תוכן שיווקי
לקראת האירוע השנתי של אינוקום, ה-23 באוקטובר, EAST, תל אביב

בנו WAN טוב יותר עם Silver-Peak SD-WAN

האצת אפליקציות ברשתות WAN

18/10/2018 15:37
ציון עזרא, סמנכ"ל מכירות באינוקום. צילום: יח"צ

כתב: ציון עזרא, סמנכ"ל מכירות באינוקום.

המעבר לשירותי ענן, הקמת ענן פרטי באתרי אחסון ועוד שינו את אופי רשתות ה-WAN. אם בעבר רשתות אלה חיברו סניפים למרכז, כיום התצורה הרבה יותר מורכבת והקשרים הרבה יותר מורכבים. סניפים צריכים לתקשר עם סניפים אחרים, וכן כל סניף צריך לתקשר עם המרכז ובמקביל עם שירותי הענן. רשת האינטרנט של ימינו הרבה יותר אמינה מבעבר, ובהחלט ניתן לנצל טוב יותר את תשתית האינטרנט בשילוב אמצעים מתאימים גם ליישומים ארגוניים רגישים. קיימת מורכבות בהקמת סניף נוסף. ובנוסף, תהליכי ההגדרות והציוד שנדרש לכל סניף מחייב עבודה רבה ומתישה.

ההתפתחות הזו השפיעה על יצרני ה-WAN והביא את טכנולוגיות ה-SD-WAN – Software Defined Networks.

Silver-Peak היא חברה אמריקנית מצליחה ומוערכת על ידי אנליסטים. החברה מופיעה בריבוע הקסם של גרטנר ברביע ה-Leaders מזה מספר שנים. אינוקום מקבוצת אמן היא הנציגה הבלעדית של Silver-Peak בישראל.

ראוי לציין ש-Silver-Peak החלה את דרכה כמספקת שירותי WAN Optimization לארגונים. החברה הציעה אפליינסים, חומרה ובעיקר על מכונות וירטואליות, תוכנות האצה ליישומים וקווי תקשורת.

באחרונה, עם התפתחות ה-SD-WAN, פיתחה Silver-Peak סידרת מוצרים בתחום ה-SD-WAN עם ייחודיות והיא פתרון ההאצה. כל דגמי ה-SD-WAN יכולים לקבל, מעבר לתכונות ה-SD-WAN, גם יכולות האצת תעבורה.

Silver-Peak מציעה את משפחת ה-Edge Connect, הכוללת:

  • Unity Edge Connect – physical.
  • Unity Edge connect – Virtual.
  • Unity Edge connect – Cloud Base.

לכל אחת מהמשפחות הללו ניתן להוסיף את Wan Optimization – האצת אפליקציות.

למשפחת המוצרים התכונות הבאות:

  • מערכת ניהול מרכזית.
  • יצירת תהליכים אוטומטיים ב-WAN להגדרות וקביעת מדיניות.
  • שליטה על QoS פר אפליקציה.
  • זיהוי אפליקציות לפי המבנה וניתוב לקו התקשורת או ליעד הנדרש.
  • אבטחת מידע והצפנת התווך AES-256.

שיפור תעבורת התקשורת

ל-Silver-Peak מספר תכונות שהמשמעות שלהן היא שיפור קווי התקשורת גם בתעבורת UDP כמו Voice or Video.

לעתים, כתוצאה מרעשים על קווי התקשורת, מספר ביטים משתבשים וכל הפקט משתבש. כדי לתקן זאת, Silver-Peak מחשבת ושולחת Parity byte לכל פקט, ובאמצעותה ניתן לשחזר את הפקט המקורי.

בנוסף, לעתים "מנות" של קובץ מסוים נשלחות דרך מספר נתיבים שונים ומגיעות לא לפי הסדר. Silver-Peak יודעת לסדר את ה-"מנות" לפי הסדר הנכון באפליינס שמקבל את המידע.

אחת התכונות של SD-WAN היא לנתב (Steering) את התעבורה בין קווי תקשורת שונים שמגיעים לסניף או לארגון. הפתרון של Silver-Peak יודע לסכם (Bonding) את סך כל הקווים שהמידע משודר בהם וגם לשמש כמערכת שרידות לקווים. כלומר, אם קו אחד נופל, כל התעבורה תעבור דרך הקווים הנותרים.

כמו כן, ניתן לנתב אפליקציות בהתאם לרגישות שלהן ולצורך הארגוני בהן. אפליקציות קריטיות יעברו דרך הקו המשובח יותר, MPLS היקר. לעומת זאת, תעבורת דואר – דרך האינטרנט וכו'…

הטכנולוגיה של Silver-Peak מאפשרת לשחזר "מנה" שהלכה לאיבוד על ידי בדיקת Parity ושחזור ה-"מנה" שאבדה בציוד המקבל.

תכונה נוספת היא Packet Order correction. מכיוון שהקובץ מתחלק ועובר דרך מספר ניתובים, הוא מגיע לא לפי הסדר לתחנה המקבלת. הטכנולוגיה של Silver-Peak יודעת לסדר את ה-"מנות" שמגיעות לפי הסדר הנכון. התכונות הללו משפרות ביצועים ומהירות, מכיוון שאין צורך לשלוח את ה-"מנות" שנפגעו שוב.

האצת אפליקציות ותעבורת ענן

אחת התכונות הבולטות של Silver-Peak היא "האצה". תכונה זו מבטיחה האצה של יישומים שונים לעתים גם במאות אחוזים! הטכנולוגיה של Silver-Peak כוללת את התכונות שנסקרו לעיל ובנוסף, את שתי התכונות הבאות:

Latency mitigation
אחת הסיבות לזמני תגובה גרועים באפליקציות הוא ה-Latency בין האתרים. בארץ הבעיה פחות מהותית, אולם למדינות רחוקות, כמו ארצות הברית או סין, הבעיה הרבה יותר חריפה. הטכנולוגיה של Silver-Peak מצמצמת את הבעיה הזו על ידי בניית פקטים גדולים (במקום קטנים) ובמקום להעביר קובץ במספר גדול של פקטים, עם אישורי משלוח וקבלה שגורמים לשיהוי, מעבירים פקט גדול אחד.

De-Duplication
אחת היכולות המרכזיות של ההאצה היא ה-De-Duplication. כזכור, Silver-Peak עובד תמיד מכונה מול מכונה. כאשר משדרים קובץ בראשונה, הקובץ מתחלק לבלוקים ונשמר (לפי אלגוריתם) במכונה. הוא נשלח לצד השני תוך שימוש בתכונות Compression, שמסייעות בצמצום מסוים של הקובץ. בפעמים הבאות, כשיישלח קובץ אחר, בכל פעם שהאפליינס המשדר "יפגוש" בלוק שנשלח אי פעם, הוא יסמן את הכתובת שלו וישלח לתחנה הרחוקה רק את מיקומו. כלומר: הבלוק לא יישלח, רק כתובת המיקום שלו. בתחנה המקבלת יזוהה הבלוק וישלב את הקובץ המתקבל. בצורה זו ניתן לחסוך עד מאות אחוזים בתעבורה. זאת, כמובן, בתלות בתעבורה ובאפליקציות.

סיכום

כאשר מתכננים את רשת ה-WAN הארגונית מומלץ מאוד לבנות אותה עם טכנולוגיית ה-SD-WAN, במיוחד בשילוב תכונת ההאצה של Silver-Peak, שבאמצעותה ישופרו ביצועי האפליקציות בצורה משמעותית.

הרבה ארגונים עוברים לענן ולעתים סובלים או רוצים לשפר את ביצועי האפליקציות. הפתרון של Silver-Peak מאפשר לשפר את זמני התגובה בגישה לענן.

להרשמה לאירוע לחצו כאן

אירועים קרובים