תוכן שיווקי
לקראת Red Hat Israel Forum, ב-16 בדצמבר באווניו, קריית שדה התעופה

בינת, רד-האט והלקוח – השילוש המנצח בקוד הפתוח

12/12/2019 14:35
אדי רזניק, יועץ בכיר לפתרונות קוד פתוח בבינת תקשורת. צילום: יח"צ

כתב: אדי רזניק, יועץ בכיר לפתרונות קוד פתוח בבינת תקשורת.

השימוש בקוד פתוח בכדי לספק פתרונות IT מלווה לא אחת בחששות: האם הקוד הפתוח מאובטח? כיצד מתקנים באגים שמתגלים בו? האם הוא ישתלב בסביבה המסורתיות של הארגון? זה בחינם, נכון? כיצד ניתן לחזות עומסי עבודה? מהי הארכיטקטורה הטובה ביותר עבור הארגון? ממי מקבלים סיוע/שירות? ועוד. שותפויות נכונות יכולות להפיג חלק מחששות אלה.

מדוע בכלל קוד פתוח?

החשש מזמן הגעה ארוך לשוק יחד עם פרדיגמת ה-CI/CD גרמו לקהילת הקוד הפתוח להיות הכוח העיקרי בתחום הווירטואליזציה ומחשוב הענן, מה שגרר את ספקי התוכנה המסורתיים למערכה זו.

להלן השוואה תמציתית של פתרונות קוד פתוח אל מול פתרונות קוד סגור:

בעבר, בחירתו של המשתמש הסופי מהיצע הפתרונות הקיים הייתה "מלמטה-למעלה" – מערכת ההפעלה היא שהגדירה את התוכנות לשימוש, ואילו כיום, המיקוד הוא בצרכים הארגוניים, מה שיכול לסמן את הבחירה בתוכנה כלא רלוונטית. בחירתו של צוות ה-IT בין "פתוח" ל-"סגור" קריטית יותר מאי פעם.

כיצד בוחרים ביצרן הקוד הפתוח?

יש חברות שמקימות סביבות בדיקה לשם כך, אחרות נסמכות על ניסיונם הבלעדי של מפתחיהן. קרוב לוודאי שאסטרטגיות אלה לא יובילו לבחירה בפלטפורמה האופטימלית עבור צרכי הארגון.

בעבר, בעולם של הפיתוח המסורתי והרציף, של מפל המים (Waterfall development), הארגון יכול היה לכפות רשימת דרישות, לאחר משא ומתן ארוך, אל מול חברות התוכנה ולמספר שנים. בעולם המהיר של ימינו, החלטות מתקבלות מהר יותר ועם פחות התנגדות, ועלולות להניב עלויות חבויות.

הבחירה ביצרן הקוד הפתוח עלולה להשפיע רבות על האופן שבו הארגון יהיה זריז וגמיש לצרכי הלקוח מן העבר האחד ונמצא בחזית הטכנולוגיה מן העבר השני. המובילה במרחב הזה היא, ללא ספק, רד-האט. רכישתה על ידי יבמ ממצקת אותה כשחקנית התעשייה העיקרית במרחב הקוד הפתוח. רד-האט מביאה את הניסיון של חברה מסורתית עם הזריזות של סטארט-אפ, וזהו הדור הבא של פיתוח התוכנה.

זמן ההגעה לשוק וקיטון סיכונים

האם בחירה ביצרן הקוד הפתוח הטוב ביותר פותרת הכל? ובכן, לא באמת. הצלחת מרבית היישומים אינה מבוססת על ממשקי ה-API, אלא על זמינות ותגובה. בשוק של היום, התחרות אגרסיבית, וגם הפתרונות המתקדמים ביותר לא ישרדו את "Error 404". רף האתרים להעברת מידע הוא 10 שניות (על פי נתוני נילסן נורמן), ו-Sweor קובע כי חוות דעת חיובית של משתמשי הקצה נוצרת בתוך 50 אלפיות שנייה. במגבלות אלה, הארגון צריך לאמץ נהלי עבודה מומלצים, ולוותר על ניסוי וטעייה בעת בחירה בפתרון מבוסס קוד פתוח. זו הסיבה ששותפויות נכונות בבניית התשתית חשובות לא פחות מאשר בחירת יצרן התוכנה המתאים.

השילוש המנצח

"לבד אנחנו יכולים לעשות כל כך מעט; יחד אנחנו יכולים לעשות כל כך הרבה" – זה משפט של הלן קלר, שהתפרסמה בזכות היותה סופרת ופעילה חברתית בולטת, על אף שהייתה עיוורת, חירשת ואילמת.

בידך הבחירה כיצד לצלוח את הג'ונגל של הקוד הפתוח, או לבחור את השותפים שיעזרו לך למצוא את הדרך בבטחה. לרד-האט יתרון מוכח בתרומה ובמינוף הקוד הפתוח – הן במערכת ההפעלה והן דרך פיתוח הקונטיינרים. לבינת תקשורת 40 שנות ניסיון בתעשייה המקומית והבינלאומית כמספקת פתרונות תשתית מנוסה. בינת מציעה מגוון רחב של פתרונות:

  • תשתיות מסורתיות – Converged and hyper-converged.
  • פתרונות תוכנה עם קוד פתוח.
  • IaaS / CaaS / PaaS.
  • תשתית פרטית כקוד ואוטומציית ענן היברידית.
  • שירותי ענן משלה.
  • שילוב ענן ציבורי (AWS, Azure, GCP).
  • סביבות פיתוח מנוהלות כשירות (MDEaaS).
  • ייעוץ וביצוע בשילוב טכנולוגיות רד-האט.
  • מתודולוגיית CI/CD וייעוץ לשינוי קוד.
  • ניהול פרויקטים מקצה לקצה.

הבחירה בשילוש מנצח שכזה נותנת תוצאה טובה כשמנווטים ליעדים העסקיים של הארגון.

להרשמה לאירוע לחצו כאן.

אירועים קרובים