תוכן שיווקי
לקראת כנס IT for IDF 4, מחר (ב'), ה-8 במרץ

הצבא צועד על קיבתו, אך מנצח באמצעות נתוניו

מאחורי כל לוחם ומערכת לחימה עומדת מערכת בינה מלאכותית מתוחכמת, שתכריע כל קרב ● נטאפ פיתחה מערכת AI Pipeline, שמזרימה נתונים מעובדים בזמן אמת מענן לכל יחידה רלוונטית

07/03/2021 13:05
ארז גל חן, סמנכ"ל הטכנולוגיות בנט-אפ ישראל. צילום: ניב קנטור

"הצבא צועד על קיבתו", האמרה המפורסמת המיוחסת לנפוליאון בונפרטה, עדיין תקפה ללא ספק, אך כידוע, שדה הקרב והסביבות המבצעיות שינו את פניהם פעמים רבות וללא הכר מאז ימי המנהיג הצרפתי הדגול, ובמיוחד בעידן הדיגיטלי. מערכות ביטחון, יצרני נשק ומערכות ריגול, וצבאות רבים ברחבי העולם אימצו טכנולוגיות דיגיטליות מתקדמות, שמספקות יתרון בשדה הקרב, בדומה ליתרון התחרותי שהן מספקות בשווקים מסחריים. מערכת הביטחון הישראלית, על כל זרועותיה, היא מהמתקדמות בעולם בתחום זה.

"רחפן צילום שמצלם פעילות מבצעית של אויב אוגר מידע קריטי שהוא חיוני ליחידות רבות ושונות ולדרגים רבים בשטח ובמפקדות – והנגשתו בזמן אמת מהענן לכל ה-'לקוחות' הללו היא המפתח לניצחון מבצעי", אמר ארז גל-חן, סמנכ"ל הטכנולוגיות של נטאפ (NetApp) ישראל. "בה בעת, מכשירים שונים, לרבות מכשירים שנושאים חיילים בשטח, יודעים להזרים לענן נתונים שגם אותם יש לעבד ולהנגיש לכל מקבלי ההחלטות".

"שדה קרב, או כל סביבה מבצעית אחרת, רוויים, אם כן, בזרמים אדירים של נתונים שיש לעבד בזמן אמת ולהנגיש בזמן אמת ללקוחות השונים, על מנת שיוכלו להפעיל באופן היעיל ביותר את מערכות הנשק ולנצח. זהו אתגר טכנולוגי ממדרגה ראשונה ואנחנו התמודדנו אתו בשנים האחרונות עם המערכות של נטאפ לאיסוף נתונים בענן, עיבודם המהיר באמצעות כלי בינה מלאכותית והפצתם המיידית מהענן לכל בעלי העניין", ציין גל-חן.

מה עושה מערכת NetApp AI Control Plane?

מערכת NetApp AI Control Plane יוצרת צינור של נתונים לעיבוד בכלי בינה מלאכותית (AI Pipeline), המונגשים למדעני הנתונים ביחידות הקצה באמצעות ממשק נוח וידידותי. האוטומציה שמספקת המערכת היא חלופה יעילה מעין כמותה בהשוואה לעבודה הידנית הרבה שנדרשה בעבר לאיסוף כל הנתונים, עיבודם על ידי צוותים גדולים של מדעני נתונים ואנליסטים והנגשתם ליחידות, וכן צוותים שהתקשו להתמודד עם כמויות המידע הגדלות בקצב מהיר יותר מקצב האיסוף והניתוח שלהם. כל זאת ללא צורך בתכנון או הקמת תשתיות ייעודיות נוספות.

"NetApp AI Control Plane מתמודדת עם כל האתגרים האופייניים לסביבות עתירות נתונים, המחייבות עיבודי זמן אמת בכלי AI מתקדמים, לרבות: תמיכה רחבה ובלתי מוגבלת בעומסי עיבוד (Scalability), ובכלל זה פטה-בייטים של נתונים, פריסה ידידותית ונוחה וזמינות נתונים בזמן אמת", ציין גל-חן. "הפתרון פותח על ידי נטאפ העולמית בשיתוף אנבידיה, שתרמה את מעבדי ה-GPU שלה, וכן בשיתוף עם סטארט-אפים ישראליים המתמחים בתחום".

מערכת NetApp AI Control Plane משלבת תהליכים מבוססי קונטיינרים ואת פלטפורמת Kubeflow, יחד עם מארג נתונים (Data Fabric) של נטאפ. הקונטיינרים מאפשרים פריסה של אפליקציות טבעיות בענן ותומכים בהרחבה בלתי מוגבלת של עומסי עיבוד ובניידות נתונים. Kubeflow היא פלטפורמת קוד פתוח ללמידת מכונה, המפשטת את הניהול והפריסה של תהליכי העיבוד ומאפשרת לצוותי הנתונים לבצע יותר בפחות זמן. מארג הנתונים של נטאפ מציע זמינות וניידות גבוהים מסוגם של הנתונים, שמאפשר גישה בלתי מוגבלת אליהם לכל אורך צינור הנתונים – מנקודת הקצה (כגון מכשיר בשטח) דרך מערכת הליבה וכלה בענן. הפתרון כולל תהליכי אבטחת נתונים ברמת Zero Trust, לרבות מנגנוני הזדהות ותהליך הצפנה אוטומטי.

"NetApp AI Control Plane הוכיחה את עצמה במגזר הארגוני והעסקי ברחבי העולם כמערכת עיבוד והנגשת נתונים מעובדים שמספקים יתרון תחרותי. המגזר הביטחוני ברחבי העולם לא נשאר מאחור בהקשר זה, וממנף את היתרונות הגלומים במערכת", הוסיף ארז גל-חן. לסיכום הוא אמר כי "הצבא ימשיך לצעוד על קיבתו, אך ינצח באמצעות נתוניו".

מתעניינים במחשוב לתחום הצבאי-ביטחוני? רוצים לשמוע? הירשמו כאן לכנס IT for IDF 4 של אנשים ומחשבים.

אירועים קרובים