תוכן שיווקי
לקראת אירוע Red Hat Forum, ב-3 בנובמבר

המסע ל-Cloud-native: המציאות החדשה, קידמה טכנולוגית ואיך מתמודדים עם השינוי

25/10/2020 14:24
יעקב פריגר (מימין) ואורן אויחמן, צילום: שרון אלדר

ביום ג' בשבוע הבא, ה-3 בנובמבר, תקיים רד-האט (Red Hat), החברה הגדולה בעולם לפתרונות קוד פתוח, את כנס Red Hat Forum, במתכונת וירטואלית, שתשודר במקביל ברחבי EMEA (אירופה, המזרח התיכון ואפריקה), כולל ישראל. המסלול הישראלי יציג הרצאות, הדגמות וסיפורי לקוח, שיועברו על ידי צוותי המכירות והפיתוח של רד-האט ישראל, בשיתוף נציגי לקוחות מובילים בתעשייה. במסגרת מסלול מודרניזציית יישומים ירצו אורן אויחמן, יועץ ענן בכיר ברד-האט, ויעקב פריגר, ארכיטקט פתרונות בכיר בחברה, על האצת המסע ליישומי Cloud-native.

"כאשר אנחנו מדברים על נושא הענן, יש להבהיר את הקישור בין העולם הישן לזה החדש", אמר אויחמן. "המהפכה הווירטואלית הביאה איתה שתי יכולות: האחת היא להריץ מספר מערכות הפעלה בשרת אחד והשנייה – להפוך את החומרה לשקופה על ידי קונטיינרים. כיום, התמונה הטכנולוגית מורכבת מחלקים קטנים של פאזל, המאפשרים תמרון ושינויים בקלות".

מהם הביצה והתרנגולת של השינוי המתמיד?

פריגר ציין כי מרכיב שני של המהפכה הינו כמות המידע שנוצרת בעולם, המכפילה את עצמה בכל שנתיים. "ניהול כל המידע של הארגון במקום אחד הפך למאוד אתגרי. קידמה טכנולוגית וגידול אקספוננציאלי של כמויות המידע הם הביצה והתרנגולת של השינוי המתמיד. יש להתאים עיצוב נכון ומדויק של שירותים עסקיים ל-DNA של הארגון בפן העסקי, התרבותי והטכנולוגי, אחרת הארגון עלול להיכשל בהשגת מטרותיו העסקיות", אמר.

"מי שלא מאמץ את טכנולוגיות הענן ולא מותאם לעבודה מרחוק מתקשה לנהל את העסק. הצורך ללמוד את המציאות החדשה ולבצע התאמות תוך כדי תנועה מחזק את הצורך בשינויים תמידיים של השירותים. גישת Fail fast מאפשרת לארגונים, גם מבחינה עסקית וגם מבחינה טכנולוגית, ללמוד ולהתאים את עצמם למציאות החדשה", הוסיף פריגר.

אויחמן אמר כי "לכל ארגון יש מערך DevOps ואוטומציה שהוקם עוד לפני שהיו הקונטיינרים ופלטפורמת הענן. הרבה פעמים, הדרך להגיע למיקרו-שירותים היא להשתמש בתשתית הקיימת, לפתח עליה את האפליקציה, ורק אז לנסות להעביר אותה לקונטיינר ולראות איך היא מתנהגת".

לגבי נושא זה העיר פריגר: "לכל שלב בתהליך הפיתוח וחיי האפליקציה יש בימינו כלי אוטומציה שמרכיבים את שרשרת ה-DevSecOps. שיטת API first, שלפיה מגדירים את הממשק לפני תחילת פיתוח האפליקציה, חוסכת לארגון משאבים ומחייבת חשיבה מדויקת לפני שמשקיעים מאמץ בפיתוח קוד והקמת תשתית. אך הרבה פעמים, כאשר מתחילים מסע של ארגון עולם הקונטיינרים ומתחילים לתכנן עם הלקוח את מערך ה-DevOps שלו רואים את הקושי בשינוי התפיסה. כאשר ארגון מתמודד עם השינוי הטכנולוגי, דבר ראשון צריכים להיפטר מדפוסי מחשבה".

שינוי נוסף: של תהליכי עבודה

"זה לא רק שינוי טכנולוגי, אלא גם שינוי תהליכי עבודה. מי שמייצר וחושף את השירות העסקי הוא המפתח. אנחנו מבינים ורואים בשטח שטכנולוגיה שלא נקלטה היטב על ידי הפיתוח מביאה לכישלון הפרויקט. המפתח מקבל יותר חופש פעולה וגם יותר אחריות. רק ארגון שמבין את השינוי בפירמידת ה-IT ביחס לתפקיד המרכזי ולחשיבות של המפתח יכול להתמודד עם המהפכה הטכנולוגית", ציין.

כשמדברים על שינוי, אויחמן הדגיש כי עליו להתחולל בכל הרבדים. "גם תחום ה-DevOps עובר מהפך טכנולוגי, והכוח של OpenShift נובע מאוסף רחב של כלים שתומכים במפתחים ובאנשי ה-OPS", אמר. "הכלים מאפשרים להם לעבוד בסינרגיה, כך שכל תהליכי ה-CI/CD רציפים בהעברת אחריות. לא רק האפליקציה, גם OpenShift עצמו בנוי כולו מקונטיינרים, כולל רכיבי תשתית, כלי עזר למפתחים, כלי ניטור, וגם האקו-סיטם של הפלטפורמה. גישה זו מאפשרת ליצור מערכת אחידה – החל מהתשתית ועד לאפליקציה, שמשלבת יחד יכולות של פלטפורמה כשירות (PaaS) ותשתית כשירות (IaaS)".

פריגר סיכם באמרו כי "כאן אפשר לראות תהליך זיקוק תלת שלבי של הטכנולוגיה: השלב הראשון – חוכמת ההמון מזהה את המגמות המתאימות לתקופה ולצרכים של השוק. קהילת קוד פתוח שמכילה את טובי הטכנולוגיים והמפתחים מבצעת את הזיקוק השני. ולבסוף, חברות מובילות כמו רד-האט משלימות את התהליך. כך אנחנו מקבלים פלטפורמה טכנולוגית שתומכת בהתמודדות עם המציאות המשתנה".

ההשתתפות ב-Red Hat Forum 2020 אינה כרוכה בתשלום, אך יש להירשם מראש. לתוכנית הכנס ולהרשמה לחצו כאן.

אירועים קרובים