"ייצור המעבדים העצמי – השינוי המרכזי של אפל ב-20 שנה"

כך אמרו בכירי החברה, ג'ון טרנוס והישראלי ג'וני סרוג'י, בראיון ל-CNBC ● לדבריהם, לבעלי ה-iPhone אכפת שהמעבד של המכשיר יהיה מתוצרת אפל

Macbook Air 13 אינץ' עם מעבד M1 של אפל.

אחד הדברים שמנחים את הפעילות של אפל בשנים האחרונות היא לייצר – או, נכון יותר, לתכנן ולפתח – את כל הרכיבים המרכזיים של מוצרי החברה באופן פנימי. מדובר בעיקר בשבבים הראשיים של המוצרים שלה: המעבדים של האייפונים, מעבדי המחשבים והאייפדים, השבבים הגרפיים של המוצרים, מעבד המציאות המדומה במשקפיים החדשים, ובעתיד היא מקווה שגם המודמים.

ראשי אפל מגדירים את השינוי הזה כמהותי וכעמוק ביותר שעברה החברה ב-20 השנים האחרונות. מאחורי הדברים הללו עומדים סמנכ"ל טכנולוגיות החומרה של אפל, הישראלי ג'וני סרוג'י – לו יש מניות רבות במהלך האורכי והרוחבי הזה, וסמנכ"ל הנדסת החומרה, ג'ון טרנוס.

השניים התראיינו ל-CNBC, לראיון ששודר בסוף השבוע. סרוג'י הסביר בו כי כל מעבד וכל שבב כזה מפותחים לאורך ארבע שנים, פחות או יותר, כדי לאפשר לאפל "לבנות מוצרים משולבים ומותאמים לחלוטין למוצריה".

לפי טרנוס, אפל תמיד העסיקה מהנדסים ומפתחים שידעו ליצור מוצרים מדהימים, אבל הייתה לה בעיה, כי היו גבולות גזרה. "הם היו מוגבלים במה שהיה זמין. אני חושב שאחד השינויים הגדולים, אם לא המעמיקים ביותר במוצרים של אפל במהלך 20 השנים האחרונות הוא איך אנחנו עושים את רוב הטכנולוגיות האלה בבית, ובראש הרשימה – המעבדים שלנו", אמר.

האם אכפת בכלל למשתמשים האם המעבד ב-iPhone שלהם הוא של אפל או של חברה אחרת? סרוג'י בטוח שכן. "הלקוחות יודעים של מי המעבדים, ואני מאמין שבאמת אכפת להם, וזו אחת הסיבות (לשינוי שעברה אפל – צ"ק). אנחנו לא חברת שבבים, אבל צוות פיתוח השבבים שלנו הוא ברמה עולמית, והעובדה שאנחנו עובדים יחד, ואנחנו בונים את הסיליקון הזה באופן בלעדי עבור המוצרים שלנו, נותנת למעצבים שלנו הרבה יותר חופש לעצב בדיוק מה שצריך למוצרים שלנו, בלי להתפשר", הוסיף.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים