תוכן שיווקי
לקראת הכנס השנתי ה-23 של PMI, העמותה לניהול פרויקטים בישראל, יום ג', 18 ביוני, אולם אירועים LAGO ראשון לציון.

"מנהל פרויקטים נדרש לסקרנות, מנהיגות – ומקצוענות"

אמרה גלית יסקרביץ'-טיץ, סגנית נשיא לקשרי תעשייה וממשל ב-PMI ישראל, העמותה לניהול פרויקטים; לדבריה, "השיח של ניהול פרויקטים כיום הוא סביב ניהול פרויקטים בעולם טכנולוגי"

16/06/2019 14:18
גלית יסקרביץ'-טיץ, סגנית נשיא לקשרי תעשייה וממשל, ב-PMI ישראל, העמותה לניהול פרויקטים. צילום: יח"צ

כתב: הילל יוסף

"על מנת להצליח בתפקידו, מנהל פרויקטים נדרש לשלושה מרכיבים באופי שלו: סקרנות, מנהיגות – ומקצוענות", כך אמרה גלית יסקרביץ'-טיץ, סגנית נשיא לקשרי תעשייה וממשל ב-PMI ישראל, העמותה לניהול פרויקטים.

יסקרביץ'-טיץ התראיינה לקראת הכנס השנתי של העמותה. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, יתקיים ביום ג', 18 ביוני, באולם אירועים LAGO, ראשון לציון. לצד פעילותה, בהתנדבות, ב-PMI ישראל, יסקרביץ'-טיץ מנהלת את Leadera – חברה שעוסקת בייעוץ מתודולוגי ובהדרכות לניהול פרויקטים.

המאפיין הראשון שנדרש שיהיה למנהל הפרויקט, אמרה יסקרביץ'-טיץ, "הוא סקרנות תמידית, לצד היכולת להבין מה כן ומה לא רלוונטי לפרויקט. המאפיין השני הנדרש ממנהל פרויקטים הוא מנהיגות והובלה, כולל הובלת צוות שיודע לנהל טכנולוגיה, כדי להתמודד נכון ויעיל יותר בסביבה הטכנולוגית שמקיפה אותנו. המאפיין השלישי הוא מקצוענות, לצד הנכונות להתחדש תמידית במגמות החמות בתחומים השונים הקשורים לפרויקט".

לדברי יסקרביץ'-טיץ, "בעקבות ההצלחה של "מומחה לרגע" בשנה שעברה, הרחבנו השנה מסלול זה, והוא יכלול שני חלונות זמן של יעוץ עם מומחים מגוונים. באופן הזה נגדיל את היכולת של יותר אנשים מבאי הכנס לקבל את אותה הכוונה ויעוץ קצרים, מקבוצה של אנשי מקצוע בתחומים שונים". היא הסבירה כי "מסלול 'מומחה לרגע', נותן למשתתפי הכנס הזדמנות למפגש אישי, בן חצי שעה, עם מומחים בתחומי ניהול פרויקטים במגוון נושאים, אפשרות למשתתפי הכנס להתעדכן ולהתחדש בתחומים הרלוונטיים לעולמות התוכן שלהם".

12 מומחים בשני חלונות זמנים

במסלול, פירטה יסקרביץ'-טיץ, "ישתתפו 12 מומחים בשני חלונות זמנים. קבוצת המומחים שלנו כוללת מקצוענים בתחומים של: אג'ייל, SAFe שהיא טכניקת אג'ייל, לוחות זמנים של ניהול פרויקטים, סייבר, ניהול סיכונים, הגשת מכרזים, תפקיד ה-PMO, רכיבים רפואיים, פרויקטי IT ועוד. ההתייעצות אינה דורשת רישום מראש ואורכת עד חצי שעה לכל נועץ. בין השעות 11:30-13:00 תהיה לנו קבוצת מומחים אחת, ובין 14:00-16:30 – קבוצת מומחים שניה".

"השיח של ניהול פרויקטים כיום", אמרה יסקרביץ'-טיץ, " הוא סביב ניהול פרויקטים בעולם טכנולוגי. הכוונה לאו דווקא לפרויקטים טכנולוגיים, אלא לכך שהטכנולוגיה מקיפה אותנו בכל אשר נלך. לכן, יש לה השפעה על ההתנהלות שלנו בניהול הפרויקט: ניידים, טאבלטים, אפליקציות, תוכנות, ענן, אינטרנט של הדברים, בינה מלאכותית, ביג דאטה ועוד".

"בסביבה שכזו", ציינה יסקרביץ'-טיץ, "מעבר לצורך להיות גמישים לשינויים ואג'יליים – נושא הכנס בעבר, ההתנהלות בפרויקט נדרשת להיות אחרת: להגיב מהר, לקבל החלטות שמבוססות על נתונים, להבין במספר רב של תחומים, לתקשר בדרכי תקשורת מגוונות בין בעלי ענין, ולבנות ממשקים בפרויקט".

היא סיכמה באומרה כי "להיות מנהל פרויקט, או PMO, בעל מאפיינים שכאלה – זו עבודה תמידית. הכנס הוא אחת הדרכים שמאפשרת למנהל הפרויקט להתעדכן, להתחדש ולתת מענה לדרישה הזו. אתם מוזמנים לבוא אלינו ל'מומחה לרגע' במהלך הכנס, להתייעץ, להתרשם, לקבל רעיונות איך לפעול/לשנות/לחדש אצלכם בפרויקט".

לפרטים והרשמה לכנס לחצו כאן

אירועים קרובים