תוכן שיווקי

חדשנות בלינוקס וב-RHEL – שיפור תמידי לטובת המשתמשים

01/11/2020 15:13
פנינה אלדי, סמנכ"לית חטיבת מוצרים ושיווק באמת מיחשוב. צילום: אפרת שפי

אמת מיחשוב, המזוהה מיום הקמתה, לפני כמעט ארבעה עשורים, כמומחית יוניקס ולינוקס, סוקרת עבורכם במאמר זה את החידושים בעולמות הקוד הפתוח של מערכות ההפעלה, ומזמינה אתכם להשתתף ביום ג' הקרוב, ה-3 בנובמבר, בכנס השנתי של רד-האט (Red Hat), מהמובילות בתחום. בכנס תוכלו להעמיק בפתרונות שיש לרד-האט להציע בעולמות אלה.

החדשנות בעולמות הקוד הפתוח של מערכות ההפעלה ניכרת במגוון רחב של נקודות, שהפצות לינוקס מטפלות בהן. להלן כמה מהבולטות:

  • חלופות – הפצות לינוקס כמו RHEL בוחרות בין חלופות לפי תפישת עולם סדורה, לקבלת יתרונות משמעותיים. לדוגמה, ההפצה החדשה RHEL8 של רד-האט בחרה עבור מחשוב מבוסס קונטיינרים ב-Podman – תשתית אלטרנטיבית ל-Docker, שנותנת מענה לאתגרי אבטחת מידע ומפותחת כקוד פתוח "אמיתי".
  • נוחות יומיומית – כלי ניהול מרכזי של שרתים, ניהול מקומי של תחנות עבודה וממשקי GUI מתפתחים ומתעדכנים תדיר. בגרסה 8 של מערכת הלינוקס לארגונים RHEL כללה רד-האט מספר פרויקטים בתחומי הנוחות והביצועים האינטראקטיביים, כמו Cockpit לניהול נוח מבוסס ווב ו-Weyland – תשתית קלת משקל לממשק Windows, שמחליפה בקצב גובר את Xorg הוותיק.
  • מעבדים – בעשור האחרון ועד לתקופה האחרונה, לאינטל הייתה דומיננטיות מוחלטת בשוק המעבדים לשרתים ותחנות עבודה חזקות. זה כבר אינו המצב. AMD חזרה לבימה בענק בתחום ה-x86_64. בתחום השרתים, ובקרוב גם בתחנות העבודה, מעבדים מבוססי ARM הופכים להיות יותר ויותר רלוונטיים. ובקצה, בעולם האינטרנט של הדברים ובמכשירים הקטנים, ל-ARM יש שליטה ניכרת. לינוקס עובד מעולה על מגוון רחב מאוד של מעבדים כפלטפורמת שרת, גם כמערכת אינטראקטיבית וגם כמכשיר משובץ מחשב. אנחנו רואים יותר הפצות Upstream דוגמת Fedora של רד-האט, שתומכות ב-ARM באופן רשמי בכל דפוסי שימוש אלה. כאן, ההתבססות על קוד פתוח משתלמת במיוחד. בעוד אפל ומיקרוסופט נאבקות עם אמולציה במעבר מעבדים, הפצות לינוקס פשוט בונות מחדש את מאגר החבילות. הרכישה המדוברת של ARM על ידי אנבידיה תאיץ את המהלך הזה, וכבר ניתן לראות סימנים לדגמים עתידיים של תחנות עבודה מבוססות ARM, GPU וכמובן – לינוקס.אחד הבאזזזים החדשים בעולם המעבדים הוא RISC-V – סט הוראות מכונה סטנדרטי, עם מגוון רחב של מימושים. לינוקס רץ על RISC-V בגרסאות הקרנל האחרונות כפלטפורמה שווה בין שוות, ובחמש השנים הבאות נראה יותר ויותר מימושים של הטכנולוגיה הזו.
  • מערכות קבצים – לינוקס, כפלטפורמה, עשירה במערכות קבצים. אחד השינויים האחרונים הוא החלטת ההפצות המובילות לעבור למערכות קבצים מודרניות יותר. אחת התכונות של המערכות הללו היא יכולת ביצוע סנאפשוט מהיר וחזרה ממנו. קל מאוד לחזור למצב לפני העדכון בלי שינוי ארכיטקטוני מסיבי (כמו התבססות על קונטיינרים או על מנהלי חבילות מרובי עצים). בנוסף, מערכות הקבצים הללו כוללות ניהול מספר דיסקים במקביל, כך שהמערכת מודעת, למשל, שיש Mirror מתחתיה ואין צורך בשני מוצרים.
  • ענן – באופן מפתיע, רוב מכונות ה-Windows Server בענן רצות ב-AWS. שם, אמר מנכ"ל AWS בכנס השנתי האחרון, יש נהירה מ-Windows ללינוקס, בעקבות השינויים שעברו על מודל הרישוי של מיקרוסופט. בענן זול ומהר להתנסות בטכנולוגיה, וכשיותר אנשים עובדים על משהו ותורמים לפרויקטי Upstream, כל הסביבה יוצאת נשכרת.

מערכת היחסים בין אמת מיחשוב לרד-האט

פנינה אלדי, סמנכ"ל חטיבת המוצרים והשיווק באמת מיחשוב, מספרת על השותפות עם רד-האט: "מערכת היחסים בינינו מבוססת על אמון הדדי וערכים משותפים. אנחנו מאמינים בשותפות אמת. ראיית הלקוח, היצרן, והמומחים של אמת, כשותפים לכל אורך הדרך, תוך שיתוף בידע ורעיונות, מאפשרת להשיג את המטרות המשותפות".

"מצד היצרן, השותפות פירושה ביטחון שרד-האט לא משחררת פרויקטים בהם היא אינה שותפה. כך, במקרה תקלה או זיהוי פרצה, רד-האט מעמידה לרשות לקוחותיה מאגרי מידע עדכניים ואיכותיים, ותיקונים מהירים המלווים בתמיכה אנושית באמצעות מהנדסי החברה ושותפי תמיכה מורשים. כך יכולה אמת מיחשוב להטמיע פתרונות בסביבות הייצור בביטחון מלא, שהלקוחות יקבלו את המענה הנדרש בעת הצורך ולאורך כל הדרך", הוסיפה.

ההשתתפות ב-Red Hat Forum 2020 אינה כרוכה בתשלום, אך יש להירשם מראש. לתוכנית הכנס ולהרשמה לחצו כאן.

אירועים קרובים