סמסונג רכשה את הטכנולוגיה של CSR למכשירים ניידים תמורת 310 מיליון דולרים במזומן

העסקה צפויה להוסיף יכולות לפלטפורמות שכוללות מעבדי יישומים למכשירים ניידים, ובהם כמה מהמוצרים הפופולאריים ביותר בעולם, דוגמת מכשירי iPhone ומחשבי iPad , וכן מכשירי גלאקסי ●"הגישה למאגר הפטנטים של CSR תוכל לסייע לסמסונג גם בסכסוכים עתידיים לגבי זכויות בפטנטים", אמר בריאן פארק, אנליסט מ-Tong Yang Securities

תוצאות חלשות. סמסונג

סמסונג (Samsung) רכשה את הטכנולוגיה של יצרנית השבבים הבריטית CSR לתקשורת ומיקום עבור טלפונים סלולריים, תמורת 310 מיליון דולרים במזומן. העסקה תחזק את הפלטפורמה של החברה הקוריאנית לטלפונים חכמים, וכן את מערך הפטנטים שלה.

מנכ"ל CSR, ג'ואפ ון בורדן, ציין כי הטכנולוגיה של החברה הבריטית בתחומים של בלוטות', WiFi ומיקום מתקדמת ביותר, אך היא הפסידה הזדמנויות בשל העובדה ששחקניות גדולות משלבות יכולות דומות בפלטפורמה הבודדת שהן מציעות. "מתנהלת מלחמה עזה בין חברות הענק בענף של המוליכים למחצה דוגמת קוואלקום (Qualcomm), אינטל (Intel) וסמסונג, אשר שואפות להציע פיתרון מלא לטלפונים חכמים", אמר ון בורדן, בראיון שהעניק אתמול (ג'). "הצוות והטכנולוגיה שלנו ממלאים תפקיד חשוב מאוד בפלטפורמה הזו, אך חשוב עוד יותר להציע מוצר מלא – וזה בדיוק מה שעושה סמסונג".

שערן של מניות CSR עלה בשיעור של 33% בעקבות הידיעה, ואנליסטים בירכו על יציאתה של CSR מעסקי המכשירים הניידים. "נראה שההיפטרות מפעילות המכשירים הניידים, בה התקשתה CSR להתחרות, היא מהלך חיובי", כך על פי הפירמה Singer Capital Markets. לעומת זאת, ירד בעקבות העסקה השער של מניות ברודקום (Broadcom) ב-3%, נוכח החשש של חלק מהמשקיעים ששילוב הכוחות בין CSR לסמסונג יכרסם בנתח השוק של החברה, שנחשבת לאחת מספקיות השבבים הגדולות של סמסונג.

מסמסונג נמסר, כי העסקה תוסיף עוד יכולות לפלטפורמות שכוללות מעבדי יישומים למכשירים ניידים, ובהם כמה מהמוצרים הפופולאריים ביותר בעולם – דוגמת מכשירי iPhone ומחשבי iPad של אפל (Apple), או מכשירי גלאקסי (Galaxy) של סמסונג. "יכולות המחקר והפיתוח של CSR יתגברו את פלטפורמת מעבד היישומים של סמסונג, ויחזקו את מעמדנו כספקית מובילה של פתרונות בתחום של המוליכים למחצה", אמר סטיבן וו, נשיא סמסונג לתחום System LSI Business, Device Solutions.

בריאן פארק, אנליסט מ-Tong Yang Securities, שמתמחה במוליכים למחצה, ציין כי עד כה נבעה הצמיחה של סמסונג בתחום של המכשירים הניידים ממעמדה האיתן בתחום הזיכרונות. "כעת יהיה לסמסונג בסיס לתגבור יכולותיה בתחומים נוספים, מעבר לזיכרונות", אמר פארק. הוא הוסיף, כי "הגישה למאגר הפטנטים של CSR תוכל לסייע לסמסונג גם בסכסוכים עתידיים לגבי זכויות בפטנטים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים