הקפטן

אלון כהן, מנכ''ל פרינטר סנטר, עומד בראש קבוצת מנכ''לים ומנמ''רים - נבחרת הטאף מאדר, שפועלת לגיוס תרומות לעמותת גדולים מהחיים ● בראיון לאנשים ומחשבים הוא מדבר על ספורט אתגרי, מדפסות - ומה שביניהם

אלון כהן, מנכ"ל פרינטר סנטר וקפטן נבחרת הטאף מאדר. צילום: מיכל בנדק

"יום אחד הגעתי למלון בשרון, ושמעתי בחור צורח על החדרנית: 'אני הבוס – ואת תעשי מה שאני אומר לך'. הוא לא היה מנהיג. זה לא בוס. בוס לא צריך לומר שהוא בוס. הקבוצה שאני עומד בראשה סומכת עליי ומאמינה שמה שאני עושה – הוא הנכון. ככה זה גם בעבודה", אמר אלון כהן, מנכ"ל פרינטר סנטר.

כהן הוא קפטן נבחרת הטאף מאדר לגיוס תרומות לעמותת גדולים מהחיים (Tough Mudder for Larger Than Life 2019), שהוקמה ופועלת בשיתוף אנשים ומחשבים. הנבחרת נערכת בימים אלה לקראת האתגר הספורטיבי: מסלול ספורט אתגרי קשוח, שיתקיים במאי בבריטניה. הנבחרת היא הרביעית במספר של מנכ"לים, מנמ"רים ומנהלים נוספים, שיוצאת לבצע את האתגר למען גיוס תרומות לעמותה, שמסייעת לילדים חולי סרטן ולבני משפחותיהם. המטרה שלה היא להגיע לסכום של מיליון שקלים.

הספורט האתגרי הוא תחום שבו עוסק כהן מזה שבע שנים, והוא יוזם רעיון נבחרת הטאף מאדר הישראלית. "רצתי בתחרויות ריצת מכשולים בבוץ, בחו"ל, וראיתי שיש קבוצות שרצות לאיסוף כספים למטרה טובה ואמרתי 'זה רעיון'", אמר. לדבריו, "הנתינה אצלי היא מוטו. לדעתי, כל אדם צריך לתרום. כשאתה נותן – אתה נתרם. יש המון סיפוק בלראות ילדים חולי סרטן שמחים והוריהם מתאוששים מעט".

אלון כהן ועמיתים לנבחרת הטאף מאדר למען ילדי גדולים מהחיים. צילום: גיי חנוך

אלון כהן ועמיתים לנבחרת הטאף מאדר למען ילדי גדולים מהחיים. צילום: גילי חנוך

לאתר את התקלה לפני שהלקוח יודע עליה

כהן משמש כמנכ"ל פרינטר סנטר מזה כחצי שנה. החברה הוקמה ב-1991 על ידי דני אזולאי וניסים כהן. היא מונה 40 עובדים, ומתמחה בשיווק פתרונות הדפסה ומתן שירות למדפסות בארגונים ובחברות בעלות מדפסות רבות. החברה פועלת לפי הסטנדרטים של HP – שהיא משווק פלטינום שלה – ומפעילה מעבדה ומערך טכנאים מומחה בפריסה ארצית רחבה. יש לה מאות לקוחות, רובם ארגוני אנטרפרייז, "וכעת אני מוביל מהלך של פנייה לארגוני SMB", אמר כהן. בין לקוחותיה נמצאים הראל ביטוח, החברה המרכזית למשקאות קלים, נסטלה, קבוצת אלקטרה, בנק דיסקונט ובנק יהב.

לדבריו, "יצרנו לעצמנו יתרון טכנולוגי מול המתחרים: פיתחנו את השירות iService – הכולל מוקד מאויש, שמאפשר מעקב מרחוק אחר כל המדפסות בארגון. אנחנו מאתרים את התקלות עוד לפני שהלקוחות יודעים עליהם. זהו ממד חדש בארגון, שהיה צריך להיווצר מזמן. הרעיון הוא שגם כשמגיעים לטיפול – פותרים את התקלה בפעם אחת, באותו הביקור. השירות עוזר לשיפור התפעול בעולם ההדפסה, הוא חדשני ומספק מענה מידי".

ב-2002 רכשה פרינטר סנטר את אדיסמה, שעוסקת בהפצת מוצרים ופתרונות לעולם הלוגיסטיקה: מסופונים חכמים, קוראי ברקוד, עמדות מכירה (POS), מדפסות טרמיות ומדפסות מדבקות. אדיסמה מייצגת בארץ את קונצרן Honeywell, וכן את Citizen ,Tysso ו-Bar Tender. לדברי כהן, אנשי אדיסמה מספקים תמיכה מקצועית וצמודה למשווקיה בארץ, ומלווים תהליכי מכירה מורכבים עד לסיום הטמעה אצל לקוחות הקצה.

כביש מהיר לגהנום, מדרגות לגן העדן

כהן הוא בעלה של גילי ואב גאה לעתליה (22), מאיה (19) ויהל (9). הוא שירת בצה"ל כקצין שליטה בחיל הים וסיים חמש שנות שירות בדרגת רב סרן. לכהן תואר ראשון בתקשורת ותואר שני במנהל עסקים. לאחר שהיה איש מכירות בתחומי הפלסטיק והנייר, הוא עבר לזירוקס, שם שימש בכמה תפקידים, שהאחרון שבהם הוא סמנכ"ל מכירות וחבר הנהלה. ב-2004 עבר לאוטופונט, שם היה סמנכ"ל מכירות ושיווק, והחל מ-2009 שימש כמנכ"ל החברה, שהחלה את דרכה בהרכבת רכיבים בעברית למדפסות, ובהמשך לפתרונות טפסים אלקטרוניים לבנקים. "מינפתי את אוטופונט והובלתי אותה לכמה הישגים: מחברה המפתחת עברית ל-HP פיתחנו פתרונות הדפסה חכמים ועבדנו גם עם שאר היצרנים – זירוקס, לקסמרק, סמסונג, ברד'ר וקנון. הרחבנו את סל המוצרים לשווקים חדשים – לא רק לארגוני אנטרפרייז, אלא גם ל-SMB. בתקופתי, כמות הלקוחות של אוטופונט גדלה מ-100 ל-5,000", אמר כהן.

"תפקידי הוא להיות המנהיג של הקבוצה". אלון כהן, קפטן נבחרת הטאף מאדר. צילום: Tough Mudder

"תפקידי הוא להיות המנהיג של הקבוצה". אלון כהן, קפטן נבחרת הטאף מאדר. צילום: Tough Mudder

לדבריו, "הפכנו להיות חברה מוכרת, הכנסנו פתרונות לצ'קים לתלושי שכר ולסריקה חכמה, ערכנו שיתופי פעולה עם בתי תוכנה, פיתחנו פתרון אבטחה ושו"ב ופתרונות המאפשרים חיסכון בהדפסה, ונכנסנו לתחום הברקודים. בשל צרכי שוק שזיהיתי, בנינו קו ייצור חדש לקוד הסודי בחברות אשראי ובנקים. מצאנו פטנט המאפשר חיסיון של מספר הקוד".

"מוצר שני שאני זוקף לזכותי", הוסיף, "נולד בסיור של פורום C3 מבית אנשים ומחשבים בהודו. שאלתי את אבי כוכבא, שהיה משנה למנכ"ל בנק הפועלים: 'מה דעתך שאת הצ'קים שהלקוחות מקבלים – אנחנו נשדר?' זה היה פתרון מנצח: מהלקוח נחסכה העמידה בסניף, עבודת פקיד הבנק הופחתה, נחסך התיווך סניף-מסלקה ונחסך השליח. התקבל קיצור משמעותי בזמן ההפקדה".

"גולת הכותרת בעבודתי כמנכ"ל אוטופונט", אמר כהן, "היא שלקחתי את המתודולוגיות של זירוקס לניהול הליך המכירה, עד סגירה ותיעוד מלא – ויישמתי אותן בחברה".

כאמור, לפני כחצי שנה הוא מונה למנכ"ל פרינטר סנטר. "המעבר מעולם התוכנה לעולמות החומרה וההפצה בפרינטר סנטר היווה עבורי אתגר אישי, אבל יש פה גם אלמנט של התחדשות", אמר. "תעשיית ההדפסה חיה ובועטת, ונגדיל השנה את מכירות פרינטר סנטר ב-20%, כמו גם נשיק פתרונות תוכנה חדשים".

כהן דיבר גם על החשיבות שבהיותו של ארגון מקום טוב לעובדים להגיע אליו בכל בוקר, וכזה מאפשר. כך, ציין, העובדים כרויים יותר לדברי המנהיג. הוא ציין כי כך הדבר גם בפעילות ההתנדבותית. "יש בעבודתי עם טאף מאדר גם היבט של מנהיגות: זה לא טריוויאלי שחבורה של 50 איש, ובמיוחד מנכ"לים ומנהלים, עושה את מה שהקפטן אלון אומר לה. תפקידי הוא להיות המנהיג של הקבוצה, שפועלת כצוות. אנחנו מזנקים בכל שנה לאתגר לצלילים רמים של השיר Highway to hell ומסיימים עם מנגינה חרישית בלב של Stairways to heaven".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים