צרפת: איסור מכירה של iPhone 12 – חורג מתקן הקרינה האירופי

רגולטור הקרינה בצרפת מצא כי דגם זה של אפל לא עמד במגבלות החשיפה לקרינה וחרג מהתקן ● אפל דוחה את הממצאים ומספקת בדיקות המוכיחות את עמידתה בכל התקנים בעולם

צרות בצרפת. אפל.

רגולטור הקרינה בצרפת אסר את המכירה של מכשירי iPhone 12 של אפל במדינה לאחר שלדבריו בדיקות של המכשיר העלו, כי הסמארטפון חרג ממגבלות החשיפה לקרינה האלקטרומגנטית באירופה.

הסוכנות הלאומית לתדרים (ANFR) בצרפת הודיעה ביום ג' השבוע, ששיעור הספיגה הסגולית (SAR) – מדד לספיגת קרינה בגוף, המשמש לבחינת השפעות בריאותיות של קרינת מכשירים – של הדגם גבוה מהמותר בחוק.

שר הכלכלה הדיגיטלית הצרפתי אמר, כי עדכון תוכנה יכול לפתור את הבעיה, ואם אפל לא תפתור את הבעיה, הוא יורה ל-ANFR על ריקול המכשיר ברחבי צרפת.

אפל חולקת על המסקנות של הרגולטור, ואומרת, כי ה- iPhone 12 אושר על ידי מספר גופים בינלאומיים כתואם לתקני הקרינה העולמיים.

לפי דיווח ברויטרס, ה-ANFR ביצעה לאחרונה בדיקות אקראיות ב-141 סמארטפונים שנרכשו בחנויות, בהם iPhone 12, ובבדיקות מעבדה בלתי תלויות שני מכשירי iPhone 12 לא עמוד בתקנים של האיחוד האירופי.

עוד לפי הדיווח, בדיקות הקרינה מסמארטפונים הובילו עד כה ל-42 איסורי מכירה במדינה.

הסוכנות ציינה, כי מעבדות מוסמכות מצאו SAR של 5.74 ואט לק"ג במהלך בדיקות של ה-iPhone 12 כשהוא מוחזק ביד או בכיס מכנסיים. תקן האיחוד האירופי הוא 4 ואט לק"ג. עם זאת, הדבר אינו מהווה סיכון לבריאות האדם לפי ICNIRP – ארגון בינלאומי לנושא הגנה מפני קרינה לא מייננת, שקובע הנחיות למגבלות קרינה ברחבי העולם.

ארגון הבריאות העולמי וגופי בריאות בינלאומיים אחרים טוענים, כי אין ראיות סופיות לכך שקרינה מטלפונים ניידים גורמת להשפעות בריאותיות שליליות. בשנת 2011 סיווגה הסוכנות הבינלאומית לחקר הסרטן (IARC) את הקרינה מטלפונים ניידים כ"אולי מסרטנת", או בדרגה 2B. סיווג זה משמש כאשר הסוכנות אינה יכולה לשלול קישור פוטנציאלי. לדברי הסוכנות, קיימות עדויות "מוגבלות" לסיכון מוגבר לגידולי מוח בחלק מהמחקרים הקיימים, אך לא כולם – ובמיוחד עבור "משתמשים כבדים" – אך היא לא יכולה לשלול הטיה או שגיאות בנתונים, כלומר לא ניתן היה להסיק מסקנות סופיות.

אפל, מצידה, דחתה את כל ממצאי הסוכנות, ואמרה כי סיפקה ל-ANFR תוצאות מעבדה רבות של אפל ושל גורמי צד שלישי עצמאים, המוכיחות את עמידתה בכל התקנות ותקני ה-SAR בעולם.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים