תוכן שיווקי
לקראת אירוע Best Digital Awards בקמפוס AWS ב-1. 4

Best Digital Awards: ראיון עם רונית פטר סמנכ"לית מימון ישיר

נפגשנו עם פטר, סמנכ"לית הדיגיטל, הטכנו' ופיתוח המוצרים בחברה, המכהנת כחברה בצוות השיפוט, בכדי לשמוע על התכניות העתידיות של החברה בדיגיטל, לקראת אירוע Best Digital Awards

03/02/2019 16:12
רונית פטר, סמנכ"לית טכנולוגיות ופיתוח מוצרים במימון ישיר. צילום: יח"צ

לקראת אירוע Best Digital Awards שיערך ב-2 באפריל בקמפוס של AWS שבעזריאלי שרונה בתל אביב נפגשתי עם רונית פטר, סמנכ"לית דיגיטל, טכנולוגיות ופיתוח מוצרים במימון ישיר וחברה בצוות השיפוט שבחר את המצטיינים באירוע ביישום טרנספורמציה דיגיטלית פורצת דרך בישראל.

מימון ישיר מעניקה הלוואות ללקוחות פרטיים עבור רכישת רכב, לרכישת מוצרים בבתי עסק, בפריסת תשלומים רחבה וכן למטרות רבות נוספות, בהיקפי פעילות של מיליארדי ₪ בשנה.

אבנר שטראוס, מנכ"ל שטראוס אסטרטגיה/ צילום: יח"צ

אבנר שטראוס, מנכ"ל שטראוס אסטרטגיה/ צילום: יח"צ

כיצד נראה המסע שעברה מימון ישיר בדרך ליישום טרנספורמציה דיגיטלית?

"מימון ישיר היא שחקן דיגיטלי טהור – Native Digital – כבר בהקמת החברה יצרנו תהליכים דיגיטליים פורצי דרך מול השותפים העסקיים שלנו בתהליכי C2B2B. בהמשך פיתחנו שיטות ותהליכים המותאמים להלוואות ישירות מול הלקוח (C2B), ביניהם האפשרות לנטילת הלוואה מקצה לקצה לרבות KYC, חיתום אוטומטי, מהלך מתקדם של Face recognition וחתימה דיגיטלית על הסכמי ההלוואה. כיום מרבית המשאבים מושקעים בהמשך ההאצה דיגיטלית בכל התהליכים בחברה".

מהם הצעדים הבאים הצפויים קדימה?

"העצמת כל הערוצים הדיגיטליים מקצה לקצה, כולל ערוצי גביה ושירות מבוססי בוט, התייעלות תפעולית – באמצעות RPA שכבר הושם בתהליכי בק-אופיס בפרק זמן קצר. אנחנו בעיצומו של מהלך החלפת מערכת הליבה שלנו לפלטפורמת Salesforce כאשר הסנונית הראשונה היא יישום מוצר חדשני ומורכב. עלינו לאוויר לאחרונה גם עם Marketing Cloud תוך בניית מסעות לקוח במטרה לטרגט את הלקוחות בצורה אופטימאלית".

מה היו המפתחות להצלחה בהיבט העסקי, הארגוני, התהליכי, היישומי?

"המפתח להצלחה מתחיל בגישה:  Disruptive Business Approach  כ-360 מעלות – בפיתוח מוצרים, במסע לקוח, בטכנולוגיה, בהתייחסות לעובדים , ניהול סיכוני אשראי ואף בהתנהלות הפיננסית. בפן הטכנולוגי: הקפדה על מעט מערכות, תוך הגדרת מערכת ה-CRM כמערכת הליבה כאשר הלקוח במרכז בצורה טבעית ומשמעותית. לא המערכת הפיננסית מוליכה אלא המערכת התהליכית סביב הקשר עם הלקוח – היא זו הנותנת את הטון. ההובלה של אגף מערכות מידע היא חזקה מאוד גם בהיבט הטכנולוגי וגם בהיבט העסקי, כאשר הנהגת האגף חיה את הביזנס לפרטי פרטים, מה שמאפשר לתרום ואף להניע את הצד העסקי".

היכן נכשלתם ומה למדתם?

"היו פרויקטים שבהם לא בצענו MVP ובוצעה השקעה גדולה מדי מוקדם מידי. למדנו מכך רבות: לחשוב Lean ולחשוב מה ה Minimum Value שבו נכון בכדי להתמקד. להכניס Agile למערכות ליבה הינו אתגר לא פשוט, אולם אין ספק כי לאור העובדה כי כבר אין טעם לבנות תכניות עבודה כפי שבנינו פעם – כי דינן כל הזמן להשתנות – החלטנו לשנות גם את האופן שבו אנו נערכים, מתכננים ומנהלים את תכניות העבודה, הפרויקטים ומהלכי היישום שלנו".

מה האסטרטגיה שלכם / כיצד אתם מנהלים חדשנות ?

"גם בנושא החדשנות מימון ישיר מנהלת תהליך רזה ומהיר ומכניסה בקלות רבה שיתופי פעולה עם חברות סטארטאפ. החברה מבצעת POC’s במגוון טכנולוגיות ומזמינה כל חברה שחושבת שיכולה להשתלב בפעילות שלנו לפנות אלינו. בנוסף, השקענו סכום גדול בקרן ויולה פינטק המשקיעה בסטרטאפים בתחום הפינטק".

מה האסטרטגיה שלכם בנושא הדטה ובינה מלאכותית? האם ניתן לכמת את ה Value לארגון? איך בדיוק?

"נושא המידע בתחום האשראי הינו קריטי ומשליך באופן ישיר על התוצאות העסקיות.
יש לנו באופן טבעי חוסר במידע על הלקוחות לעומת הבנקים, לכן היינו חייבים להשקיע בפיתוח עולמות איסוף וניתוח המידע , כגון: שימוש במידע מהרשת בכלל ורשתות חברתיות בפרט, פיתוח מודל סיכונים מתקדם בשילוב בינה מלאכותית".

במה השתנה המודל העסקי שלכם לאור הכניסה למימוש טרנספורמציה דיגיטלית? תוכלי לתת דוגמא יוצאת דופן למצב שבו המודל העסקי (או התהליך העסקי, או חווית הלקוח/ העובד) השתנה בצורה משמעותית לאור חדשנות טכנולוגית שהחלטתם למנף?

"המודל העסקי המרכזי נותר הכנסות ממכירה ישירה של הלוואות, בעקבות תהליך טרנספורמציה טכנולוגית נפתחה אפשרות למודלים עסקיים חדשים על בסיס Open Platform שפיתחנו לשיתופי פעולה עם גופים פיננסיים וכיום אנו מספקים שרות במספר שיתופי פעולה במתכונת Lending as a Service".

איפה תהיו בעוד שנתיים?

"בעוד שנתיים סל המוצרים של מימון ישיר יהיה עשיר יותר וגמיש לשינויים ושדרוגים. האקוסיסטם יהיה מבוסס Salesforce ועל כן יהיה פתוח לשיתופי פעולה עם עשרות גורמים עסקיים מהבנקאות, מדיה וחברות C2B מובילות במשק".

לפרטים והרשמה לאירוע לחצו כאן 

אירועים קרובים