תוכן שיווקי
לקראת כנס מעבר ל-Cloud ERP&HCM, ב-27 בינואר

מחשוב ענן – להיות או לא להיות

סוגיית המעבר לענן נמצאת בראש סדר העדיפויות של החברות המובילות במשק, כי הענן הוא שמאפשר לארגונים להישאר רלוונטיים, ולהיות חדשניים וגמישים ● כנס מעבר ל-Cloud ERP&HCM יאחד תחת קורת גג אחת את מיטב המומחים, היועצים והלקוחות, שידברו על המעבר לענן

19/01/2021 14:08
ההוצאות הגלובליות על מחשוב ענן גדלות

מחשוב הענן הוא כבר מזמן לא דבר שטוב שישנו (Nice to have), אלא דבר מחויב המציאות (Must have), וכדאי מאוד לארגונים לעבור אליו כדי לשמור על חדשנות ורלוונטיות. המשפט הזה אמנם נשמע כבר כמה וכמה שנים, אבל השנה הוא קיבל משנה תוקף, לאור העלייה המטאורית של העבודה מרחוק, בגלל משבר הקורונה והצורך להישאר בבית.

ארגונים מבינים זאת היטב, וזה ניכר בנתונים: כך, למשל, רק בשנה האחרונה בוצעו בארגוני אנטרפרייז בישראל יותר מ-30 פרויקטי תוכנה כשירות (SaaS). בנוסף, גרטנר חוזה שעד 2024, יותר מ-45% מהוצאות ה-IT של ארגונים על תשתיות סיסטם, תוכנה ויישומים, וכן על מיקור-חוץ של פעילות עסקית – יעברו מהשיטות המסורתיות לענן. יתרה מזאת, לפי חברת המחקר המובילה, המגמה הזאת הופכת את הענן למגמה הכי "משבשת" (Disruptive) בעולם הטכנולוגיה מאז תחילת העידן הדיגיטלי.

תחזית נוספת של גרטנר מעלה שהענן הציבורי "יככב" בשנתיים הקרובות, עם עליות בכל תחומי ה-"כשירות": שוק ה-"כשירות" כולו יזנק ביותר מ-40%, כאשר יבלטו במיוחד עולמות התוכנה כשירות והפלטפורמה כשירות (PaaS).

אחד הכנסים המסקרנים בישראל שעוסקים בעולם הענן, שחבל לפספס אותו, יתקיים ביום ד' בשבוע הבא, ה-27 בינואר. הכנס הייחודי To Be Or Not To Be – מעבר ל-Cloud ERP&HCM יכנס תחת קורת גג אחת את מיטב היועצים בתחום ולקוחות מובילים, שישתפו בתהליכים שהובילו אותם לבחור בענן. בכתבה זו אנחנו מציגים לפניכם טעימות מדבריהם.

גילי שלזינגר, מנהלת חטיבת אנטרפרייז באגף SaaS באורקל ישראל. צילום: עזרא לוי

גילי שלזינגר, מנהלת חטיבת אנטרפרייז באגף SaaS באורקל ישראל. צילום: עזרא לוי צילום: עזרא לוי

גילי שלזינגר, מנהלת חטיבת אנטרפרייז באגף SaaS באורקל ישראל, אמרה כי "בעידן הנוכחי, מעבר של ארגוני אנטרפרייז ל-ERP ו-HCM (ר"ת Human Capital Management) בסביבת SaaS הופך להיות אמצעי לגמישות ארגונית, התייעלות עסקית וחדשנות לאורך שנים, וזאת מבלי לדאוג לתשתיות, שדרוגים ואבטחת מידע. דבר זה מסייע לארגונים להתמקד בליבה העסקית במקום לעסוק בתשתיות, חומרה, גיבויים בסיסי נתונים ועוד".

גיא טויבין, סמנכ"ל בכיר לטכנולוגיות ענן ומנמ"ר סרגון. צילום: יח"צ

גיא טויבין, סמנכ"ל בכיר לטכנולוגיות ענן ומנמ"ר סרגון. צילום: יח"צ

גיא טויבין, סמנכ"ל בכיר לטכנולוגיות ענן ומנמ"ר סרגון, יספר על התהליך שאותו עברה החברה במעבר מאון-פרמיס ל-Cloud ERP – תהליך שיושם ושוכפל בהצלחה במספר מדינות. לקראת הכנס, הוא אמר כי "המעבר לענן אפשר איחוד וייעול תהליכים במגוון גדול של מדינות עם תרבויות ורגולציות שונות". טויבין ידבר גם על העובדה שהשנה המאתגרת ומשבר הקורונה פתחו ל-IT של הארגונים הזדמנויות שלא היו קיימות קודם, כמו פתיחות מחשבתית לקחת סיכונים. לדבריו, "בזכות העובדה שהקורונה הכניסה אנשים למוד של שינוי, חברות הטכנולוגיה הביאו את עצמן לאקסטרים, כדי לעשות – ולעשות את זה פשוט".

ענבר ליברסקו, מנהלת שכר והטבות בקבוצת אלקטרה נדל"ן. צילום: יח"צ

ענבר ליברסקו, מנהלת שכר והטבות בקבוצת אלקטרה נדל"ן. צילום: יח"צ

דוברת נוספת באירוע תהיה ענבר ליברסקו, מנהלת שכר והטבות בקבוצת אלקטרה נדל"ן, שמעסיקה יותר מ-11,000 עובדים והייתה בין הראשונים בארץ להטמיע Cloud HCM. ליברסקו תשתף באתגרים ובתובנות שעמדו בפניה, כמי שאמונה על המשאבים האנושי והפיננסי בארגון, בהם הפרדת רשויות מובהקת בין משאבי האנוש למדור השכר, מה שיצר הפחתה משמעותית של הסיכון לקבוצה; התמודדות עם ריבוי שפות להפעלה באתרי אלקטרה בעולם; הפצת המידע למנהלים ולבעלי תפקידים; הפצת תהליכים בארגון תוך שימוש במכשירים ניידים; סטנדרטיזציה של תהליכים בקבוצה; תיעוד היסטוריה וזיכרון ארגוני; בקרות ותובנות מצבי כוח אדם ומגמות; ועוד.

ענן חדשני בשירות ארגון ציוני ותיק

דנה סיווני-סידס, מנמ"רית ויצו העולמית, תספר על ארגון מבוזר, שמורכב ממגוון רחב של פעילויות – מוסדות חינוך, מעונות יום, צהרונים, עשרות סניפים ברחבי הארץ ועוד, ושרואה במעבר לענן הכרח. "איך לא? ארגון חפץ חיים חייב להתקדם ולהתאים את עצמו לדרישות ולתחרות", ציינה. "ויצו הוקמה לפני כ-100 שנים על ידי נשים סטארט-אפיסיטות, גם אם אז לא קראו להן כך. לאורך השנים, מובילות ויצו הפגינו יזמות, דיברו חדשנות והיו גורם מרכזי – החל מתכנון והקמת הישוב היהודי וכלה בכל שנות התפתחות המדינה והשירותים השונים".

דנה סיווני-סידס, מנמ"רית ויצו העולמית. צילום: תומר לוי

דנה סיווני-סידס, מנמ"רית ויצו העולמית. צילום: תומר לוי

סיווני-סידס הדגישה כי "מעבר לענן הוא אבן דרך קריטית בהתקדמות לעולם מתפתח, שדורש שירות דיגיטלי ומחייב כל ארגון לספק שירות כזה. בין אם זה ארגון עסקי או מלכ"ר כמונו – אין ויתורים. לפיכך, המעבר לענן הוא לא בחירה שאנחנו יכולים לשקול או לדחות, זה צעד מתבקש שאנחנו חייבים לעשות, לטובת הבטחת השירותים שלנו לעשרות אלפי לקוחותינו".

לדבריה, "ארגון ויצו פועל באמצעות יותר מ-800 מוסדות ושירותים, בהם 183 מעונות יום, שמונה כפרי נוער ובתי ספר, מסגרות חוץ ביתיות לילדים ונוער בסיכון, מרכזי הגיל הרך לחיזוק משפחות, מקלטים לנשים נפגעות אלימות ומרכזים לטיפול באלימות במשפחה, בתים חמים לנערות, פרויקטים להורים ותחומי עשייה רבים נוספים".

לסיום, מאחר שהקונספט של הכנס הוא כה דרמטי – להיות או לא להיות, ה-"הצגה" חייבת להתקיים עם אחד השחקנים הגדולים בישראל – איציק כהן. מי שהתחיל בבנות פסיה והגיע עד נטפליקס עם פאודה, כשבדרך עשה הרבה מאוד הפקות בתיאטרון, בקולנוע ובטלוויזיה – בהן הצמה של אבא בתיאטרון הקאמרי, אוסלו, סרטו החדש של סטיבן ספילברג, וכן, גם הדרקון בזמר במסכה – ילווה את האירוע בהנחיה ובקטעי הומור.

להרשמה לאירוע לחצו כאן.

אירועים קרובים