תוכן שיווקי
לקראת כנס ISUG

שירותי בריאות כללית מטמיעה את מערכת הבילינג של SAP – שביט

הכללית העלתה לאוויר מערכת בילינג חדשה מבית SAP, בסיומו של פרויקט מוצלח, שנעשה בשיתוף צוות היישום של חברת SAP ● היקף הפרויקט נאמד בכ-20 מיליוני שקלים

08/07/2018 15:08
משה שדה, ראש אגף מערכות מידע ומחשוב בכללית. צילום: יח"צ

שירותי בריאות כללית העלתה לאוויר מערכת בילינג חדשה מבית SAP, המכונה 'שביט', בסיומו של פרויקט מוצלח, שנעשה בשיתוף צוות היישום של חברת SAP. היקף הפרויקט נאמד בכ-20 מיליוני שקלים.

אודות הפרויקט יסופר בהרחבה גם בכנס הארצי השנתי של משתמשי SAP בישראל, ISUG 2018, שיערך ב-18.7 באולמי Lago בראשון לציון. נושא הכנס יהיה "כיצד ניתן להפוך את הארגון לארגון חכם (Intelligent Enterprise) כדי לשגשג בכלכלה של העידן הנוכחי".

מערכת הבילינג מנהלת את כלל מערך החיובים של 4.5 מיליון לקוחות הכללית ומשרתת כ-4,000 משתמשים. המערכת משפרת את תהליכי חיוב הלקוחות מקצה לקצה, ומאפשרת יכולות ניתוח מעמיקות והצגת מצב החיובים והגבייה בזמן אמת.

מערכת הבילינג פועלת על גבי פלטפורמת SAP HANA, המאפשרת בין היתר לתמוך בתהליכי עיבוד נתונים מהירים של חיובים של מיליוני לקוחות, הדורשים משאבים רבים.

הפרויקט בוצע על ידי צוות מיוחד של חברת סאפ ישראל, אשר עבד באינטגרציה מלאה עם אגף מערכות מידע ומחשוב וחטיבת הכספים של הכללית.

מערכת הבילינג כוללת מודולים מתקדמים דוגמת מודול PSCD, לניהול גביה מלקוחות, המיועד לגופים ציבוריים; מודול ניהול המיסים TRM; ומודול לניהול חוקה עסקית BRF+, אשר מאפשר לשנות מדיניות וחוקים עסקיים בקלות ובמהירות ללא צורך בשינוי קוד. בנוסף עושה המערכת שימוש במודול AIF לניטור לוגים והפעלה מחדש של ממשקים תקולים, וכן בטכנולוגיית CDS/AMDP בסביבת HANA.

שילוב כלל המודולים הללו מאפשר הפעלת מערך חיוב וגביה מתקדם, העונה לדרישות החוק ומאפשר שינויים והתאמות מהירים בהתאם לשינויים רגולטוריים.

אחד היתרונות המרכזיים של המערכת הוא חוויית המשתמש המתקדמת המבוססת על טכנולוגיה חדשה של SAP: FIORI ו-5 UI. עיצוב מסכי המערכת נעשה בשיתוף מעבדות SAP.

משה שדה, ראש אגף מערכות מידע ומחשוב בכללית: "אנו שמחים על בחירתנו ב-SAP להטמעת מערכת הבילינג של כללית, אשר תחליף את מערכת הבילינג הקיימת. המערכת אחראית לגביית מיליארדי שקלים בכל שנה. הפרויקט העביר את הכללית לחזית הטכנולוגיה בתחום הבילינג, על מנת לתת מענה טוב יותר לעבודה עם כמות מסיבית של נתונים, להשיג רמות דיוק גבוהות יותר ויכולות ניתוח ותפעול מעמיקות. אנו רואים במערכת הבילינג החדשנית חשיבות אסטרטגית בתחומי ההתייעלות ושיפור השירות וחווית לקוחותינו".

כרמלה סער, מנהלת הBilling של כללית. צילום: אורן אגמי

כרמלה סער, מנהלת הBilling של כללית. צילום: אורן אגמי

כרמלה סער, מנהלת הBilling של כללית: "פרויקט מערכת הבילינג החדשנית של SAP הורכב מ-2 פרויקטים מקביליים – פרויקט הסבת נתונים ממערכת בילינג קיימת ופרויקט הקמת מערכת הבילינג החדשה, המתבססת על טכנולוגיה חדשנית. המעבר בין המערכות היה חלק והוכתר בהצלחה. מערכת הבילינג החדשה, המורכבת ממודולים מתקדמים של SAP, הינה המערכת הראשונה מסוגה בעולם בתחום הבריאות. המשתמשים, בעיקר במוקדים שלנו שהם הראי ללקוחות שלנו, נהנים ממערכת חדשנית וידידותית המאפשרת מתן שירות מהשורה הראשונה. אני גאה בצוות הפרויקט, צוות מקצועי של SAP ושל שירותי בריאות כללית, שעבד בשיתוף פעולה מלא והוא זה שהביא להצלחה של עליית המערכת לאוויר".

סער תציג את הפרויקט במלואו בכנס הארצי השנתי של משתמשי SAP בישראל, ISUG 2018.

אסף אורטנר, מנהל פרויקט ה-Billing ב-SAP ישראל. צילום: אורן אגמי

אסף אורטנר, מנהל פרויקט ה-Billing ב-SAP ישראל. צילום: אורן אגמי

אסף אורטנר, מנהל פרויקט ה-Billing ב-SAP ישראל: "אני גאה  ששירותי בריאות כללית בחרה במערכת הבילינג החדשנית של SAP, על מנת לשפר את מנגנון החיובים והגביה של הארגון, שהינו פונקציה משמעותית כאשר מדובר בגוף בריאות בסדר גודל שכזה. מערכת הבילינג של SAP כוללת חדשנות ברמה הגבוהה ביותר בתחום הבילינג, נוחות יישום ותפעול, התממשקות למערכת ה-CRM של הכללית, מערך דיווח ותובנות עסקיות והתאמה מלאה לדרישות רשויות המס בישראל. העוצמה של המערכת גלומה בהתקנתה על גבי פלטפורמת HANA, המספקת לה את הביצועים הגבוהים לטיפול בכמות כזו של נתונים וכלים חדשניים לפיתוח המערכת והפקת תובנות מן הנתונים".

אייל אפרת, מנהל מגזר בריאות ב-SAP ישראל. צילום: אורן אגמי

אייל אפרת, מנהל מגזר בריאות ב-SAP ישראל. צילום: אורן אגמי

אייל אפרת, מנהל מגזר בריאות ב-SAP ישראל מסכם: "אחד מערוצי התקשורת העיקריים של שירותי בריאות כללית עם לקוחותיה הוא מוקד השירות. הטרנספורמציה הדיגיטלית בשירות שנחשב באופן מסורתי כ-back office שמסוגל להנגיש מידע אמין, מדויק ובזמן אמת לנציגים, מאפשרת להעניק ללקוחות שירות טוב יותר ומהיר יותר. המחויבות של שירותי בריאות כללית לאיכות השירות היא פורצת דרך ואני שמחים להיות שותפים לדרך ולהשפיע על חוויית ואיכות שירותי הבריאות של יותר מחצי מדינת ישראל".

להרשמה לכנס ISUG 2018 יש ללחוץ כאן.

אירועים קרובים