תוכן שיווקי
לקראת וובינר של מטריקס, מחר (ה'), ה-5 בנובמבר

השלב הבא של אוטומציה במערך ה-Devops – קוברנטיס אופרטורים

04/11/2020 14:57
שרון אקשטיין, מנהלת תחום ה-DevOps Accelerators בחטיבת הקוד הפתוח של מטריקס. צילום: הדר צדקה חזן

מחר (ה'), ה-5 בנובמבר, תקיים מטריקס וובינר בנושא אופרטורים כדרך לבצע אוטומציה ואופטימיזציה של פריסה ותפעול אפליקציות מבוססות מיקרו-שירותים – דבר שיסייע לקצר את זמן ההגעה לשוק ויצמצם את עלויות התפעול השוטף בארגון.

אופרטור הינו טכנולוגיה של פרויקט קוברנטיס. המושג "אופרטור" הועלה בפעם הראשונה ב-2016 על ידי חברת התוכנה CoreOS, שלימים נרכשה על ידי רד-האט, המספקת פתרונות תוכנה בקוד פתוח. מהופעתם ועד היום, האופרטורים צברו תאוצה ומהווים דרך פשוטה לתפעול אפליקציות מורכבות מבוססות קונטיינרים, כשהם באים לידי ביטוי במהלך ההטמעה של פלטפורמת הפיתוח OpenShift מבית רד-האט.

הוובינר יציג את האופרטורים המרכזיים והנפוצים בתחומי אבטחת המידע, הגיבוי ו-DevOps, המצויים בפלטפורמת ה-OpenShift. בנוסף, יוצגו עקרונות האופרטורים, התרומה והערך שלהם עבור הלקוח, כיצד הם עובדים הלכה למעשה ואיך הם ממנפים את היכולות הארגוניות לשלב הבא. הוובינר מיועד לעוסקים בעולמות הפיתוח, ה-DevOps, אבטחת המידע והתשתיות.

מה האופרטור בעצם עושה?

האופרטור הוא אלטרנטיבה שמציעה פלטפורמת קוברנטיס, שמיועדת לניהול מספר קונטיינרים במקביל. הטכנולוגיה הזו מאפשרת ניהול אפליקציות מסוג Stateful, כשהיא מחליפה את התפעול הידני בתפעול באמצעות תוכנה. אפליקציות מסוג Stateful הינן יישומי מסדי נתונים שזוכרים את מצבי המשתמש השונים כ-"סטטוס" שקיים במערכת, ומשתמשים בהם לטובת פעילות האפליקציה. מתוקף היותן כאלה, אפליקציות מסוג זה דורשות יותר תשומת לב והתערבות ידנית בעת שדרוג גרסאות, כמו גם יצירת העתקי אפליקציה חדשים ועוד. דרישה זו סותרת את התפיסה העיקרית של קוברנטיס, המבוססת יותר על אוטומציה ופחות על התערבות אנושית – מה שהוביל ליצירת האופרטור.

המשמעות של תפעול תוכנה בידי אופרטור היא שהפעולות הידניות המבוצעות על ידי צוותי DevOps לתפעול האפליקציה מקובצות לכדי תוכנית בעלת ידע לפריסת האפליקציה. הפעולות הופכות לאוטומטיות וניתנות לשימוש חוזר במקרים שונים, ובמקום להגדיר את אותם משאבים מספר פעמים ולתחזק בצורה ידנית את האפליקציות עבור כל אחת מסביבות העבודה, יש כלי אוטומטי אחד שעושה זאת. היתרון העיקרי של האופרטורים לעומת "המתפעל הידני" בא לידי ביטוי ככל שהאפליקציות מורכבות ומסובכות יותר, ומנוהלות במספר סביבות שונות. הקוברנטיס יודע מהו המצב הרצוי (Desired state) לפי קבצי הקונפיגורציה המוגדרים ומבצע פעולות בצורה אוטומטית במקרים של העלאת גרסה חדשה, נפילת העתק וכיוצא בזה. המנגנון שמבצע את הפעולות הללו נמצא בליבה של הקוברנטיס ונקרא Control Loop.

כמות האופרטורים של רד-האט הולכת וגדלה באופן משמעותי, ומכסה את כל הצרכים שארגון צריך על מנת לתפעל את מערך ה-DevOps שלו, כולל מרכיבי אבטחת מידע, גיבוי, ניטור ועוד. את אותם האופרטורים ניתן למצוא בקהילת Operator Hub, המרכזת את שירותי האופרטורים בתחומים שונים ושמה לה למטרה להיות המקום המרכזי לריכוזם ומציאתם.

מודל האופרטורים מנגיש את האפליקציות בצורה פשוטה, עד כדי כך שרד-האט בחרה להטמיע אותו בפלטפורמת OpenShift 4. עם השקת הפלטפורמה הכריזה החברה על Red Hat OpenShift Operator Certification, שהוא למעשה תוכנית לאישור אופרטורים ברמת ארגוני אנטרפרייז. מטרת התוכנית היא לספק למשתמשים אופרטורים מעודכנים ומנוטרים, הנתמכים על ידי רד-האט ושותפיה, על מנת להפחית כשלים מערכתיים וסיכוני אבטחה. מתוך הממשק של OpenShift 4 קיימת גישה ל-Operator Hub ולמרקט פלייס של רד-האט, שם ניתן למצוא אופרטורים לפי קטגוריות שונות של ביג דטה, אבטחה, מסדי נתונים ועוד.

שרון אקשטיין, מנהלת תחום ה-DevOps Accelerators בחטיבת הקוד הפתוח של מטריקס, אמרה כי "בשיתוף עם רד-האט, אנחנו מהווים כוח חלוץ בעולמות הקוד הפתוח. כבר לפני 17 שנים התחלנו להתמחות במתן פתרונות מבוססי קוד פתוח לגופי אנטרפרייז, ואנחנו ממשיכים להרחיב את היכולות והידע שלנו בתחום כל העת. אנחנו רואים את השילוב של Openshift עם מגוון אופרטורים שאנחנו מייצגים כפתרון אידיאלי עבור חברות שעושות שימוש בפתרונות קוד פתוח, וגם עבור כאלה שרק עכשיו נכנסות לתחום".

להרשמה לוובינר לחצו כאן.

אירועים קרובים