018-אקספון הגישה למשרד התקשורת בקשה לרישיון לשירותי טלפוניה קווית

החברה זקוקה לרישיון כצעד בדרך להצעת חבילה משולבת של טלפון קווי ואינטרנט, באמצעות מיזם הסיבים האופטיים של חברת החשמל ● לדברי איציק בן אליעזר, מנכ"ל 018-אקספון, המהלך "הוא כמו הפער בין שניים לשלושה נתיבים בכביש 6" ויוסיף 4-5 מתחרים לשוק

12/09/2013 15:49

ספקית האינטרנט והשיחות הבינלאומיות 018-אקספון הגישה היום (ה') למשרד התקשורת בקשה לקבלת רישיון מפעיל פנים ארצי, במטרה להתחיל לשווק גם שירותי טלפוניה קווית. החברה מעוניינת לחתום על הסכם עם IBC, שתקים את מיזם הסיבים האופטיים על גבי תשתיות של חברת החשמל, כדי להציע חבילה משולבת של טלפון קווי ואינטרנט (תשתית וספק).

018-אקספון, שבבעלות חזי בצלאל, חתמה בתחילת השנה על הסכם סיטונאי עם בזק, במסגרתו הייתה אמורה להציע חיבור מלא לאינטרנט ולטלפון קווי, כאשר בזק הייתה אמורה לספק את מרכיב הטלפוניה. ואולם, משחלפו מספר חודשים והסתמן ששיתוף הפעולה עם בזק לא מצליח לצאת אל הפועל, החליטה 018-אקספון שלא לחכות לתשתית שלה אלא לפנות לכיוון אחר: מיזם הסיבים האופטיים .

איציק בן אליעזר, מנכ"ל 018-אקספון, מסר כי הוא נפגש באחרונה עם זאב גולדברג, יו"ר IBC, ועם ג'ונאס בירגרסון, הבעלים של ויה אירופה השבדית, בעלת המניות הגדולה במיזם. IBC קיבלה רישיון ממשרד התקשורת בסוף אוגוסט והיא מתעתדת להתחיל לחבר לקוחות כבר בסוף השנה הנוכחית.

"נציגי ויה ארופה ו-IBC הציגו לי את הכוונות שלהם, את המודל ואת לוחות הזמנים כפי שהם צופים אותם", אמר בן אליעזר. "התרשמתי שהם מבינים טוב מאוד מה הם רוצים לעשות".

מודל העבודה של החברות הוא סיטונאי מלא, כלומר – הן יפרסו את הסיבים וספקיות התקשורת ישבו על התשתית שלהן וימכרו את השירות הסופי – טלפון, אינטרנט וטלוויזיה – בשוק הסיטונאי.

לדברי בן אליעזר, המיזם של חברת החשמל מתקדם מהר. "ולכן, הגענו למסקנה שאנחנו צריכים סל מוצרים משלנו. לצורך זה אנחנו חייבים רישיון מפ"א, שמאפשר שיחות פנים ארציות. בגלל זה פנינו למשרד התקשורת ". הוא העריך ש-018-אקספון תוכל להתחיל לספק את השירות בין חודש לחודשיים לאחר קבלת הרישיון, באם יינתן.

בן אליעזר אמר, כי המהלך "ישפיע רבות על התחרות, זה כמו הפער בין שניים לשלושה נתיבים כשנוסעים בכביש 6 . מדובר בהוספה של 4-5 מתחרים משמעותיים לשוק, כמו סלקום, פרטנר ופלאפון".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים