תוכן שיווקי
לקראת כנס Vmware on AWS – think outside the Box, ב-10 בדצמבר במשרדי אמזון, מגדל עזריאלי שרונה, תל אביב

השאלה היא לא האם נעבור לענן – אלא מתי וכיצד

ארגוני אנטרפרייז מבינים שכדי לעמוד בקצב ההתפתחות הטכנולוגית, הם חייבים להשתמש בטכנולוגיות מבוססות ענן שיגבירו משמעותית את הגמישות הארגונית ● כיצד ניתן לבצע את המעבר ללא פגיעה בתשתית הקיימת?

05/12/2018 15:51
מוטי נדלר, מנהל פיתוח עסקי ב-CloudZone, חברת הענן של מטריקס. צילום: סם יעקובסון

כתב: מוטי נדלר, מנהל פיתוח עסקי ב-CloudZone, חברת הענן של מטריקס.

השיח סביב ארגונים שמתעניינים במעבר לענן אינו חדש. למעשה, אנחנו, ב-CloudZone, חווים את המאבק הזה מדי יום במהלך העבודה מול חברות גלובליות כמו ג'נרל אלקטריק, וולמארט, יוניליוור ועוד. בשיחות עם מנהלי IT מובילים בארגונים שונים, נושא הדיון הוא לאו דווקא אם הם יעברו לענן, אלא איזה חלק בארגון יעבור אליו ו/או כמה מהר יבוצע המעבר. כחלק מעבודתנו השוטפת ב-CloudZone, אנחנו מייעצים לארגוני אנטרפרייז כיצד ניתן לבצע מיגרציה לענן באופן החלק והבטוח ביותר. ניתן לראות שיש כיום רצון עז מצד החברות לבצע את המעבר, אך באותו הזמן יש קושי רב בביצועו בארגונים גדולים.

בעוד שלחברות סטארט-אפ קל לבנות את עצמן בענן, והן כמעט שלא מושפעות מאילוצים כמו רגולציה, גלובליזציה ורגישות המידע, ארגוני אנטרפרייז נדרשים להשקיע משאבים רבים רק בכדי להתחיל את שלב ההיערכות למעבר מסוג זה. כדי להתאים את עצמם לשוק העבודה המתפתח, ארגונים אלה חייבים לשדרג את יכולתם להתמודד עם שינויים ולעבוד באופן מהיר ודינמי, אך הם נאלצים להתמודד עם מערכות לגאסי מורכבות, שמוטמעות עמוק בתוך הארגון והופכות את השאיפה למעבר למורכבת ביותר.

כשארגונים אלה בוחנים את המעבר לענן, צפות שאלות כגון איזה ענן טוב לארגון שלי – פרטי, ציבורי או היברידי? אם החלטנו שאנחנו רוצים לעבור לענן, באיזה ספק ענן כדאי לבחור? והאם על הארגון לנעול את עצמו עם ספק, אחד או שכדאי לו לייצר סביבה מרובת עננים?

הגורמים שמובילים להחלטה: ענן או "בבית"

יש מספר גורמים שמניעים מנהלי IT בארגונים הללו כשהם מחליטים האם לעבור לענן או להמשיך לעבוד On Premise:

מהירות החדשנות – חברות צריכות להגיע לשוק (TTM) מהר יותר ולשנות את המודלים העסקיים שלהן באופן שוטף. ברגע שהארגון מצליח להגביר את קצב החדשנות, הוא מייצר ערך משמעותי עבור השוק. ארגונים גדולים שמנסים לשמור על עקרון החדשנות מוכרחים לכוון את היישומים שלהם לענן הציבורי, כדי שיוכלו לעבוד בסביבה גמישה וסקלבילית, המספקת תוצאות מהירות, ושומרת על רמה טכנולוגית מתקדמת וכלים מתקדמים עבור עולמות הפיתוח.

דו קיום של יישומים מסורתיים ומודרניים – בארגונים רבים יש מערכות ליבה מסורתיות. בעוד שהיישומים המודרניים, רובם ככולם, מותאמים לסביבת ענן ציבורי, מרבית היישומים הארגוניים המסורתיים הוקמו על תשתיות שמקשות מעבר. לכן, ארגונים רבים בוחרים בפתרונות עקיפים, שלא מאפשרים את היתרונות של עבודה בענן הציבורי. הצמיחה של סביבות היברידיות פיתחה צורך בכלי IT שיכולים לפקח ולנהל תשתיות ויישומים, ללא קשר למיקומם הפיזי.

המשולש הקדוש: Capex ,Opex וההתייעלות שביניהם – כל ארגון עם דטה סנטר מקומי צריך לרכוש חומרה על פי הדרישות הספציפיות שלו. לחומרה זו יש תוחלת חיים מוגבלת, מה שמצריך תחלופה וחוזי שירות לתקופת זמן מוגדרת. יחד עם קצב החידושים הטכנולוגיים, יש צורך בריענון טכנולוגי כמעט כל שנה, מה שמעלה משמעותית את ההוצאות של הארגון על תחזוקה. באמצעות פתרון הענן, הארגון ישלם רק על פי הצורך האמיתי שלו ויחסוך את העלות הקבועה של חומרה שנרכשה רק כדי לענות על עומס שיא הביקוש, שלעולם אינו קבוע.

ההתייעלות במעבר לענן היא ברורה, אך בארגונים גדולים, התהליך, שמעבר לטכנולוגיה כולל שינוי של התרבות הארגונית, צריך להתבצע בהדרגה. בכדי לפשט את התהליך מגיע VMWare Cloud on AWS, הפתרון המשותף של שתי חברות הענק. כיום, רוב המחשוב בארגונים מבוסס על מערכות On Premise של VMware, והענן של החברה מאפשר להם להקים דטה סנטר וירטואלי בקלות, במהירות וללא צורך בהיכרות עם פלטפורמה חדשה, על גבי התשתיות של AWS. הפתרון החדש, אותו משווקת בישראל CloudZone, מאפשר מיגרציה לתשתית מוכרת, המשמרת את הידע בארגון. כך ניתן ליהנות משני העולמות במקביל, באמצעות תשתית היברידית, שמבוססת על השותפות והאינטגרציה בין AWS ל-VMware.

אתם מוזמנים לשמוע עוד על VMware Cloud on AWS ועל מיגרציה קלה וחכמה לענן בכנס של CloudZone, שיתקיים ביום ב' הקרוב, ה-10 בדצמבר, תחת הכותרת Vmware on AWS – think outside the Box. באירוע יופיעו מגוון המומחים של CloudZone ,AWS ו-VMware, שיסבירו כיצד כל ארגון יכול לשלב פתרונות ענן מובילים תוך עמידה ביעדים עסקיים וחסכון בעלויות.

להרשמה לאירוע לחצו כאן

אירועים קרובים