וינטו טכנולוגיות הטמיעה פתרון תקשורת של אקסטרים נטוורקס בקיבוץ רמת רחל

מערכת ה-Extreme FabricConnect מאפשרת לקיבוץ תקשורת מהירה ואמינה לכלל הפעילות והענפים ● היקף הפרויקט: 350 אלף שקלים

מלון רמת רחל בקיבוץ רמת רחל. צילום: דרור אבי, מתוך ויקיפדיה

וינטו טכנולוגיות סיימה באחרונה פרויקט בן חצי שנה להטמעת פתרון התקשורת Extreme FabricConnect של אקסטרים נטוורקס בקיבוץ רמת רחל. הפרויקט החל בינואר האחרון והסתיים בחודש שעבר, והיקפו הכספי מוערך ב-350 אלף שקלים.

במסגרת הפרויקט הוטמעו בקיבוץ שני מתגי ליבה מדגם VSP7400, כאשר כל מתג כולל 48 פורטים של 1/10/25 ג'יגה ועוד שמונה פורטים של 100 ג'יגה. מתגי הליבה הוגדרו בתצורת שרידות מלאה, בכדי לספק תקשורת מהירה ואמינה לכלל הפעילות והענפים בקיבוץ.

לקיבוץ רמת רחל, הממוקם בסמוך לירושלים, מספר פעילויות עסקיות, דוגמת בית מלון ומרכז ספורט. הוא מחובר בתשתיות אופטיות לכל אורכו ורוחבו, מה שמאפשר העברה של כלל הפעילות למרכז מידע אחד ואספקת רמת שירות גבוהה לנקודות הקצה. השירותים ניתנים לכלל הגורמים בקיבוץ 24 שעות ביממה ועל כן, יש חשיבות רבה לזמינות ולאמינות תשתיות התקשורת והמחשוב. הצוות הטכנולוגי של הקיבוץ הוא מצומצם ולכן, פתרון תקשורת מבוסס SDN הינו קריטי לניהול השוטף ולקלות ההפעלה.

"פתרון לאחד האתגרים הגדולים של צוות המחשוב"

אסף שכטר, מנמ"ר קיבוץ רמת רחל, אמר כי "לאורך השנים אנחנו רואים עלייה מתמדת ברוחבי הפס – גם לעסקים וגם לחברי הקיבוץ. הצורך בתקשורת מהירה ואמינה מהווה בסיס קריטי לפעילות השוטפת של הקיבוץ. הוספת מערכות כגון IPTV במלון, חיבור תקשורת אלחוטית לאורחים, מצלמות במעגל סגור בכל שטח הקיבוץ וכמובן גישה לאינטרנט מעלים את הצורך ברוחבי פס בהתאמה".

"בנוסף", ציין, "הניהול של רשת גדולה מהווה אחד האתגרים הגדולים של צוות המחשוב שלנו. הפעלת מנגנון ה-FabricConnect מורידה את המורכבות והתקלות בסדרי גודל, עם הגדרה אחת פשוטה לכל קישור בין מתגים – וזהו, ללא לופים ברשת ובלי צורך להגדיר את כל המתגים בדרך בכדי לספק שירות בנקודה מסוימת. מגדירים את הפורט – וזהו".

"בקיבוץ קיים ציוד תקשורת של יצרנים שונים, ובעיקר של אקסטרים נטוורקס", הוסיף שכטר. "פתרון ה-FabricConnect מאפשר לעבוד בטכנולוגיה המתקדמת ביותר, ליהנות מכל היתרונות ועדיין להשתמש בציוד ישן גם של יצרנים אחרים".

אלי מלמד, ה-CTO של וינטו טכנולוגיות, ציין כי "פרויקט ה-SDN ברמת רחל מיועד לספק את צרכי התקשורת הקיימים והעתידיים של הקיבוץ לשנים הקרובות. המטרה היא להביא לכל ריכוז לפחות שני קישורים אופטיים במהירות של 10 ג'יגה לצורך ביצועים ושרידות ממרכז המידע. המערכת כוללת יכולות וטכנולוגיות מתקדמות ביותר ותמיכה מלאה לאחור לעבודה עם ציוד קיים של מגוון יצרנים גדול. בנוסף, נושא אבטחת המידע הינו חשוב, וכבר בשלב התכנון ובחינת הטכנולוגיות היה ברור ש-FabricConnect מספק את הקישוריות והאבטחה בפתרון אחד".

"כבר התחלנו בדיקת היתכנות למערכת הניהול XMC כמרכז מידע אחיד ומלא לכל רכיבי התקשורת ברשת, של כל היצרנים", ציין מלמד.

אלי קנדל, מנהל אזורי באקסטרים נטוורקס, אמר ש-"טכנולוגיית ה-Extreme Fabric Connect היא הטכנולוגיה המתאימה ביותר לקמפוסים מפוזרים בשטחים נרחבים, מאחר שהטכנולוגיה הינה Topology Agnostic, כלומר – ניתן לחבר אתרים וריכוזים מרוחקים בכל תצורה, כגון Hub and Spoke, Ring ו-Spine and leaf ללא חשש של לולאות ותחלואות שקיימות ברשתות מסורתיות".

הוא הוסיף כי "בין היתרונות הרבים שלה, יש לטכנולוגיית ה-Fabric Connect יכולת הקמת שירותים חדשים בקמפוס בדקות בודדות, על מנת לספק את השירות הנדרש לקיבוץ. כמו כן, פתרונות ה-Multicast Native שמהווים חלק מהמוצר מאפשרים חיבור כמעט אין סופי של מצלמות CCTV לרשת הקמפוס מבלי להגדיר פרוטוקולי תקשורת מסובכים, כגון PIM ו-BCR. פתרונות משלימים של מערכת ניהול כוללים תכונות נוספות, כגון קבלת חיווי בזמן אמת על בעיות ברשת ומתן מענה מהיר, קבלת מידע אפליקטיבי ברשת על ידי פתרונות אנליטיקה ועוד. פתרונות Fabric connect ניתנים ליישום בכל סביבת עבודה, תוך דגש על פשטות, אבטחת הרשת ואוטומציה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים