מסתמן: פורטיסימו תרכוש את השליטה בסלקום תמורת 925 מיליון ש'

פורטיסימו קיבלה מדסק"ש שבועיים לביצוע בדיקת נאותות ● אם הקרן תקבל החלטה סופית לבצע את הרכישה, היא תשקף שווי שוק של 2.6 מיליארד שקלים לקבוצת התקשורת

סכסוך עבודה. סלקום

סלקום צפויה לעבור ידיים: קרן הפרייבט אקוויטי פורטיסימו עתידה, ככל הנראה, לרכוש מדסק"ש (דיסקונט השקעות) את השליטה בחברה. דסק"ש מחזיקה ב-35.6% ממניות סלקום והיא נתנה לפורטיסימו אופציה בת שבועיים לבצע בדיקת נאותות לרכישתה, כדי לבחון את המספרים שלה לעומק.

במידה שאחרי בדיקת הנאותות פורטיסימו תחליט סופית לממש את האופציה ולרכוש את סלקום, היא תעביר לדסק"ש 925 מיליון שקלים תמורת חלקה, לפי שווי חברה של 2.6 מיליארד שקלים – פרמיה של 18% לעומת השווי של 2.2 מיליארד שקלים בעת נעילת המסחר בבורסה בתל אביב אתמול (ב').

אין זה סוד שדסק"ש מבקשת למכור את חלקה בסלקום. בעקבות זאת, הנהלת סלקום קיימה מגעים עם כמה גורמים מעוניינים, ואף עצרה הליך להמרת אגרות חוב שלה. עם זאת, גורמים בשוק ההון סבורים שלחלק מהם היה קושי לגייס את ההון הדרוש. אחד הגורמים המעוניינים היה גיל שרון, היו"ר היוצא של בזק, שניסה לארגן קבוצת משקיעים לשם כך. גורם נוסף שניסה לארגן קבוצת משקיעים על מנת לרכוש את סלקום הוא דורון כהן, ששימש מנכ"ל דסק"ש. כהן התפטר לצורך כך ביולי אשתקד מתפקידו כיו"ר סלקום.

דסק"ש מחפשת לשפר את הנזילות שלה, ובאוגוסט אשתקד הוציאה לשוק כ-10% ממניות סלקום – מכירה שהניבה לה 313 מיליון שקלים, שכן שווי השוק של סלקום באותה העת היה כ-3.1 מיליארד שקלים.

סלקום ודסק"ש – שתי חברות עם שווי שוק בירידה

לא רק שווי השוק של סלקום ירד, אלא גם של דסק"ש: באמצע 2021 היה לדיסקונט השקעות שווי שוק של 1.39 מיליארד שקלים, ואילו כיום הוא עומד על 500 מיליון שקלים בלבד. מנגד, לפורטיסימו יש הרבה כסף מזומן: לא מזמן היא גייסה 1.1 מיליארד שקלים לקרן ההשקעות השישית שלה.

סלקום מתמודדת בשוק תחרותי מאוד, אבל רושמת ברבעונים האחרונים תוצאות עסקיות טובות, בדרך כלל. כך, ברבעון השלישי של השנה, הרווח הנקי שלה זינק ב-30% לשיא של שבע שנים וההכנסות רשמו עלייה – לשיא של ארבע שנים, והחברה סיימה את 2022 עם קפיצה של 500% ברווח ויציבות בהכנסות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים