תוכן שיווקי
לקראת כנס הלקוחות השנתי של קומוולט, יום ג', ה-26 בינואר

SaaS, כופרות וניהול מידע חכם: אלה התחזיות של קומוולט ל-2021

25/01/2021 14:31
רונן נוי, מנכ"ל קומוולט ישראל. צילום: ניב קנטור

מאת: רונן נוי, מנכ"ל קומוולט ישראל

זו הייתה שנה עמוסה עבור אנשי IT, וגם עבור קומוולט (Commvault). מגיפת הקורונה אילצה רבים להאיץ את המעבר לענן ויוזמות טרנספורמציה דיגיטליות אחרות, כך שהיכולת לנהל, להעביר, ולהגן על נתונים קריטיים עסקיים בצורה חכמה, הפכה לחשובה יותר מאי פעם. הצורך הגובר הזה בניהול נתונים חכם גם הגדיל משמעותית את הביקוש לפתרונות הגנת הנתונים, כיוון שאנשי מקצוע רבים חיפשו דרכים חדשניות לפשט את ניהול הנתונים של הארגון שלהם, בין אם המידע מקומי, ענני או במחשבים הניידים, יחד עם ההגנה בפני איומים חדשים.

בעודנו שואלים את עצמנו מה 2021 עשויה להביא איתה, חשוב להתעדכן בכמה מהאתגרים, ההזדמנויות, וההתפתחויות בהגנת וניהול הנתונים, שאנחנו, ובעיקר אנשי ה-IT, יתמודדו איתם בשנה הקרובה.

חברות נוספות יבקשו להאיר את הנתונים האפלים שלהן

במשך שנים חברות אגרו כמויות עצומות של "נתונים אפלים" (dark data) – נתונים שגובו או הועברו לארכיון למטרות שימור או תאימות, נתונים שלרוב אינם בשימוש ולפעמים נשכחים לחלוטין. עם זאת, ככל שהשווקים ילכו ויעשו עמוסים יותר, וחברות ינסו להבדיל את עצמן עוד יותר מהמתחרים שלהן, אני צופה שיותר ויותר חברות ידרשו להכיר ולנהל את ה"נתונים האפלים" הללו לשם הפקת תובנות שיכולות לשפר את התוצאות העסקיות, בין אם זה על ידי קטלוג הנתונים או על ידי הרצה של ניתוח מעמיק בעזרת מנגנוני בינה מלאכותית ולמידת מכונה. חברות ינסו לבצע שימוש באותם נתונים, שאף אחד לא מנהל ומכיר, כדי לייצר תובנות שיתנו להן יתרון תחרותי, ויסייעו לפתח יותר שירותים דיגיטליים משופרים עבור הלקוחות.

ארגונים מבינים שהם זקוקים לתכנית להמשכיות עסקית במקרה של התקפות כופר

כפי שמראות התקפות הכופר האחרונות על בתי חולים ועסקים, ולמרות מאמציהם הגדולים של ארגונים שונים, ברור לנו שפתרונות אבטחה לא יכולים להיות יעילים במאה אחוז. לאור המקרים האחרונים, ארגונים מבינים שאף מערכת אבטחה אינה מושלמת, וכעת הם כבר לא שואלים את עצמם מה יעשו אם מתקפת כופר או מתקפת סייבר אחרת תנעל או תהרוס את הנתונים שלהם – אלא מתי. התשובה לשאלה זו חייבת להיות תכנית המשכיות עסקית, שתספק מענה למקרה של מתקפה כזאת או אחרת, ותאפשר לארגון להתאושש מההתקפה במהירות, ובנזק מינימלי.

הניסיון שלי מלמד שכבר היום, ובטח שב-2021, ארגונים יפעלו באופן אקטיבי על מנת להבטיח כי יש להם בנמצא תהליכי המשכיות עסקית, ופתרונות הגנה והתאוששות מאסון, הדרושים להם כדי להתאושש במהירות לא רק מאסונות טבע, אלא גם מאסונות זדוניים של מתקפות סייבר.

זהו עולם של SaaS – אנחנו פשוט חיים בו

כיום, בכירי חברות הטכנולוגיה מבינים ששירותים דיגיטליים חיוניים להצלחת הארגון שלהם. הם גם מבינים שרכישה וניהול של תשתיות IT ויישומים מקומיים הם פעולות שאינן מניבות הכנסות לארגון. לכן, בין אם אתם מנמ"רים בחברה פיננסית עולמית, ראשי צוות IT בחברה בינונית, או מנהלי IT עבור עסק קטן, רוב הסיכויים שיש לכם, או שאתם מנסים למצוא כיום פתרון SaaS שהינו כלכלי יותר, עבור משאבי אנוש או יישומים עסקיים.

הצפי הוא לראות המשך צמיחה חזקה לפתרונות SaaS – כולל ניהול נתונים – שיכולים לתת מענה לצרכים העסקיים הכלליים, ולשחרר את אנשי הטכנולוגיה להתמקד בשירותים הדיגיטליים בליבת העסק שלהם. 2021 תוכיח לכולנו אחת ולתמיד שזהו עולם של SaaS, וכולנו פשוט חיים בו.

אז איך קומוולט יכולה לעזור לנו להגן על הנתונים ולהיות מוכנים לתרחישים אלו?

קומוולט הבינה כבר מזמן שהמידע והנתונים מעצבים את החיים שלנו, את הדרך בה אנו מתקשרים, איך אנחנו זזים והדרך בה אנו עובדים. המידע הוא בכל מקום, משתנה כל הזמן ונוטה להיות בסיכון מתמיד, בין אם כתוצאה ממתקפות סייבר, אסונות טבע או מאובדן מידע.

קומוולט מספקת את הפתרון המוביל והטוב ביותר בתעשייה בתחום ניהול מידע מודרני המאפשר הגנה, גמישות, ועמידה ברגולציות מחמירות. בנוסף היא מספקת מענה לצורך להיות באתר המקומי, עם תמיכה במגוון יישומים ויכולת גידול פשוטה, לדרישה להגנה על גבי מספר עננים ציבוריים ממקום אחד, או לצורך בהגנה על יישומי SaaS שונים, כדוגמת O365, Salesforce ועוד. לכל צרכים אלו Commvault מביאה יכולות זיהוי והגנה ייחודיות מול מתקפות על המידע, המגובה בעזרת מנגנוני AI\ML, יכולת הצפנה ונעילת מערכי האחסון, כך שיהיו חסינים לחלוטין מפני שינוי המידע לאחר שנכתב, כמו גם יכולות DR ואחסון המידע בענן לצורך התאוששות מהירה.

מעבר להגנת המידע, קומוולט מבצעת אינדוקס וניתוח מעמיק למידע, כך שיכולות החיפוש והתצוגות המתקדמות מאפשרות ללקוחות להפיק תובנות מהמידע שיש ברשותם לצרכי רגולציות או צמצום נקודות פריצה. יכולות אלו ניתנות ליישום על ידי קומוולט, במרכז הנתונים של הלקוח או כשירות על ידי הפתרון ההיברידי החדש של Metallic, כך שהפתרון יכול להתאים לכל ארגון. למעשה קומוולט הרחיבה את היכולות שלה על ידי הנגשתה כשירות בענן עם Metallic.

החלק הכי חשוב כאן הוא שהכל מוצג בצורה פשוטה ממסך אחד, שמאפשר לנהל ולהבין בכל רגע את מצב המערכת ללא קשר למיקומו של המידע, במרכז הנתונים או בענן על סוגיו, או ניתן כשירות. אלה יכולות שיכולות לעזור להיות מוכנים יותר לבאות.

לאתר הכנס לחצו כאן.

אירועים קרובים