תוכן שיווקי
לקראת אירוע Google Cloud, ביום ב', ה-23 בספטמבר, באביגדור, תל אביב

הענן ההיברידי של גוגל – פתרון גדול לארגונים גדולים

12/09/2019 12:52
אלית בן בסט נוריאל, מנהלת פעילות השיווק של גוגל קלאוד בישראל ובמזרח-מרכז אירופה. צילום: תומר פולטין

כתבה: אלית בן בסט נוריאל, מנהלת פעילות השיווק של Google Cloud בישראל ובמזרח-מרכז אירופה.

הענן מאפשר לארגונים גדולים להישאר תחרותיים. הוא מאפשר להאיץ תהליכי טרנספורמציה דיגיטלית ולייעל את כל שרשרת הערך בארגון – החל בניהול הדטה וקבלת תחזיות מבוססות בינה מלאכותית, דרך שיפור ההיבטים התפעוליים השונים בארגון ועד לשיפור חוויית הלקוח בכל פלטפורמה.

ארגוני אנטרפרייז מבינים כיום שהם לא יכולים להישאר מאחור. הנושא של מעבר לענן נמצא על סדר היום של כמעט כל המנמ"רים, וסביר להניח שרבים מהם מוטרדים מהתהליך – בעיקר בהיבטים של ניהול הסיכונים, החשש מזמן השבתה והצורך לעשות אופטימיזציה של העלויות. לכאן בדיוק נכנסת Google Cloud עם פתרון שפיתחה, המתבסס בין היתר על טכנולוגיה של ולוסטרטה הישראלית, שנרכשה על ידי Google Cloud בשנה שעברה. הפתרון מנהל באופן מהיר ואוטומטי את כל התהליכים הקשורים במיגרציה לענן, החל בשלב התכנון הראשוני, דרך שלב הסט-אפ, שכולל היבטים של אבטחה, רשתות, בילינג וכדומה, וכמובן את המיגרציה עצמה, עם התכנון, הוולידציה והמעבר בפועל. עוד הוא מטפל באופטימיזציה בהיבטי התשתית, האופרציה, העלויות וביצועי המערכת. למעשה, Google Cloud מספקת מענה מלא לכל תהליך המיגרציה של ארגוני אנטרפרייז לענן, בין אם מהדטה סנטר הארגוני שלהם, או מסביבת ענן פרטי או ציבורי אחר.

פתרון לארגונים שמעוניינים להשאיר חלק מהמידע אצלם

על פי חברת המחקר גרטנר, ארכיטקטורות היברידיות ישמשו בסיס להתרחבות של ארגונים מחוץ לגבולות מרכזי הנתונים שלהם, אל עבר שימוש נרחב בשירותי ענן על גבי מגוון של פלטפורמות. ניתן לראות כי ארגונים רבים בוחרים כיום במודל של ענן היברידי, לעתים מאילוצי רגולציה, אך לעתים גם משיקולים הקשורים לתהליכים עסקיים – כמו, למשל, חברות גדולות שמעדיפות למקסם את השימוש בענן אולם מוכרחות להשאיר חלק מהמידע על גבי תשתיות מקומיות. עבור ארגונים כאלה בדיוק, ורבים אחרים, גוגל מנגישה את הטכנולוגיה שהיא משתמשת בה בעצמה, וכעת היא מציעה אותה לארגונים באופן שמאפשר להם לבנות תשתית אחת ולהריץ אותה בכל מקום – בין אם באתר הלקוח, בענן, או בשניהם יחד, במודל היברידי.

הפתרון ההיברידי Anthos מבוסס על פתרונות קוד פתוח, שחלקם הגדול פותח במקור על ידי גוגל ואז שוחרר לקהילת הקוד הפתוח, כך שאין נעילת ספק והכל יכול לרוץ באותו האופן בדיוק, בכל סביבה שהיא, לפי בחירת הלקוח.

Google Cloud מביאה לשוק הארגוני גישה חדשה, שבאה ואומרת ללקוחות: "Build Once, Run Anywhere" ("בנו פעם אחת, הריצו בכל מקום"), כשהיא מאפשרת להם לעשות שימוש באותם הכלים והפתרונות לבנייה, לקונפיגורציה ולניהול המידע הארגוני און-פרמיס ובענן, באופן שקוף ואחיד. כך, הענן הופך להארכה טבעית של מרכז הנתונים הארגוני, עם שליטה מרוכזת אחת ועם חוויית שימוש רציפה ואחידה. החזון שלנו, ב-Google Cloud, היה תמיד להנגיש גם לסביבות הענן וגם לסביבות האון-פרמיס של לקוחותינו את כל היכולות, הממשקים וחוויית המשתמש שזמינה בענן, ולעשות זאת באופן מלא וחלק, שקוף לחלוטין. כיום, בעזרת Anthos, אנחנו עושים זאת בהצלחה.

אחד היתרונות המשמעותיים של Anthos עבור ארגונים גדולים הוא שהם יכולים לשמור על השקעות קודמות שכבר עשו בתשתיות המחשוב שלהם, ועדיין להריץ יישומים בכל מקום, בפשטות, בגמישות ובצורה מאובטחת. פלטפורמת Anthos מאפשרת להריץ את היישום הרלוונטי, תוך אימוץ תקנים פתוחים ונגישים, ללא שינוי ועל בסיס ההשקעה הקיימת בחומרה או בענן הציבורי – וזאת מבלי לחשוש מנעילת ספק. אנחנו מאמינים שהענן צריך להיות פתוח, ולשם בדיוק אנחנו צועדים.

כל החידושים בנושא טכנולוגיות הדור הבא בענן ההיברידי יוצגו באירוע Hybrid cloud for Enterprises של Google Cloud, שיתקיים בתל אביב ב-23 בספטמבר. ישתתפו בו בכירים מ-Google Cloud בישראל ובחו"ל, לצד בכירים טכנולוגיים מחברות אנטרפרייז וממגזרי התעשייה השונים. ההשתתפות אינה כרוכה בתשלום, אך יש להירשם מראש. לפרטים ומידע נוסף בקרו באתר האירוע.

אירועים קרובים