תוכן שיווקי
לקראת כנס רד-האט, פיצה וטכנולוגיה, 16 במאי, סינמה סיטי גלילות

הבלוקצ'יין מביא עמו את המהפכה הדיגיטלית הבאה

18/04/2019 15:55
עידו ופנר, מנהל תחום ענן ומרכז התמיכה ברד-האט בחטיבת מוצרי התוכנה של מטריקס. צילום: אורן גרימברג

כתב: עידו ופנר, מנהל מרכז התמיכה של רד-האט בישראל בחטיבת מוצרי התוכנה של מטריקס, המייצגת את רד-האט בבלעדיות בארץ.

המהפכה הדיגיטלית הבאה כבר כאן. היא לא מגיעה בדמות רשת חברתית חדשה או מוצר חדש, אלא כטכנולוגיה פורצת דרך – הבלוקצ'יין. הבלוקצ'יין הוא הטכנולוגיה הכי חמה כיום בשוק, בעיקר בעולמות הפיננסים, ומוכרת בעיקר כפלטפורמה שעומדת מאחורי הביטקוין ומטבעות דיגיטליים רבים נוספים. הבלוקצ'יין מאפשר לנו לבצע מסחר העברת כספים P2P באמצעות קריפטוגרפיה ואלגוריתם מתוחכם, ובעיקר לסמוך על אנשים או חברות בצורה מוצפנת, ללא צורך בגוף מרכזי כמו בנקים או חברות אשראי שיאפשרו לנו לבצע פעולות מסחר שונות.

איך זה עובד?

הבלוקצ'יין שומר את המידע בבלוקים המכילים נתונים (Records, timestamp and hash), והמידע הזה מבוזר במיליוני מחשבים ברשת האינטרנט. כל בלוק חדש שנוצר מקושר לבלוק הקודם באמצעות Hash ומכיל בתוכו מידע.

יש מספר בעיות שניתן לפתור בקלות באמצעות הבלוקצ'יין:

מאגר מידע מרכזי – הבנקים מרכזים את המידע שלנו במקום אחד, שיכול להיות חשוף לפרצות אבטחת מידע. כבר ראינו מקרים כאלה בעבר, כמו הפריצה לג'יי.פי. מורגן, הבנק הגדול ביותר בארצות הברית, ב-2014 והפריצה לבנק הפדרלי המרכזי של ארצות הברית ב-2017.

עמלות גבוהות – העמלות שאנחנו משלמים כדי להעביר כסף מאחד לשני יקרות. אם מישהו מישראל רוצה להעביר כסף לארצות הברית, הבנקים גובים עמלות גבוהות, שאפשר לחסוך אותן באמצעות שימוש בטכנולוגיה.

זמני המתנה – העברת כספים צריכה כיום להתבצע בין מערכות ישנות כמו מיינפריים. על מנת לקבל אישור להעברת הכסף צריך לחכות שלושה ימים עסקים. מדוע להמתין שלושה ימים כדי להעביר כסף?

צפייה במידע בזמן אמת – יש לא מעט פעולות שהבנק לא יכול לבצע או לראות בזמן אמת ולכן הלקוחות צריכים להמתין 24 עד 48 שעות.

השפעת הטכנולוגיה ניכרת כבר בימים אלה. עוד ועוד ארגונים מאמצים פלטפורמות מבוססות בלוקצ'יין – מחברות ביטוח, עבור בחברות אשראי שונות ובחברות מסחריות, ועד ליוצרים פרטיים. בגרטנר מעריכים שהערך שנקבל מהטכנולוגיה עד 2025 יהיה בשווי 176 מיליארד דולר ועד 2030 השווי יעלה ל-3.1 טריליון.

איך הבלוקצ'יין בטוח יותר מהבנקים?

תחשבו על שרשרת של בלוקים המכילים את ההיסטוריה של הכסף שלכם, כמה כסף יש לכם, מתי הוא עבר אליכם ומי העביר לכם אותו. המטרה היא לוודא שהכסף הזה באמת קיים ושהוא אכן שלכם, לשמור על המידע שלנו בצורה מאובטחת, לסמוך אחד על השני, וכן למנוע התקפות ו-Double spending. במידה שהאקר ירצה לפרוץ ולשנות ערך מסוים, הוא יצטרך לפרוץ לכל השרשרת של הבלוקים שנמצאים על גבי רשת האינטרנט ובו זמנית לעבור הצפנה מאוד מורכבת.

Red Hat Openshift & Blockchain

רד-האט יזמה שיתוף פעולה עם BlockApps, אחת החברות המובילות בתחום הבלוקצ'יין, שמספקת שירותים בעולם הבלוקצ'יין כשירות (BaaS – Blockchain as a Service). החברה תורמת רבות לקהילת ה-Enterprise Etherium Open Source Project, מבצעת יותר מ-1,000 פרויקטים בעולם הפיתוח ובעלת ניסיון של מאות פרויקטים. באמצעות הטכנולוגיה שלה, לקוחות רד-האט יוכלו לפתח אפליקציות בלוקצ'יין במהירות, עם תמיכה על גבי הפתרונות Red Hat Linux ו-OpenShift Container Platform. יותר מכך, רד-האט ו-BlockApp פיתחו שפת סקריפטים ייעודית למפתחים, שתוכל לעזור להם לפתח אפליקציות מבוססות בלוקצ'יין תוך שעות בודדות. על גבי OpenShift ניתן להקים תשתית מתאימה ולבנות אפליקציות מאובטחות עם ליווי צמוד של הספק.

טכנולוגיית הבלוקצ'יין עדיין בחיתוליה, אך לפי מה שניתן לראות, האפשרויות שהיא מביאה לעולמנו, ובעיקר לשוק הפיננסי, הן עצומות ובלתי מוגבלות. מה שנשאר לנו זה לרתום את הטכנולוגיה המדהימה הזאת לטובתנו ולהוציא ממנה את המיטב.

.להרשמה לאירוע לחצו כאן

אירועים קרובים