תוכן שיווקי
לקראת אירוע F5 ביום ג', ה-9 בפברואר

מדוע חברות טלקום מעדיפות את "החבילות הטובות ביותר"?

02/02/2021 14:08
אור יעקב, מנהל גוף ההנדסה ב-F5 דרום אירופה. צילום: יח"צ

כתב: אור יעקב, מנהל גוף ההנדסה ב-F5 דרום אירופה.

"אם אתה מחפש שלמות, לעולם לא תהיה מרוצה". ציטוט זה, מאת לב טולסטוי, נשאר רלוונטי גם בימינו כשזה נוגע לחברות טלקום, שמתמודדות עם המורכבות הכרוכה בשדרוג הרשת.

בעבר, כאשר מפעילים שקלו בפעם הראשונה לעבור לתשתיות וירטואליזציה ואימצו רשתות מוגדרות תוכנה (SDN), רבים התפתו לנקוט באסטרטגיית "הפתרון הטוב מסוגו" ולפרוס מערכות עצמאיות (עם מודולי תוכנה עצמאיים) לניהול כל פונקציה. זו הייתה גישה אידיאליסטית, אך היא לא עמדה במבחן הזמן.

למרבה הצער, ניהול מחזור חיים של מספר מערכות תוכנה תוך שמירה על אותה רמה של תמיכה הוא אתגר גדול. הבטחת יכולת פעולה הדדית מלאה ברשתות וירטואליות יכולה לגרום לכאב ראש לא קטן. זו בדיוק הסיבה שאסטרטגיית "הפתרון הטוב מסוגו" מובילה למורכבות תפעולית יקרה ועלולה לגרום לשיתוק.

האלמנט הנוסף של השימוש בכמה מכונות וירטואליות

שימוש בכמה מכונות וירטואליות שונות מכניס אלמנט נוסף שיש לשים לב אליו – זמן אחזור, שהופך את הרשת לדטרמיניסטית פחות עבור משתמשי הקצה. בעידן ה-5G, היכולת לשמור על זמן אחזור דטרמיניסטי קצר היא חובה בלתי נמנעת.

כתוצאה מכך, מפעילים מתמקדים כיום בגישת "החבילה הטובה ביותר", שלפיה הם פורסים מערך אחוד של פונקציות ופתרונות וירטואליים, במקום לנסות לתפור מגוון מוצרים שונים. רבים מגלים כעת כי השימוש בפלטפורמה אחודה יכול לפשט באופן דרמטי את אספקת שירותי הרשת – הן בסביבות רשת וירטואליות והן בסביבות רשת מסורתיות.

רקוטן מובייל (Rakuten Mobile) היא ספקית תקשורת חדשנית ביפן ובארצות הברית, שמדגימה את דרך העבודה החדשה הזו. באחרונה היא שילבה חבילה נרחבת של מערכות אבטחת יישומים וניהול תעבורה בפלטפורמת התקשורת הווירטואלית והעננית שלה, RCP (ר"ת Rakuten Communications Platform). הפתרון מוצג כפלטפורמה מהדור הבא עבור מפעילים, והוא זמין כעת לחברות טלקום ולארגונים גדולים ברחבי העולם.

מרכיב מרכזי בפלטפורמה הוא השימוש בניהול התעבורה החכם של F5 – ה-F5 Intelligent Traffic Management – לארבע פונקציות מפתח: Carrier-Grade NAT וירטואלי (המבצע תרגום כתובות רשת), מערכת אופטימיזציה לתעבורת IP, ניהול והגנה על DNS ו-Gi Firewall. על ידי איחוד תשתית ה-Gi-LAN, שנמצאת בין ליבת התקשורת לבין ה-Gateway לאינטרנט, רקוטן מפשטת את הרשת ומבצעת אופטימיזציה של ניהול השירותים. בנוסף, היא הוזילה משמעותית את עלויות התפעול, תוך קבלת אחידות שירותים, גמישות בהפעלתם ומעל לכל – אבטחתם.

פלטפורמה אחודה מאפשרת ביצועים גבוהים יותר לעומת אוסף של מערכות נפרדות. לכן, הרצון של רקוטן לפשט ולאחד ממנף גם את יכולות אספקת היישומים ויכולות האבטחה של F5. אלה כוללים Gi-Firewall, מערכת למניעת חדירה ופונקציות אחרות כגון NAT64, NAT46 ו-ADC.

בסופו של דבר, גישת "החבילה הטוב ביותר" מנטרלת את המורכבויות ואת העלויות של אינטגרציה ותחזוקה של מספר פונקציות ומערכות הפעלה בתוך מערכת ניהול בשכבה גבוהה יותר.

רקוטן היא לא חברת הטלקום היחידה שהגיעה למסקנה זו. מפעילים אחרים, במיוחד בשווקים אירופיים תחרותיים מאוד, הולכים בעקבותיה. לדוגמה, אחד מלקוחות הטלקום של F5 מצא באחרונה ששימוש ב-VNF אחד עבור שירותי Gi-LAN הביא להפחתה של 60% בעלות הכוללת של תשתית המחשוב הבסיסית.

הסתגלות לזמנים חדשים

השלכותיה של מגפת הקורונה חיזקו עוד יותר את מתן העדיפות לפריסה של "החבילה הטובה ביותר". לחברות טלקום רבות, שמתמודדות עם אתגרי העבודה מרחוק, כבר אין את הזמן והמותרות להכיל בדיקות פונקציונליות מורכבות, התממשקות לציודים קיימים וניהול גרסאות. אסטרטגיית "החבילה הטובה ביותר" מאפשרת אוטומציה ושדרוגים פחות מורכבים. יתרה מכך, היא מאפשרת ארכיטקטורה שיכולה לגדול ולהתכווץ באופן דינמי לפי קצבי התעבורה המשתנים.

בעולם המשתנה של ימינו, פרגמטיות תפעולית ופישוט – ולא הפרפקציוניזם לכאורה של מערך טכנולוגי – הופכים במהרה לאסטרטגיה מרכזית בחברות טלקום, שמתפתחות לעבר תשתיות וירטואליות לחלוטין.

להרשמה לאירוע לחצו כאן.

אירועים קרובים