תוכן שיווקי
לקראת אירוע Tough Mudder למען ילדי גדולים מהחיים

משתתפי Tough Mudder למען גדולים מהחיים: מיכל אולניק בטור אישי

15/10/2018 15:43
משתתפי נבחרת Tough Mudder למען ילדי גדולים מהחיים. צילום: שרון אילון

לקראת אירוע Tough Mudder למען ילדי גדולים מהחיים – עמותה שמסייעת לילדים חולי סרטן, כתבה אחת המשתתפות, מיכל אולניק, דברים אישיים:

"בעונות הקיץ של התיכון התנדבתי במחלקת ילדים בבית החולים רמב"ם. אני לא זוכרת את השמות של אנשי הצוות, ולא של האנשים שהתנדבו איתי ואכלו אתי צהרים בכל יום, אבל אני זוכרת ואף פעם לא אשכח ילד אחד, עידן חייט, ואת אימא שלו, ג'סי.

עידן היה חולה בסרטן. שנה אחרי שנה הייתי באה בקיץ ועידן היה עדיין שם. אני זוכרת אותו עצוב מאוד, אפילו כועס. פעם אחת הוא קיבל במתנה רובוט עם משאבה שהיו צריכים לנפח אותו וככה הוא היה הולך. המשאבה אבדה לו והוא התבאס. לאח שלי היה את אותו רובוט בדיוק אז גנבתי לו את המשאבה והבאתי אותה לעידן, ואז הוא חייך.

בקיץ הבא התגייסתי ולא ידעתי מה עלה בגורלו. כמה שנים אחרי, ואני כבר גרה בתל אביב, ישבתי במרפאה ודפדפתי במגזין לאישה בן שנתיים לפחות, ופתאום נפלתי על כתבה עם אימא שלו. היא סיפרה על המצבה שלו, שיש עליה כובע קוסם ומקל, כי זה מה שהוא אהב. נשבר לי הלב באותו היום, לתור שלי כבר לא נכנסתי.

ילדים חולים הם הבטן הרכה של כולנו. לא פלא, אפוא, שכשאלון כהן, הקפטן שלנו, חיפש עמותה לחבור אליה, לרוץ למענה ולגייס עבורה כספים במסגרת אתגר ה-Tough Mudder, הוא בחר בגדולים מהחיים, שמטפלת בילדים חולי סרטן ובמשפחותיהם ועושה עבודת קודש של ממש. כבר שלוש שנים שהקמפיין הזה רץ, בשיתוף עם אנשים ומחשבים ופורום C3 שלהם. היו לי הכבוד, העונג (וכאבי הרגליים) להשתתף בקמפיין של 2017.

בשלוש השנים האחרונות גייסו הנבחרות השונות כ-1.5 מיליון שקלים לטובת העמותה. מטרת העל שלנו היא לאפשר הקמה של גן ייחודי לילדים חולי סרטן בבאר שבע, שישרת את כלל תושבי הדרום. גן אחד שכזה, גן החלומות, נמצא בכפר אז"ר, וזהו המרכז החינוכי הראשון בישראל, וככל הנראה בעולם כולו, לילדים המחלימים מסרטן. הוא נחנך ב-2014 והוא נותן מענה לילדים בגיל הרך שהמחלה מנתקת אותם מהמסגרות החינוכיות והחברתיות שלהם. הגן מותאם בראש ובראשונה כמובן לצרכים הרפואיים של הילדים, אבל לא פחות מכך לאלה החינוכיים, החברתיים והפסיכולוגים, והוא מאפשר להם להיות ילדים ובחברה של ילדים.

ביקרנו בגן בכפר אז"ר כדי להשיק רשמית את קמפיין הגיוס ל-2019. המטרה שלנו השנה היא לגייס מיליון שקלים שיחד עם סכומים נוספים שכבר גויסו לנושא, יוכלו להבטיח סופית את פתיחת הגן בבאר שבע.

אז כן, אחרי שנה של הפסקה ועידוד מהיציע, אני שבה ומצטרפת השנה בהרבה גאווה וקצת חרדה לנבחרת ה-Tough Mudder, שתרוץ הפעם בחודש מאי בלונדון, באתגר משולב של כ-20 ק"מ של מכשולים בבוץ, לרבות קרח, חשמל, מים והרבה רעל בעיניים. השנה הנבחרת גדולה מתמיד וכוללת מצטרפים חדשים, כמו גם חוזרים וממשיכים מהשנים האחרונות. זכות גדולה להיות חלק מהחבורה הנפלאה והנחושה הזו. לקחנו על עצמנו יעד מאתגר מאוד ואנחנו זקוקים לעזרתכם כדי לעמוד בו. אם אתם רוצים לתרום באופן אישי, אם אתם רוצים לגייס את הארגון שלכם לטובת הנושא, בכל רעיון שיש לכם ועשוי לסייע לנו לעמוד ביחד החשוב הזה, בבקשה פנו אליי ו/או למי מחברי הנבחרת שאליו אתם קשורים. עזרו לנו בבקשה ותימכו במטרה החשובה הזו. כל עזרה תהייה יקרה ומוערכת".

אירועים קרובים