תוכן שיווקי
לקראת אירוע RedHat Forum Israel 2019, ב-16 בדצמבר באווניו, קריית שדה התעופה

מבט פתוח על לינוקס – חלק א'

22/10/2019 15:00
סטפני צ'יראס, סגנית נשיא ומנהלת כללית של Red Hat Enterprise Linux ברד-האט. צילום: יח"צ

כתבה: סטפני צ'יראס, סגנית נשיא ומנהלת כללית של Red Hat Enterprise Linux ברד-האט. צ'יראס תהיה הדוברת הראשית בכנס Red Hat Forum Israel, שיתקיים ביום ב', ה-16 בדצמבר, במרכז הכנסים אווניו שבקריית שדה התעופה.

בשנה שעברה נוכחתי לדעת שיכולת הבחירה קיימת בכל אשר נפנה. נושא זה בולט בעומסי העבודה שארגונים מריצים, בדרך שבה הם עושים זאת ובמיקום שבו יישומים אלה פועלים בסופו של דבר. יישומים ארגוניים חדשים ממשיכים להופיע מתוך העניין העולה בנושאי הבלוקצ'יין, האינטרנט של הדברים והבינה המלאכותית. יישומים אלה רצים על גבי שרתים פיזיים (Bare metal), בזמן שמכונות וירטואליות וקונטיינרי לינוקס מתארחים בענן פרטי ו/או ציבורי. בעיניי, התפתחות מתמדת זו מרגשת ומהווה אחת הסיבות לכך שאני אוהבת לעבוד ב-IT.

אולם, בעולם זה של שינוי מתמיד, ארגונים זקוקים לגורם קבוע שהם סומכים על יכולתו לסייע להם לצרוך חדשנות מצד אחד, ולשמור על זכותם לשנות כיוונים טכנולוגיים בעת הופעת אפשרויות חדשות מצד שני. המכנה המשותף בבסיסן של כל האפשרויות הללו טמון בכך שמרבית יישומי הדור הבא האלה כתובים על גבי לינוקס.

חלק גדול מתשומת הלב של חטיבות ה-IT בארגונים גדולים ממוקדת בהתקדמות ברמת היישום – והדבר נכון, אך זוהי מערכת ההפעלה לינוקס שמעצימה את חידושים אלה, ומסייעת בקידום המחשוב המודרני. לינוקס מספקת יסוד מקובל, משותף ושקוף עבור דטה סנטרים, מכונות וירטואליות, פריסות ענן מכל הסוגים, ויישומים ושירותים ארגוניים. בדיוק כשם שכיום הענן מקושר באופן שלא ינותק ל-IT המודרני, כך גם הלינוקס.

החשיבות של הלינוקס ל-IT ארגוני הוארה כבר בתחילת 2018, עם הופעתם של איומי Spectre ו-Meltdown ברמת המעבד. נקודות פגיעות אלה היוו את הבסיס לתקיפות על יסודות החומרה של המחשוב, ודרשו מאמץ נרחב מקהילת הלינוקס, יצרני החומרה, חוקרים עצמאיים ומובילי קוד פתוח כמו רד-האט. מהלך זה הדגיש את יכולתה של קהילת הלינוקס לעבוד בשיתוף פעולה כדי לטפל באיומי אבטחה קריטיים, וגם את חשיבותה של הלינוקס לארגונים בסביבות ייצור, בלי קשר לשירותים וליישומים הנוצצים שרצים עליה.

אך זהו העבר. השנה, ב-2019, חלה תפנית נוספת ב-IT הארגוני, כאשר המורכבות במרכזי הנתונים גדלה, ההגדרה של מקבלי ההחלטות בתחום ה-IT מתרחבת והטרנספורמציה הדיגיטלית נשארת בחזית.

לא רק מערכת הפעלה, אלא בסיס עבור בחירה טכנולוגית

לינוקס תומכת ביישומים ושירותים המסייעים לארגונים לבדל את עצמם בשוק שהולך ונעשה צפוף יותר ויותר, כך שאין זו הפתעה כשמקבלי ההחלטות בתחום ה-IT מעוניינים במערכת לינוקס שתומכת במגוון רחב של טכנולוגיות ותיקות (לגאסי), כמו גם בטכנולוגיות מודרניות. מנמ"ר.ית לא מעוניין.נת לשחק במשחק הניחושים האם יישום מסוים של ISV יכול לעבוד על גרסת הלינוקס המועדפת עליו או לא. היא או הוא צריכים לדעת שהיישום יעבוד כמתוכנן, ויעשה זאת על פלטפורמות חומרה רבות.

המשמעות היא שאין זה מספיק שפלטפורמת לינוקס תתמוך במה שארגון צריך עכשיו, אלא שהיא צריכה להיות מסוגלת לתמוך גם במה שצוות ה-IT יצטרך בעתיד – וזה כבר מצריך מערכת שיתופי פעולה של ספקי חומרה, יישומים וענן, שיתמכו בטווח רחב של אפשרויות טכנולוגיות. ללא מחויבות משותפת זו, עלולים מקבלי החלטות ה-IT להישאר בחשיכה.

המשך יבוא…

להרשמה לאירוע לחצו כאן.

אירועים קרובים