מנכ"ל RIM: נהפוך את החברה ל-"מכונת ציד רזה ונחושה"

באסיפה השנתית הראשונה מאז שנכנס לתפקידו, סיפק היינס תקווה לבעלי המניות של החברה, באומרו כי מכשירי הבלקברי 10, שצפויים להופיע ב-2013, יחוללו את המפנה המיוחל במצבה של RIM ● הודעה זו מגיעה לאחר שנה קשה לחברה, במהלכה נמחקו כמעט 80% משוויה ונדחו מועדי ההשקה של מכשירי הסלולר החדשים ● לדבריו, "אנו עושים לילות כימים כדי להשיק את המכשירים, ולהוכיח שהם אכן מקיימים את כל מה שהבטחנו"

המנכ"ל החדש של RIM (ר"ת Research In Motion), תורסטן היינס, הבטיח אתמול (ג') להפוך את החברה ליעילה יותר, כך שתהיה "מכונת ציד רזה ונחושה". לדבריו, המפנה יתחולל כאשר יופיע הדור החדש של מכשירי הבלקברי (BlackBerry), בשנת 2013.

באסיפה השנתית הראשונה מאז שנכנס לתפקידו, סיפק היינס תקווה לבעלי המניות של החברה, באומרו כי מכשירי הבלקברי 10 יחוללו את המפנה המיוחל במצבה של RIM. אולם, בתום נאומו של היינס, צנח שערן של מניות החברה ב-5% נוספים. "לא היה שום אזכור לפיצול או מכירת החברה, והחשש העיקרי עומד בעינו – הפחד שמכשירי הבלקברי 10 יתגלו ככישלון. לאן נגיע במקרה כזה?" תהה ויק אלבויני, מנכ"ל Jaguar Financial, ומבקר ידוע של הנעשה ב-RIM.

בתום שנה שבה נמחקו כמעט 80% משווייה של החברה, הכיר היינס בתסכול של בעלי המניות מהחלטתו לדחות את ההשקה של מכשירי הסלולר החדשים עד לאחר עונת הקניות של חגי סוף השנה, שתרומתה להיקפי המכירות נחשבת לקריטית. "רבים מכם מתוסכלים מהזמן הרב שלוקח לנו לחולל את המפנה בחברה", אמר היינס לקהל בעלי המניות, אך "אינני מרוצה מביצועי החברה בשנה האחרונה". אולם, היינס, שעבר לפני ארבע שנים מסימנס (Siemens) ל-RIM, ומונה בחודש ינואר האחרון לתפקיד המנכ"ל, הביע ביטחון שחברתו מתקדמת בכיוון הנכון. "הרכבתי ל-RIM צוות ניהולי חדש שיוכל לקדם אותנו לקראת העתיד", ציין היינס.

RIM, שהמציאה למעשה את הדואר האלקטרוני במכשירים ניידים לפני כעשור, איבדה בשנים האחרונות אחוזים גדולים מאוד מנתח השוק שלה, כאשר הצרכנים הפרטיים העדיפו את מכשירי iPhone של אפל (Apple) ואת המכשירים המבוססים על מערכת אנדרואיד (Android) של גוגל (Google).

בחודש שעבר דיווחה RIM על הפסד תפעולי ראשון מזה שמונה שנים, והתוצאות היו גרועות בהרבה מכפי שצפו. החברה הודיעה על פיטורים של כ-5,000 עובדים, המהווים כשליש מכוח האדם שלה, ובאותה הזדמנות הודיעה כי ההשקה של מכשירי בלקברי 10 המיוחלים נדחית מהרבעון האחרון של השנה הנוכחית לרבעון הראשון של השנה הבאה. לדברי היינס, הדחייה נובעת מהרצון להבטיח שהמכשירים אכן יהיו בשלים להשקה לקהל הרחב. "אנו עושים לילות כימים כדי להשיק את המכשירים, ולהוכיח שהם אכן מקיימים את כל מה שהבטחנו", הבטיח היינס.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים