תוכן שיווקי
לקראת אירוע Red Hat Forum Israel, ב-16 בדצמבר במרכז הכנסים אווניו, קריית שדה התעופה

כך פולקסווגן בוחנת רכבים אוטונומיים עם Red Hat OpenShift – חלק א'

כאשר צוות פולקסווגן הגיע לפני שנתיים למעבדת החדשנות של רד-האט, היה ברור כי מערכות הבחינה הקיימות שלה לא יעמדו בדרישות ההולכות וגדלות בתחום הרכב האוטונומי ● באותו הזמן לא היה פתרון מדף לתמיכה במעבדים גרפיים בקונטיינרים עם קוברנטיס ו-OpenShift ● ביחד בנו רד האט ופולקסווגן פתרון שכזה

31/10/2019 14:51
מקור: פולקסווגן

מאת אלכס האנדי, רד-האט.

כשחברי הצוות של פולקסווגן הגיעו לפני שנתיים אל מעבדת החדשנות הפתוחה של רד-האט, היא חיפשה פתרון שיסייע לה לבנות מכוניות אוטונומיות שאינן זקוקות לנהג. ליצרנית המכוניות הגרמנית הגדולה היו כל המרכיבים הפנימיים הדרושים לבניית מכוניות אלה ולצורך כתיבת התוכנה, אך לעתים הבעיה עם מכוניות אוטונומיות טמונה דווקא בשלב האחרון, שאותו כל תוכנה חייבת לעבור: בדיקה.

למיכאל דנקה, מנהל טכנולוגיית בדיקות בפולקסווגן, היה זמן קצר למצוא פתרון לבעיית הבדיקה. מעבר לזה, הייתה לו גם בעיית תרבות פנים ארגונית: על החברה הוטל לשנות את המודל התרבותי שלה למודל שפחות מנותב מלמעלה למטה (Top-down).

"תפקידי בפולקסווגן הוא להבטיח כי כל יחידות הבקרה במכוניות שלנו עובדות יחד", אמר דנקה, שדיבר במליאת Red Hat Summit 2019. "עקב האתגר החדש של מכוניות אוטונומיות מקושרות והפונקציות החדשות הרבות עבור מערכות נהיגה, הבחנו כי הדרך הרגילה בה אנו מבצעים את בדיקות החומרה הייעודית שלנו אינה מספקת. לכן חשבנו להעביר כל בדיקות החומרה אל סביבות וירטואליות. זו הסיבה לכך שהגענו לקונטיינרים ב-OpenShift – החלטנו לשים את כל סביבות הבדיקה הווירטואליות בקונטיינרים בפלטפורמה זו".

דנקה הוא מקצוען IT ותיק, כך שניתן לומר בוודאות שאת הבחירה ב-OpenShift הוא לא שלף סתם כך מכובעו. "הובלתי את פרויקט הענן של קבוצת ה-IT, ולכן הכרתי הרבה ספקים בתחום. דיברתי איתם, ורד-האט הייתה היחידה שאמרה: 'אוקיי, רעיון מצוין, בוא נתחיל!'"

מקור: פולקסווגן

מקור: פולקסווגן

מרקוס גראול הוא מנהל פרויקטי IT בפולקסווגן, שעובד בבדיקות תוכנה ומחקרי סימולציה ופיתוח, וחבר בצוות של דנקה. "בדיקת אינטגרציה היא אחת המשימות המורכבות ביותר בפיתוח כלי רכב. הסיבה לכך היא שמערכות אלקטרוניות במכונית כוללות רכיבים רבים: חיישנים, מפעילים ויחידות בקרה. יחידות בקרה אלה מכילות רכיבי תוכנה, שצריכים להשתלב האחד עם האחר. המשמעות של בדיקת אינטגרציה היא שהמערכות האלקטרוניות הנ"ל במכונית צריכות לעבור בדיקה שכזו עבור כל שילוב של רכיבים, כל דגם, כל סדרה וכל גרסת תוכנה במכונית. ככל שלמערכות אלה יש יכולות רבות יותר במונחי לקיחת שליטה על המכונית, כך נדרשים יותר מצבי מבחן כדי להוכיח שהרכב יכול לעבור את תהליך הבדיקה. ומה אם לתוצאות של מבחנים אלה אין משמעות בלי עיבוד נוסף? מה אם מבחנים אלה ילחצו על דוושת גז וירטואלית על אוטוסטרדה וירטואלית? רק הקמת תרחיש כזה דורשת מערך שלם של וירטואליות לבחינה והפקת תוצאות", אמר.

מקור: פולקסוואגן

מקור: פולקסווגן

"תחילה היינו זקוקים לזמן לבניית סביבה וירטואלית", ציין. "לא רצינו לבחון את התרחיש בעולם האמיתי, כך שבנוסף, היינו זקוקים למכונית וירטואלית. כמו כן, כמובן, כדי לבצע סימולציה של אינטראקציית הלקוח עם המערכת, היינו צריכים להושיב נהג וירטואלי בתוך המכונית הווירטואלית. הבדיקות היו יכולות להתבצע על רכיב תוכנה, יחידת הבקרה עצמה או המערכת המלאה, או אפילו על מספר מערכות שמייצגות את הפונקציה", ציין גראול.

המשך יבוא…

להרשמה לאירוע לחצו כאן.

אירועים קרובים