iPhone חדש, מטען חדש: המכשירים החדשים יהיו עם שקע טעינה USB-C

חוק המטען האחיד של האיחוד האירופי מחייב יצרניות של מכשירים אלקטרוניים לאמץ שקע טעינה מסוג USB-C ● למרות שהתנגדה לכך, גם אפל נכנעת

בקרוב ניפרד סופית משקע ה-Lightning במכשירי ה-iPhone?

אפשר לומר כמעט בוודאות מוחלטת' שה-iPhone 15 החדש של אפל, שייחשף ב-12 בספטמבר, יכלול שקע טעינה מסוג USB-C, שיחליף את שקע ה-Lightning הקנייני שלה, זאת בהנחה שהיא תרצה למכור את מכשיריה באירופה. אפל אמנם לא הצהירה על השינוי בשקע הטעינה וגם לא ברור אם השינוי במוצר יהיה עולמי, או שהחברה תיצור גירסה אחרת של המכשיר החדש לשוק האירופי בלבד – אפשרות לא סבירה בעליל.

לפני כשנה אישרה המועצה האירופית סופית את חוק המטען האחיד של הפרלמנט האירופי, שהפך את יציאת USB-C לחובה במגוון רחב של מכשירים אלקטרוניים לצרכן, בהם כמובן גם סמארטפונים. לפי החוק, יצרני המכשירים צריכים לאמץ את שקע הטעינה האחיד עד דצמבר 2024.

בזמנו אפל התנגדה לכך, וטענה, כי "אנו מוטרדים מכך שרגולציה מחמירה, שדורשת רק סוג אחד של חיבור, חונקת את התחרות במקום לעודד אותה, ובהמשך תזיק לצרכנים באירופה ובעולם", אבל בינתיים רוב המוצרים החדשים של אפל, כמו דגמי ה-iPad האחרונים, כבר משתמשים ב-USB-C, ונראה שה-iPhone 14 הנוכחי יהיה האחרון שמשתמש בשקע ה-Lightning.

על פי דיווח באתר בלומברג, היתרונות למשתמשים של שקע ה-USB-C יכללו את האפשרות של לקוחות להשתמש במטען יחיד עבור מכשירי iPad, Mac ו-iPhone, כמו גם מהירויות הורדה גדולות יותר.

ללא קשר ליצרן, כל הטלפונים הניידים החדשים, הטאבלטים, המצלמות הדיגיטליות, האוזניות, קונסולות משחקי וידיאו כף יד ורמקולים ניידים, קוראים אלקטרוניים, מקלדות, עכברים, מערכות ניווט ניידות ומחשבים ניידים הניתנים לטעינה באמצעות כבל קווי, עם אספקת חשמל של עד 100 ואט, יצטרכו לכלול יציאת USB-C. פטורים יחולו על מכשירים קטנים מכדי להציע יציאת USB-C, כגון שעונים חכמים, צמידי בריאות וציוד ספורט מסוים, אך החקיקה צפויה להתרחב למכשירים אחרים עם הזמן. חברות גם יצטרכו להבטיח שתוויות ייעודיות יודיעו בבירור לצרכנים על מאפייני הטעינה של המכשירים שהם קונים.

לפי האיחוד האירופי, החוק החדש יחסוך לצרכנים "עד 250 מיליון יורו בשנה על רכישות מיותרות של מטענים” ויקצץ 11,000 טונות של פסולת בשנה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים