"החזון: רשת התקשורת תפעל כמו מכונית אוטונומית"

תומא דרוו, סגן נשיא לאזור דרום אירופה, וברונו דוראנד, סגן נשיא מכירות לאירופה, מחברת ג'וניפר ביקרו בארץ ואמרו כי החברה משקיעה בישראל ותגייס עוד כוח אדם לסניף המקומי בעתיד הקרוב

מימין לשמאל: ברונו דוראנד, סגן נשיא מכירות לאירופה, ו-תומא דרוו, סגן נשיא לאזור דרום אירופה, מחברת ג'וניפר. צילום: פלי הנמר

"המיכון בשכבת התקשורת כבר קורה הלכה למעשה. כעת אנו עומדים לפני השלב הבא של הוספת חוכמה לרשת. לימוד מכונה ברשת יספק מידע על מה שקורה ברשת, ויביא לעוד ניראות. החזון הוא שהרשת תפעל כמו מכונית אוטונומית, משחק מילים המחבר בין SDN – ר"ת Self Driving Network ו-Software Defined network (רישות מוגדר תוכנה). זה יקרה, זו רק שאלה של זמן", כך אמרו תומא דרוו, סגן נשיא לאזור דרום אירופה, וברונו דוראנד, סגן נשיא מכירות לאירופה, של ג'וניפר (Juniper Networks).

השניים, שביקרו בארץ באחרונה, אמרו בראיון לאנשים ומחשבים כי "אתגרי המנמ"רים זהים בכל מגזרי התעשייה שבהם הם פועלים: הצורך ביותר שליטה על מערכות ה-IT והתקשורת, אבטחת מידע לרוחב כל שכבות המחשוב, ההתלבטות לאיזה ענן ללכת – פרטי, ציבורי, או היברידי, והאצת האספקה של שירותי ה-IT".

מיכון – מלת המפתח

"המענה", אמר דרוו, "הוא בכמה רמות, אולם מילת מפתח אחת עוטפת את כלל הפתרונות וזו 'מיכון'. ככל שתהיה פחות מעורבות אנושית בתהליכי המחשוב והתקשורת, כך ניתן יהיה פחות לדאוג ל'שמירה שהאורות דולקים', ויהיה אפשר להפנות יותר משאבים לחדשנות. המיכון עונה גם לבעיית אבטחת המידע – הצורך לאבטח מערכות שלא פועלות דרך מחלקת ה-IT הארגונית, 'צל ה-IT', והצורך לאבטחת הנתונים, המערכות והאפליקציות בדטה סנטר הפנימי – וגם בענן לסוגיו". לדבריו, "המיכון הוא צורך קריטי, למשל בעבור ספקיות הסלולר, עם כניסתן לפעילות ברשתות תקשורת דור 5. המיכון מאפשר גם הקצאת משאבים בצורה מושכלת, ומאפשר קיצור תהליכים. ארגוני טלקום נדרשים לבנות תשתית מודרנית עבור רשתות התקשורת שלהן, כדי שהן תהיינה אג'יליות ומגיבות, ויביאו חדשנות ללקוחות ביתר מהירות, עם יכולת להרחיב שירותים באופן דינמי. בהתבסס על הניסיון שלנו עם מאות ספקיות שירות וארגוני טלקום גלובליים ברחבי העולם, אנו מציעים כעת מערכת ענן טלקום מרכזית, המבוססת על בקר Contrail שלנו. היא עונה לשני אתגרים טכנולוגיים בעולמות התקשורת ואבטחת המידע: וירטואליזציה, SDN – רישות מוגדר תוכנה והפונקציונליות ברשתות התקשורת, NFV (ר"ת Network Functions Virtualization). על ארגוני הטלקום וספקיות השירות לרתום את המגמות הללו כדי שהן יעבדו חכם ומהר יותר, ושה-IT יניע את העסק טוב יותר".

לדברי דוראנד, "המיכון כבר פה, כעת מגיע השלב הבא, של הכנסת בינה מלאכותית לשכבת התקשורת. היעד הבא הוא מיכון מונחה-אירועים, על בסיס אלגוריתם שקובע את התעדוף. לימוד המכונה ישפר את עצמו תוך כדי תנועה, יאסוף נתונים מקצות הרשת, ילמד את התעבורה, וכך יביא לייעול הפעילות בשכבת התקשורת. כך, הרשת תבצע באופן אוטונומי כמה פעולות, ביניהן: היא תזהה אוטונומית את מרכיבי חלקיה; היא תשנה אוטונומית את התצורה כפי שנדרש; היא תבצע ניטור עצמי ועצמוני (אוטונומי); היא תזהה אוטונומית ותוסיף אוטונומית משתמשים חדשים; וכן, היא תבצע ניתוח אוטונומי של תהליכים רשתיים, תוך שימוש ביכולות לימוד מכונה".

הדרך הטובה ביותר למצות את כספי המנמ"ר

בהתייחסו למתחרים של ג'וניפר, ציין דוראנד את סיסקו (Cisco), את HPE ואריסטה (Arista) בעולמות התקשורת, ואת פאלו אלטו (Palo Alto Networks) וצ'ק פוינט (Check Point) באבטחה. "אנו פתוחים, שלא כמו סיסקו, וזה יתרון משמעותי בהיבט התפעול", אמר, "אנו היחידים המשלבים את עולמות הרשת עם האבטחה – ובאופן פתוח, עם תפישת

Software Defined Secure Networks שלנו. נדרש לנהל את האבטחה ואת הרישות, ולעשות זאת באופן פתוח, ויש לנו היצע שלם של פתרונות לעולמות אלה. אנו מספקים את הדרך הטובה ביותר למצות את כספי המנמ"ר, הן בשל היכולת לעבוד עם ההשקעה הקיימת, והן בשל הפתיחות ויכולת לעבוד עם מגוון רחב של ספקים".

דוראנד סיים בהתייחסו לסניף הישראלי של ענקית הרישות, בראשו עומד איציק מלכה. "ישראל היא אחת מחמש המדינות הפעילות ביותר שלנו, באופן יחסי להיקף האוכלוסייה", אמר, "יש לנו פה לקוחות מכלל מגזרי התעשייה: היי-טק, ממשלה, המגזר הביטחוני, הפיננסי וספקיות שירות. אנו משקיעים בארץ, נגייס עוד כוח אדם לסניף המקומי. אני צופה המשך גידול בפעילות שלנו בישראל ב-2018. נעמיק את טביעות האצבעות שלנו בשוק המקומי. נוביל את עולם הרישות פה. ג'וניפר העולמית חוותה גידול דו-ספרתי באחוזים בעולם הדטה סנטר – וכך גם בישראל".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים