מתכוננת: הוט מובייל החלה בפיילוט לפריסת רשת דור 5

אילן ברוק, מנכ"ל הוט מובייל, ציין, כי "בחודשים האחרונים התחלנו בשלב השני של הקמת רשת G5 ופרסנו אתרים מתקדמים בכמה מקומות בארץ" ● במקביל, החברה הודיעה על שיתוף פעולה עם חברת נקסאר, ופועלת להקמת שותפויות עם חברות בעלות טכנולוגיות חדשניות בתחומי הסלולר וה-G5

עידוד פיתוח יישומי 5G. אילוסטרציה: Sashkin/BigStock

חברת הוט מובייל דיווחה היום על שורת מהלכים שהחלה לבצע בתחום תשתיות הסלולר, כדי להיערך לכניסת דור 5. במסגרת זו, החלה החברה בינואר בניסוי עם חברת נוקיה, uכעת, לאחר ניסויי מעבדה מוצלחים החלה בפיילוט להטמעת טכנולוגיית 5G המבוסס על אתרי דור 5 של אריקסון, שכוללים, בין היתר, בדיקות ביצועים והיכולות הטכנולוגיות ובשילוב בדיקת יישומים התואמים ליכולות המתקדמות של הרשת. החברה הקימה יחד עם נוקיה רשת 5G מבוססת על תשתיות ענן, אשר תאפשר התפתחויות ומתן שירותים מתקדמים. ההשקעה מוערכת בעשרות מיליוני שקלים. במסגרת ניסויי המעבדה שערכה, הצליחה הוט להגיע לקצבי גלישה של כ-1.3 ג'יגה לשנייה ממכשיר סלולרי, וכעת נמצאת בתהליך מתקדם של ניסויי שטח לבחינת היכולות הטכנולוגיות ותרחישי אמת של חוויית לקוחות.

מכרז תדרי דור 5 אמור לצאת לדרך בישראל הימים הקרובים.

רשתות דור 5 צפויות לאפשר מהירות הורדה מרבית של עד 20 ג'יגה-ביט לשנייה. קצב זה יתאפשר כאשר יוקצה כל הספקטרום המיועד לטכנולוגיה, לרבות בתחום הגלים המילימטריים. פריסת 5G תשפיע על מגוון רחב של יישומים ותעשיות, על צפייה בווידיאו באיכות משופרת, שירותי IoT (אינטרנט של הדברים) מתקדמים בבית, בתעשייה ובכל מקום, מכוניות חכמות ומגוון גדול של התקנים מחוברים, שיוכלו לתקשר זה עם זה באופן רציף ובשיהוי מינימלי.

עוד הודיעה החברה על שיתוף פעולה עם חברת ההיי-טק הישראלית נקסאר (Nexar), שפיתחה טכנולוגיה המשתמשת במצלמות רכב חכמות ומיקור המונים כדי לייצר תמונה חיה של הדרך והסביבה העירונית, בזמן אמת ובקנה מידה חסר תקדים. הטכנולוגיה מבוססת בינה מלאכותית (AI) ומעבדת את כל המידע שנקלט ממצלמות הרכב והסלולר כדי לספק תמונת מצב על הנעשה בכבישים. שיתוף הפעולה נועד לעבד ולנתח את התמונות באופן מקומי, מה שמאפשר יצירת עוצמה חישובית שתהווה בסיס לאפליקציות חדשניות, כגון ערים חכמות, מניעת תאונות דרכים ועד איתור חניות בזמן אמת וניהול הנכסים העירוניים.

לדברי הוט, שיתוף פעולה זה הינו חלק מאסטרטגיית החברה לאתר שותפויות עם חברות טכנולוגיות בעלות טכנולוגיות חדשניות בתחומי הסלולר וה-5G על מנת לעודד חדשנות טכנולוגית. בחודשים הקרובים צפויה החברה להכריז על שיתופי פעולה נוספים בתחום זה.

אילן ברוק, מנכ"ל הוט מובייל, ציין, כי "בחודשים האחרונים התחלנו בשלב השני של הקמת רשת 5G ופרסנו אתרים מתקדמים בכמה מקומות בארץ. בנוסף, הדרך ליישום עוברת דרך פלטפורמות של חדשנות, המבוססת על שיתופי פעולה עם חברות טכנולוגיות מובילות בתחומן. שמנו לעצמנו למטרה להתנסות ולהטמיע חדשנות בהיבטים המשמעותיים ביותר בליבת העסקים שלנו ועל כן אנו מודיעים על תוכנית חדשנות טכנולוגית לאיתור טכנולוגיות ויישומים חדשניים בתחומי ה-5G".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים