תוכן שיווקי
לקראת אירוע נוטינקס ב-6.2

שלוש טעויות שארגונים עושים בנוגע ל-Edge Storage

כיצד ארגונים יכולים לגשר בהצלחה בין נתוני קצה לא מובנים עם הענן עבור הפצה, אנליזה וניהול דיגיטלי? מוטי אוקסמן, מנהל מכירות ישראל ב- CTERA, מסביר

04/02/2019 12:26
מוטי אוקסמן, מנהל מכירות ישראל ב-CTERA.  צילום: יח"צ

מאחר שרוב הנתונים בארגונים מודרניים מופקים מחוץ לדטה סנטר, היכולת לגשת, לשלב, לשתף, ולהגן על הנתונים מבוססי קבצים מסתמכת על היכולת לאחסן אותו בקצה. כפי שציינו קודם לכן, התקני מחשוב קצה יוצרים כמויות אדירות של קבצים ונתונים שיכולים להגביר את העלויות בצורה משמעותית כאשר הם מועברים לענן או ל- דטה סנטר.

ואכן, הרעיון של Edge to Could הוא אחת המגמות המובילות בענף ה IT לשנת 2018 על פי גרטנר .השאלה כיצד ארגונים יכולים לגשר בין נתוני קצה לא מובנים (unstructured) עם הענן עבור הפצה, אנליזה וניהול דיגיטלי אחר הנה מוקד מרכזי עבור רבים מלקוחותינו.

שלוש טעויות נפוצות

לדעתי ישנן שלוש טעויות נפוצות שנעשות על ידי ארגונים היום בנוגע לאסטרטגיות אחסון קצה:

השקעה גדולה מידי בכוח אדם – מחלקות IT בכל מקום משקיעות כמות גדולה של מאמצים על ניהול אחסון קצה. כאשר עובדים מקבלים מחשב נייד חדש, איש ה-IT צריך להעביר את הנתונים שלהם מן הישן לחדש. כאשר שרת סניף קטן נופל, איש ה- IT צריך לנסוע למיקום מרוחק, לבלות ימים בשחזור הנתונים מהגיבוי ולוודא שהכל פועל כהלכה שוב. אלו תהליכים יקרים, לא יעילים ומתופעלים בצורה גרועה. בהסתמך על אחסון קצה בלבד הוא באמת "חי על הקצה", ולא בצורה חיובית – זו טעות גדולה.

להשקיע יותר מדי ב-IT – מדובר במקרי שירותי קבצים (File Services) במיוחד, כאשר משתמשים בבינה מלאכותית ובלימוד מכונה ונדרשת הגדלת כמויות אחסון קצה. אבל עבור הלקוחות שלנו , השימוש הנפוץ ביותר הוא היכולת לספק להם פתרון עבור משרדים מרוחקים וסניפים ברחבי העולם. במקרים כאלו השימוש משלב לעתים קרובות את היכולת לאחסן את הנתונים בקצה עם פלטפורמת ניהול מרכזית בענן.

לא לחשוב על האתגרים הפוטנציאליים – אם ניקח מערכת מעקב וידאו כדוגמא – זה אולי נראה ברור שארגון ירצה לאחסן את קטעי הווידאו בענן ולא בקצה. הסיבה לכך היא האבטחה הפיזית של הענן, יחד עם יתירות מובנית, גמישות אינסופית ורמות אחסון בעלות נמוכה מאוד, המתאימות לארכיונים ארוכי טווח – התאמה מושלמת. עם זאת, בפועל לבחירה זו יש בעיות משלה – האם תוכל לשמור את ההקלטה במהלך הפרעה בקישוריות לאינטרנט? והאם ניתן לאחזר במהירות קטעי וידאו ברמה המקומית מהארכיון ? מגבלות אלה אומרות כי אחסון קצה נשאר חשוב כתמיד.

וכך, עבור רבים מלקוחותינו הפתרון ההיברידי, המשלב את היתרונות של אחסון קצה עם אחסון בענן, "Edge to Cloud" הוא הפתרון המתאים ביותר.

טכנולוגיית המפתח הדרושה כדי להשיג סינרגיה בין הענן לקצה היא edge caching לעתים קרובות בצורה של edge gateways.ה-gateways האלה מדהימים, כי הם שואבים את כל הקבצים מהשרתים הישנים – כולל ACL’s Security שהושקע בהם זמן הגדרות רב, ומעביר אותם לענן, תוך שימור חווית משתמש זהה לזה של תיקיות שיתוף ברשת תקשורת מסורתית.

חשוב להוסיף שכבה של smart local caching כך שהמערכות יהיו מהירות ותגובתיות כמו קודם. התקני ה caching זמינים כיום בתצורת חומרה או תוכנה – מאפשרים להמשיך וליצור קבצים באופן מקומי גם במהלך הפרעות בשירות האינטרנט כמו גם להמשיך ולערוך קבצים שנמצאים בשימוש תכוף.

מאחר שהנתונים של הארגון מאוחסנים כעת בענן, אך הם נגישים במהירויות מקומיות מכל מקום בעולם, עולות הזדמנויות חדשות לשיתוף פעולה בין אתרים, שלא היו אפשריות לפני כן. פתאום גם לארגון יש את כל הנתונים הקודמים ממש בקצות אצבעותיו – בענן הפרטי שלו – במאגר לחיפוש, באופציה לנתח או באפשרות לחלוק. הנתונים של הארגון נחשבים לזהב, ו-"Edge to Cloud" מאפשר לו להגיע לכל הנתונים שלו, מכל מקום, כך שיש לו השפעה אמיתית העל העסקים שלו.

לסיכום: אם אתה CIO של ארגון גדול ועדיין לא הטמעת ארכיטקטורה של Edge to Cloud כדאי שתתחיל לחשוב על הטמעה כזו כדי לאפשר נגישות טובה לנתונים מכל מקום ובכל זמן ובעלות נוחה .

הכותב הוא מנהל מכירות ישראל ב-CTERA. 

לפרטים נוספים והרשמה לאירוע לחצו כאן 

אירועים קרובים