השקות גוגל – Pixel 5 ו-Pixel 4a 5G, סטרימר ורמקול חדשים

המפרט והמחירים של הססמארטפונים החדשים מעידים, כי גוגל כנראה מוותרת על שוק הפרימיום ופונה יותר לשוק הביניים

בקרוב במכשירי Pixel: ניטור קצב נשימות ולב. מכשירי ה-Pixel האחרונים של גוגל. צילום מסך: נחמה אלמוג

אתמול בשעות הערב (שעון ישראל) ערכה גוגל (Google) את אירוע הכרזות החומרה המקוון שלה, שבו השיקה את מכשיר ה-Pixel 5, ואת ה-Pixel 4 בגירסת 5G והציגה את דגם הסמארטפון המוזל שלה Pixel 4A שעליו הכריזה באוגוסט. לצידם הושקה גם הגירסה החדשה של סטרימר ה-Chromecast עם שלט ודגם חדש של רמקול חכם, הממותג תחת קו מוצרי Nest, בשם Nest Audio. מלבד תכונות Hold for Me לסמארטפונים (תכונה שממתינה עבור המשתמש כשהוא מחכה לתורו בשירות לקוחות או תמיכה טכנית, ומודיעה לו כאשר נציג אנושי עונה לשיחה), לא היו ממש הפתעות, שכן כפי שרבים מרגישים, "הדלפות" הן חלק מאסטרטגיית השיווק של גוגל.

Pixel 5 – מכשיר ביניים מתקדם 

ה-Pixel 5 נושא מסך AMOLED קצה לקצה בגודל 6 אינץ' ובקצב רענון של 90 הרץ, בדומה לקודמו. מצלמת הסלפי הקדמית בת 8 מגה-פיקסל ממוקמת בגומה ייעודית בחלק העליון של המסך,. מערך הצילום האחורי הוא נותר עם שתי מצלמות – הראשית הינה בת 12.2 מגה-פיקסל עם מפתח צמצם של f/1.7, והשנייה בת 16 מגה-פיקסל עם עדשה רחבה עם מפתח צמצם של f/2.2. מערך הצילום של המכשיר, הידוע באיכותו בשל התוכנה והאלגוריתמים שמעבדים את תוצרי הצילום שופר עם תכונות חדשות, כמו מצב צילום לילה משודרג, מצבי ייצוב חדשים ושיפורים ל-+HDR.

ה-Pixel 5 נושא זיכרון RAM של 8 ג'יגה-בייט, ונפח אחסון של 128 ג'יגה-בייט וסוללה בת 4,000 מילי-אמפר לשעה עם טעינה מהירה, טענה אלחוטית וגם טעינה הפוכה.

גוגל זנחה במכשיר החדש את תכונת ה"סולי" –  לפתיחת המכשיר באמצעות זיהוי פנים ומחוות ידיים וחזרה לחיישן הפיזי של טביעת אצבע, הממוקם בגב המכשיר.

בנוסף, עדכנה גוגל את אפליקציית ההקלטות, שמאפשרת כעת עריכה מתקדמת של ההקלטות.

מה שמפתיע, למרות שהיו פרסומים על כך, הוא בחירתה של גוגל במעבד Snapdragon 765G של קוואלקום (Qualcomm), התומך ב-5G, המיועד בעצם למכשירי ביניים איכותיים ולא למכשירי פרימיום, מה שמסמן כנראה מגמה של גוגל לפנות לשוק הביניים. הדבר נתמך גם בתמחור של גוגל, העומד על 700 דולר – נמוך בהרבה ממחירים של מכשירי הדגל של היצרניות המתחרות.

Pixel 4a 5G – מוזל וחכם 

דגם ה-G5 של ה- Pixel 4a המוזל דומה בעיקרו ל-Pixel 5: הוא נושא אותו מעבד, אותו נפח אחסון ואותו מערך צילום, וגם הוא עם חיישן טביעות אצבע. ההבדלים בינו ל- Pixel 5הם בגודל המסך הגדול יותר, 6.2 אינץ' ובקצב רענון של 60 הרץ, 6 ג'יגה-בייט של זיכרון RAM וסוללה עם נפח של 3800 מילי-אמפר לשנייה, ללא תמיכה בטעינה אלחוטית. מחירו נקבע ל-500 דולר.

שני הסמארפונים החדשים יהיו זמינים בחנויות בארה"ב ובעוד כמה מדינות ב-15 באוקטובר, לא כולל ישראל.

לצד הסמארטפונים השיקה גוגל כאמור את סטרימר ה-Chromcast החדש, שנוסף לו  שלט רחוק הכולל כפתור גוגל אסיסטנט להפעלה קולית ולצידו גם כפתור נטפליקס. בנוסף, השיקה שירות TV, מאפשר לצפות על מסך אחד בכל פלטפורמות הסטרימינג והמוזיקה המובילות, בעלות של  49.99 דולר לחודש בארה"ב, ובהמשך השנה גם במדינות נוספות, וכנראה לא בישראל.

רמקול Nest Audio מציג שיפורים באיכות המוזיקה ואפשרות להאזנה בסטריאו בשילוב של כמה רמקולים בחללים שונים בבית וחיבור ביניהם. הרמקול יהיה זמין ב-5 באוקטובר ב-21 מדינות, לא כולל ישראל, ובמחיר 99 דולר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים