תוכן שיווקי
לקראת אירוע Innovate Retail with Google Cloud, ב-12 בדצמבר

גוגל קלאוד מעצב את עתיד הקמעונאות

05/12/2019 17:34
אלית בן בסט נוריאל, מנהלת פעילות השיווק של גוגל קלאוד בישראל ובמזרח-מרכז אירופה. צילום: תומר פולטין

כתבה: אלית בן בסט נוריאל, מנהלת פעילות השיווק של גוגל קלאוד בישראל ובמזרח-מרכז אירופה.

הטכנולוגיה ממלאת תפקיד מרכזי בתעשיית הקמעונאות מזה עשרות שנים – החל בהמצאות ותיקות כמו סריקת ברקוד ועמדות מכירה דיגיטליות, ועד לחידושים המתקדמים ביותר בתחום הלוגיסטיקה. למרות זאת, היסודות של ענף הקמעונאות נותרו לאורך השנים ללא שינוי: קמעונאים מייצרים כמויות אדירות של נתונים, מתמודדים עם סביבות בלתי צפויות וצריכים להסתגל כל העת לצרכים המתפתחים של הלקוח.

בשנים האחרונות, תעשיית הקמעונאות עוברת טרנספורמציה מהירה במיוחד, שנובעת בעיקר מהשינוי המהיר בציפיות הצרכנים. לפי מחקר של רדפוינט גלובל, שניים מכל שלושה צרכנים מצפים לקבל שירות בהתאמה אישית כסטנדרט. הם פונים לערוצים דיגיטליים וניידים לביצוע רכישות שבאופן מסורתי היו מבצעים בחנויות פיזיות, ומצפים לקבל באינטרנט את אותה חוויית הלקוח כמו בחנות הרגילה.

הלקוח הממוצע מצפה שרשתות הקמעונאות יזהו ויציעו לו המלצות אישיות, שיעזרו לו למצוא בן רגע את מה שהוא צריך – ועדיף במחיר מבצע. מנקודת המבט של הצרכנים, האינטראקציות הנתפסות כמתסכלות ביותר הן המלצת רכישה על פריט שכבר רכשו באחרונה (34%), הצעות שאינן רלוונטיות להם באופן אישי (33%) או כשהמותג לא מזהה אותם כלקוחות קיימים שלו (31%).

ככל שציפיות הצרכנים ליחס אישי גוברות, יש סיכון גדול יותר לאכזב אותם ולהחליש את בסיס הנאמנות שלהם למותג. אם נוסיף לכך את הכאוס של הבלק פריידיי והסייבר מאנדיי, שחלו בימים האחרונים, הרי לנו אחד האתגרים הארגוניים המורכבים ביותר בעולם העסקי.

אתגר זה מתאים בצורה מושלמת לבינה מלאכותית. אחרי הכל, מדובר בטכנולוגיה שמתבססת על כמויות אדירות של נתונים, מסתגלת לשינויים בצורה אוטומטית ויכולה לספק חוויית לקוח בהתאמה אישית אפילו למיליוני צרכנים.

Google Cloud for Retail – יעיל, אישי ואמין יותר

יותר ויותר ארגונים משקיעים בבינה מלאכותית ובלמידת מכונה מתוך הבנה שהשימוש בהן קריטי לעמידה בציפיות הלקוחות. בעזרתן אפשר לגבש תובנות מעמיקות אודות כל צרכן, לחזות את הצעד הבא שלו במסע הלקוח ולהמתין לו צעד אחד לפניו עם ההצעה שתגרום לאותו "אפקט וואו", שעושה את כל ההבדל.

קמעונאים רבים פונים לטכנולוגיות ענן בכדי לממש את היכולות המלאות של הבינה המלאכותית ולימודי המכונה בצורה מיטבית. בלב האסטרטגיה הטכנולוגית של כל חברת קמעונאות נמצא הענן, מפני שהוא מאפשר להאיץ תהליכי שינוי בכל שרשרת הערך הקמעונאית: להרחיב את התשתית באופן אוטומטי, לקבל במהירות תובנות מעמיקות יותר ולעבוד בשיתוף פעולה כדי שאנשי החברה יוכלו להתמקד במה שחשוב ביותר – לספק חוויית לקוח יעילה, אישית ומהנה.

גוגל קלאוד (Google Cloud) עוזרת לקמעונאים לבצע דיגיטציה של הארגון במהירות ובקלות רבה יותר, באמצעות פתרונות שפותחו ועוצבו באופן ספציפי למגזר הקמעונאות, ואשר הותאמו לכל שרשרת הערך בארגון.

מערך הפתרונות של גוגל קלאוד לארגונים קמעונאיים מאפשר לנצל במהירות את יכולות הענן לתרחישים ולצרכים ספציפיים, ומתבסס על שישה תחומי ליבה בשרשרת הערך הקמעונאית, על מנת להפיק מהטכנולוגיה את המרב בכל אחד מהם. תחומים אלה כוללים: ניהול מעגל החיים של המוצר (Product Lifecycle Management), תפעול החנות (Store Operations), מילוי ומשלוח לוגיסטיים (Logistics Fulfillment & Delivery), מסחר באומני-צ'אנל (Omnichannel Commerce), סחורה ומבחר (Merchandising & Assortment), ורכישות ושימור לקוחות (Customer Acquisition & Retention).

רשתות הקמעונאות המובילות בעולם בוחרות בגוגל קלאוד

הטכנולוגיה של גוגל קלאוד זוכה להצלחה יוצאת דופן בקרב חברות קמעונאות גדולות בכל העולם, שעה שהן יוצאות למסע הדיגיטלי שלהן. מותגים גלובליים מובילים כמו ברברי, טרגט, קיירפור, אוקדו, Bed Bath and Beyond, שופיפיי ורבים אחרים משתמשים בטכנולוגיות של גוגל קלאוד בתחומים כמו אי-קומרס, ניתוח נתונים, לימודי מכונה וניהול כוח אדם, על מנת לשרת טוב יותר את הלקוחות שלהם.

שירותי הענן של גוגל קלאוד למגזר הקמעונאות כוללים פתרונות אבטחה מקצה לקצה – כל הדרך מהדטה סנטר ועד למכשיר הקצה. אנחנו מאמינים בענן פתוח, ולכן פיתחנו את השירותים שלנו כך שיתמכו בכל סביבה שמתאימה לצרכי הלקוח – היברידית, מולטי קלאוד או מה שביניהם. אנחנו הופכים את הענן לסקלאבילי וקל לשימוש, כדי שאתרי מסחר יעמדו בעומס גם בשיא הפעילות, למשל בבלק פריידיי, ולא יצטרכו להתמודד עם זמני השבתה ולהפסיד מכירות. כמו כן, אנחנו מטמיעים אינטליגנציה בכל דבר, ומקלים על ארגוני קמעונאות ליישם בינה מלאכותית ולימודי מכונה, שעוזרים להם להגביר נאמנות לקוחות ולייעל את שרשרת האספקה. לבסוף, אנחנו מכניסים את כל המיטב של גוגל לפתרונות שלנו, כדי לעזור ללקוחותינו ליצור חוויית קנייה דיגיטלית וחדשנית עבור הלקוחות שלהם, כמו גם תרבות של שיתוף פעולה בתוך הארגון.

כל החידושים בנושא טכנולוגיות ענן למגזר הקמעונאות יוצגו באירוע Innovate Retail with Google Cloud, שיתקיים בתל אביב ביום ה' הקרוב, ה-12 בדצמבר, בהשתתפות בכירים מגוגל קלאוד בישראל ובחו"ל. ההשתתפות אינה כרוכה בתשלום, אך יש להירשם מראש.

לפרטים נוספים בקרו באתר האירוע.

אירועים קרובים