תוכן שיווקי
לקראת אירוע Smart City 2019, יום ה', ה-3 בינואר, LAGO, ראשון לציון

חמישה מששת פרויקטי הערים החכמות בישראל תוכננו על ידי אורי בן ארי

תכניות האב לעיר חכמה, לחמש הערים שזכו במקומות השני עד החמישי (במקום השני זכו שתי ערים במשותף), הוכנו על ידי יועץ הערים החכמות אורי בן ארי, נשיא ומייסד קרן אתנה ולשעבר מבכירי נס

09/12/2018 17:19
אורי בן ארי, נשיא ומייסד קרן אתנה. צילום: יח"צ

המרכז הבינתחומי בהרצליה פרסם את מדד הערים החכמות, ומעיון ברשימה עולה כי בחמש מששת הערים שהגיעו למקומות הראשונים הוכנו תכניות האב לעיר החכמה על ידי אורי בן ארי, יועץ מומחה בתחום, נשיא ומייסד קרן אתנה ולשעבר סגן נשיא בכיר לשיווק של נס. חמש הערים הללו הן: אילת וירושלים במקום השני המשותף (אחרי תל אביב-יפו, שהגיעה למקום הראשון), אשדוד במקום השלישי, נתניה ברביעי וחיפה במקום החמישי.

ערים אלה נכנסו, בהובלתו המקצועית של בן ארי ובשיתוף ובהובלת צמרת ההנהגה בכל עיר, לתהליך אסטרטגי של הכנת תכנית אב, שבמסגרתה נבחנו כ-140 מחוונים (אינדקסים) בששת התחומים המאפיינים את העיר החכמה. בנוסף, נבחן הסטטוס הטכנולוגי של כל אחת מהעיריות והחברות הבנות שלה, שכלל בחינת כלל המדדים הטכנולוגיים והסטטוס של העיר במדדים אלה. לאחר שנבחנו המחוונים והסטטוס הטכנולוגי, והמצב הקיים הוצג בפני הנהגת העיר, עבדו צוותי העבודה על חזון העיר החכמה ולאחר מכן בחרו את הפתרונות הנחוצים למימוש החזון והוכנה תכנית האב.

חשוב לציין שבמהלך מימוש התכניות של ערים חכמות אלה בשנים האחרונות נחסכו לעיריות מיליוני דולרים עקב התייעלות והתקיימו עשרות פרויקטים מוצלחים, כולל השגת מימון ממשלתי ובינלאומי (במסגרת האיחוד האירופי) לקידום סטטוס החוכמה של העיר.

יש לציין שתי ערים נוספות שבן ארי הכין עבורן תכנית אב לעיר חכמה: לוד, שמדורגת במקום ה-11 במדד, וראשון לציון, שנכנסה בשנה האחרונה לתהליך מימוש תכנית האב שלה בתחום, אך טרם נכנסה לבחינת המדד של הבינתחומי. עם זאת, ראשון לציון היא עיר חכמה מאוד ויש לה פוטנציאל גבוה להיות מדורגת בראש הרשימה.

"עם כל הכבוד להמצאה ולפרסום של המדד החדש, ויש כבוד, חשוב לציין שמדד הערים החכמות של המרכז הבינתחומי אינו מספיק בשלב זה, להערכתי, כדי לבחון עיר חכמה על כל היבטיה", אמר בן ארי. "מדד שכולל בסך הכל 40 מחוונים, ומדרג את העיר בהתאם ומול ערים אחרות, למיטב הבנתי המקצועית לא מספיק כדי לבחון את כל תחומי העיר החכמה. בתכניות שבניתי נבחנו בכל עיר 140 מחוונים והסטטוס הטכנולוגי של העיר על כל רבדיה עם מחוונים נוספים. אני מקווה שמתכנני המדד יוסיפו בעתיד מחוונים מקצועיים וישפרו את המדד, כדי לבחון עוד אספקטים של עיר חכמה".

בכנס הערים החכמות Smart City 2019 של אנשים ומחשבים, שיתקיים ב-3 בינואר, יציג בן ארי את נושא מדדי העיר החכמה, ויכלול הסברים כיצד ניתן לבחון מצב קיים של עיר ואיך אפשר להתוות תכנית אב לעיר חכמה..להרשמה לאירוע לחצו כאן

אירועים קרובים