משרדי הממשלה הציגו את עמדותיהם בנוגע לשימוש ב-4G: "חיונית להתפתחות וקידום החברה בישראל"

על פי משרד התקשורת, "הטכנולוגיות יקדמו את החברה בישראל הן בהיבט הכלכלי, הן בהיבט החברתי והן מבחינת יכולת ההשתלבות בחברת המידע בעולם המערבי" ● משרד הבריאות ציין, כי הוא מקבל את רוב היתרונות המוצגים על ידי משרד התקשורת, אך מאחר שאינו יכול להעריך את הנזק הבריאותי שעלול להיגרם, הוא ממליץ לנהוג בעיקרון הזהירות המונעת

משרדי התקשורת, הגנת הסביבה והבריאות פרסמו היום (ב') לציבור את עמדותיהם בנוגע לשימוש בטכנולוגית הדור הרביעי בתקשורת הסלולרית (4G), ומבקשים את תגובות הציבור עד ה-15 ביוני 2012. לדעת המשרדים, תקשורת בטכנולוגיית דור רביעי היא חיונית להתפתחות וקידום החברה בישראל, ולכן רצוי לפעול להטמיעה בהקדם האפשרי.

משרד התקשורת מחויב לקיים דיון ציבורי לפני מעבר לרשת סלולרית בטכנולוגיה חדשה בשל החלטת ממשלה שהתקבלה בעבר, וכן לאור הצורך לנקוט אמצעי זהירות בנושאים הקשורים בקרינה בלתי מייננת הנגרמת על ידי אנטנות סלולריות ומכשירי קצה סלולריים.

הצורך בהטמעת רשת סלולרית בטכנולוגיה מתקדמת היא אינטרס ציבורי מובהק, לפי משרד התקשורת. "טכנולוגיות הדור הרביעי יאפשרו אספקת שירותים מתקדמים, בקצבים מהירים, באיכות גבוהה, וזאת בכל מקום ובכל זמן. הטכנולוגיות יקדמו את החברה בישראל הן בהיבט הכלכלי, הן בהיבט החברתי והן מבחינת יכולת ההשתלבות בחברת המידע בעולם המערבי", הצהיר המשרד. אי החדרת רשתות דור רביעי, נמסר, תגרום להשלכות שליליות על המשק הישראלי, ולכן ממליץ משרד התקשורת לפעול לקידום הטמעת הטכנולוגיה של דור רביעי סלולרי בהקדם האפשרי.

משרד הבריאות ציין, כי הוא מקבל את רוב היתרונות המוצגים על ידי משרד התקשורת, אך מאחר שאינו יכול להעריך את הנזק הבריאותי שעלול להיגרם, הוא ממליץ לנהוג בעיקרון הזהירות המונעת. בהתאם לכך, מבקש משרד הבריאות להבטיח כי הטמעת הטכנולוגיה החדשה תיעשה באמצעות תשתיות אופטימליות, כדי לצמצם את רמת הקרינה, ורואה חשיבות בהגדרה מראש ובדיקה מעמיקה של כל היישומים שייעשה בהם שימוש בטכנולוגיית הדור הרביעי – כמו העברת נתונים, שיחות וכו'.

מבחינה טכנולוגית, ממליצים המשרדים לפרוס את תשתיות הדור הרביעי במתכונת של שימוש באנטנות קיימות בתוספת של עד 30% אנטנות נוספות בלבד, כאשר האנטנות החדשות יהיו קטנות, זעירות, מחוץ ובתוך מבנים –  תוך שימוש מיטבי בקווי תקשורת נייחת (המחברים את רשת האנטנות הסלולריות ואינם פולטים קרינה).

עוד ממליצים המשרדים לזרז ולקדם הקמת אתרים משותפים (אנטנה אחת, המשמשת כמה חברות סלולריות), ככל הניתן לפני פריסת תשתית דור רביעי, כדי להפחית את מספר האנטנות הסלולריות הפרוסות בארץ.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים