ההסכם נסגר: פורטיסימו רכשה את השליטה בסלקום ב-925 מיליון ש'

סלקום הודיעה לבורסה כי הקרן רוכשת את המניות של דסק"ש – 35.57% מכלל החברה ● מהם תנאי העסקה?

סכסוך עבודה. סלקום

ההסכם נסגר: סלקום הודיעה לפני שעה קלה לבורסה בתל אביב כי בעלת מניות השליטה בה, דסק"ש (דיסקונט השקעות), חתמה על הסכם עם קרן פורטיסימו למכירתן תמורת 925 מיליון שקלים. העסקה נחתמה לפי שווי חברה של 2.6 מיליארד שקלים – פרמיה של כ-4% לעומת שערה הנוכחי, שעומד על 2.49 מיליארד שקלים. ההודעה הביאה לזינוק בשער המניה של דסק"ש.

דסק"ש היא בעלת 35.57% מסלקום והיא הגוף בעל שיעור המניות הגבוה ביותר בחברה. לאחר סגירת העסקה קרן פורטיסימו היא זו שתחזיק בהן, כאמור.

אחד מתנאי ההסכם הוא הפקדה של 46 מיליון שקלים על ידי קרן פורטיסימו, עם חתימת העסקה, אצל נאמן חיצוני. במועד השלמת העסקה הסכום יועבר לדסק"ש, כחלק מהתמורה. הוא יועבר אליה גם במקרה שהעסקה לא תושלם, בסופו של דבר.

בהודעה של סלקום צוין כי קרן פורטיסימו תשלם לדסק"ש את מלוא התמורה, כולל הסכום שהופקד בנאמנות, בתשלום אחד, עם השלמת הרכישה ולאחר התנאים המתלים הקבועים בהסכם, שהם האישורים שלהם העסקה נדרשת – ממשרד התקשורת, מרשות החשמל ומהממונה על התחרות.

דסק"ש כבר מכרה 10% ממניות סלקום

דסק"ש ביקשה למכור את חלקה בסלקום מזה תקופה ארוכה יחסית. בעקבות זאת, הנהלת סלקום קיימה מגעים עם כמה גורמים מעוניינים, ואף עצרה הליך להמרת אגרות חוב שלה. עם זאת, גורמים בשוק ההון סבורים שלחלק מהם היה קושי לגייס את ההון הדרוש. אחד הגורמים המעוניינים היה גיל שרון, היו"ר היוצא של בזק, שניסה לארגן קבוצת משקיעים לשם כך. גורם נוסף שניסה לארגן קבוצת משקיעים על מנת לרכוש את סלקום הוא דורון כהן, ששימש מנכ"ל דסק"ש. כהן התפטר לצורך כך ביולי אשתקד מתפקידו כיו"ר סלקום.

דסק"ש מחפשת לשפר את הנזילות שלה, ובאוגוסט אשתקד הוציאה לשוק כ-10% ממניות סלקום – מכירה שהניבה לה 313 מיליון שקלים, שכן שווי השוק של סלקום באותה העת היה כ-3.1 מיליארד שקלים.

לא רק שווי השוק של סלקום ירד, אלא גם של דסק"ש: באמצע 2021 היה לדיסקונט השקעות שווי שוק של 1.39 מיליארד שקלים, ואילו כיום הוא עומד על 540 מיליון שקלים בלבד. מנגד, לפורטיסימו יש הרבה כסף מזומן: לא מזמן היא גייסה 1.1 מיליארד שקלים לקרן ההשקעות השישית שלה.

סלקום מתמודדת בשוק תחרותי מאוד, אבל רושמת ברבעונים האחרונים תוצאות עסקיות טובות, בדרך כלל. כך, ברבעון השלישי של השנה, הרווח הנקי שלה זינק ב-30% לשיא של שבע שנים וההכנסות רשמו עלייה – לשיא של ארבע שנים, והחברה סיימה את 2022 עם קפיצה של 500% ברווח ויציבות בהכנסות.

השתתף בהכנת הידיעה: ג'ון בן זקן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים