוכות, כיום יותר מתמיד, ליתרון תחרותי מובהק ולהוזלה בעלויות".

בשנה האחרונה השיקה Comm-IT את החבילה הייחודית Cloud Pro'Active, שכוללת מגוון שירותי Production as a Service תחת קורת גג אחת. "ההבדל בינינו לבין חברות אחרות בשוק טמון בכך שאנחנו לא רק מייעצים – אנחנו גם מבצעים ומלווים את הלקוח יד ביד לאורך כל המסע שלו בענן ומעבר לו", אמר ביאליק. "יש לנו בחברה כ-500 מומחים אשר פועלים מסביב לשעון ומספקים שירות ותמיכה חסרי תקדים". החברה אף זכתה במספר שיא של סטטוסים (הסמכות מתקדמות) של שותפות עם AWS ובפרס ה-Rising Star היוקרתי ברשת השותפים של AWS בישראל לשנת 2020.

לאילו ארגונים חטיבת הענן מספקת שירות ובאיזה היקף?
ביאליק: "אנחנו מספקים מענה מלא לכל סוגי הארגונים – החל מסטארט-אפים וכלה בחברות מוצר / ISVs. העקרון שמלווה אותנו לכל אורך הדרך הוא לספק ערך עסקי אמיתי ללקוח. כך, למשל, לארגוני סטארט-אפ, שזקוקים למענה חסכוני ומהיר ונמצאים תחת לוחות זמנים של השקות מוצרים ויציאה לשוק, אנחנו מספקים עומק וניסיון בשירותי קוברנטיס, מיקרו-שירותים, תהליכי CICD, אוטומציות, IaaC (ר"ת Infrastructure as a Code) ועוד. לחברות מוצר אנחנו מספקים מענה לתהליכי המעבר מפתרונות לגאסי לפתרונות SaaS בענן – יעילים, גמישים ובטוחים, עם התמחות ייחודית בסביבות IoT.

ברוב המקרים, גם לאחר תהליכי ההקמה, אנחנו ממשיכים לשמש כגוף התפעול של הלקוח עם מערך השירותים המנוהלים שלנו, Cloud Pro'Active, שמספק תמיכה, שליטה, בקרה וניהול מקיף, 24/7, כולל ניטור ובקרה (NOC), ניטור סייבר (SOC), גיבוי (Backup), תמיכה בבסיסי נתונים, התאוששות מאסון (DR), כמו גם DevOps, FinOps ועוד. בתחום ה-FinOps אנחנו מספקים שירות ייחודי של Anti Bill Shock, שכולל ניהול פיננסי, בקרה תקציבית, דו"חות תקופתיים והתראות מיידיות על כל חריגה ושינוי מהתקציב".

מה מייחד את Comm-IT לעומת חברות אחרות שעוסקות במתן שירותי ענן?
"חטיבת הענן שלנו לא רק מבצעת תהליכים שנוגעים לגרעין של עולמות הענן, הכוללים רכיבי תשתית ועולמות DevOps, אלא גם מספקת מעטפת לכלל הדרישות של הלקוח, שכוללים היבטים של אבטחת מידע, דטה, אנליטיקות, למידת מכונה ועבודה עם השכבות הגבוהות של האפליקציות והתוכנה, שבהן אנחנו מאוד מנוסים.

עוד גורם מבדל טמון במודל העבודה הגמיש והייחודי שלנו – Flexible R&D (מו"פ גמיש), שמאפשר התאמה ושינוי של תמהיל המומחים ומספרם לפי דרישות הפרויקט בכל ספרינט, ולכן חוסך כסף וזמן.

בשורה התחתונה, העובדה שהלקוח מקבל שירות מגוף אחד שיודע לתזמר את כל רכיבי הפרויקט בצורה מיטבית ולספק את מגוון הדיסציפלינות חוסכת פנייה לכמה ספקים ומאפשרת פרויקטים חסכוניים שעומדים בלוחות הזמנים, ובמקרים של סטארט-אפים רבים אף מצילה אותם מקריסה".

אילו פרויקטים מעניינים זכו השנה בתחרות מצטייני המחשוב?
"בחברת הפינטק Splitit, שנמצאת בתנופה אדירה ופונה לשוק הכלל עולמי, ביצענו פרויקט מודרניזציה של תשתית הענן והאפליקציה. נדרשנו לעמוד בסטנדרטים מאוד מחמירים, בתקינה, ב-SLA מהגבוהים ביותר ובקצב של מיליוני טרנזקציות בכל זמן נתון. הפרויקט אפשר לחברה לספק שירות חדשני בצורה מלאה תוך תשעה חודשים בלבד. כיום אנחנו ממשיכים לספק לחברה שירותים מנוהלים מקיפים, מענה להתאוששות מאסון והמשכיות עסקית.

שני פרויקטים מעניינים נוספים בוצעו עבור החברות Watergen ו-Unitronics, שעוסקות שתיהן בתחומים מרתקים: Watergen מפתחת טכנולוגיה ליצירת מים מאוויר ו-Unitronics מספקת פתרונות אוטומציה לתעשייה. בשתי החברות הללו סיפקנו פתרון מקצה לקצה, כולל שירותי פיתוח תוכנה, ענן ושירותים מנוהלים. עבדנו בפרויקטים אלה בצורה צמודה ושקופה עם הלקוחות על מנת לספק מענה שלם – החל משלבי התכנון, שכללו את הארכיטקטורה והערכת העלויות, דרך שלבי הפיתוח, וכלה בהקמת סביבות QA ופרודקשן. לבסוף ליווינו את הלקוחות בתהליך הכניסה למבצעיות, שבו הניהול מועבר לצוותי השירותים המנוהלים שדואגים ליציבות הסביבה ותקינותה".

אירועים קרובים