תוכן שיווקי
לקראת אירוע Qlik day 2019, ב-9 בספטמבר בסינמה סיטי גלילות

"ניתוח המידע בארגון צריך להיות נגיש ואינטואיטיבי למקבלי ההחלטות"

15/08/2019 11:42
אופיר אייזיק, סמנכ"ל המכירות של Qlik Israel. צילום: רן ברגמן

הדרך שבה ארגונים מקבלים החלטות הינה מהותית וחשובה בהתנהלותם ובהצלחתם, ובעלת השפעה ישירה על פעילותם ושרידותם לאורך כל חייהם.

בעידן הטכנולוגי הדינמי שבו אנחנו חיים נכנס מרכיב נוסף למשוואה, והוא המהירות. החלטה טובה ככל שתהיה עלולה להיות לא רלוונטית ואף הרסנית, אם תתקבל באיחור. על סוגיה זו ואחרות שוחחנו עם אופיר אייזיק, סמנכ"ל המכירות של Qlik Israel (קליק ישראל), לקראת כנס הלקוחות השנתי Qlik Day 2019, שיתקיים ביום ב', ה-9 בספטמבר בסינמה סיטי גלילות. הכנס יתמקד בדטה, BI ואנליטיקה.

כסמנכ"ל מכירות שנפגש עם ארגונים מגוונים, מהם הצרכים המרכזיים של ארגונים כיום?
"בימינו כבר קיימת הבנה רחבה שהמידע הוא הדלק ואילו ה-BI והאנליטיקה הם המנועים להצלחה של הארגון. בשל הבנה רחבה זו, מקבלי ההחלטות בדרגי הביניים ומעלה דורשים לקבל יותר ויותר החלטות מהירות, המבוססות על מידע. דרישה זו יוצרת מתח בין הרצון לקבל החלטות מבוססות מידע אמין באופן עצמאי לבין חוסר היכולת לגשת למידע ולנתח אותו באופן עצמאי, מהיר ויעיל".

כיצד הפתרונות של Qlik פותרים את הקונפליקט ונותנים מענה לאתגרים הללו?
"Qlik חקרה וזיהתה את המתח הזה, ופועלת בשנים האחרונות על מנת לצמצם את הפער שנוצר, על ידי הנגשת כלי ה-Self Service BI המתקדם בתעשייה (Qlik Sense) – כזה ששם דגש בראש ובראשונה על המשתמש העסקי, לצד כלים מעצימים למפתח ה-BI. כלי זה מאפשר למנהלים לגשת לנתונים הזמינים להם ולנתח אותם באופן עצמאי ואינטואיטיבי, ללא צורך בהכשרה ארוכה. כדי להקל על המשתמשים אף יותר, שולבו ב-Qlik Sense רכיבי בינה מלאכותית, שמעצימים את יכולותיו של המשתמש העסקי ומציעים לו תובנות רלוונטיות באופן היעיל ביותר לניתוח, לצד סט תובנות יעיל של המידע בקונטקסט המנותח. בנוסף, שולבו יכולות לימודי מכונה של חוויית המשתמש, באופן שהמערכת לומדת את תחומי העניין שלו ומציעה לו תובנות נוספות, בהתאם לעניין. הכל נעשה באמצעות חיפוש חופשי בשפה העברית, ללא צורך בכתיבת קוד.

כדי לצמצם עוד יותר את הפער, השיקה Qlik באחרונה רכיב בפלטפורמה, המכונה Insight Bot. זהו ממשק ניתוח שיחה המאפשר להפיק תובנות בשפה טבעית (כרגע אנגלית) או קול, באופן אוטומטי, גם מתוך יישומים עסקיים אחרים.

Qlik עשתה את הדרך הארוכה ביותר בתעשייה בתחום זה ומשקיעה רבות בפיתוחים נוספים, שיהפכו את חוויית ה-BI של העתיד הקרוב למעצימה אף יותר".

כיצד תסכם את השנה האחרונה ב-Qlik Israel?
"השנה האחרונה הייתה מוצלחת מאוד. שברנו שיא של גיוסי לקוחות ומשתמשים, ובכללם לקוחות אנטרפרייז חדשים ומרשימים, ולקוחותינו המשיכו להביע אמון רב בפתרונות שלנו ולהרחיב את פעילותם עמנו. אנחנו גאים בשביעות הרצון הגבוהה שלקוחותינו חלקו לנו בסקרים ומתרגשים מההייפ הגובר סביב פתרונותינו. ייתכן שהרכישות שביצעה Qlik בשנה האחרונה בסכום של יותר מ-800 מיליון דולר, ובכללן רכישת אטיוניטי הישראלית ב-560 מיליון דולר, תרמו לתודעה הגוברת. כך או כך, אנחנו סבורים שקהילת המשתמשים המרוצה שלנו היא המפתח להצלחה".

מהם האתגרים שלכם לשנה הקרובה?
"אין ספק כי האתגר העיקרי שלנו הוא לשמר את שביעות הרצון הגבוהה של לקוחותינו. Qlik Israel מספקת מענה מצוין לצרכים של לקוחות קטנים המחפשים פתרונות צרים, מהירים וזולים, לצד מענה מתקדם ואיכותי לצרכים מורכבים, הן עסקיים והן טכנולוגיים של לקוחות Enterprise או חברות טכנולוגיות.

אנחנו משקיעים משאבים רבים על מנת לשמר את שביעות הרצון של קהל לקוחותינו ההטרוגני – הן במרכז התמיכה בעברית היחיד בישראל, שאחראי על פתרון כ-95% מהתקלות, הן בשימור העובדים המדהימים שלנו והעצמת הידע בחברה, ולראייה – תקופת ההעסקה של עובדינו גבוהה ביחס לתעשייה, והן בהתרחבות חכמה, שכוללת גיוסים והכשרות ייחודיות".

להרשמה לכנס לחצו כאן.

אירועים קרובים