אפל אומרת לא למטען אוניברסלי לסמארטפונים

האיחוד האירופי הכריז בסוף השבוע האחרון על תוכניתו לכפות שקע טעינה אוניברסלי אחיד על יצרניות סמארטפונים, טאבלטים ואוזניות, אך אפל מתנגדת בטענה, כי כבל אחיד יאט את החדשנות וייצור דווקא יותר זיהום

הסוף לערימות כבלי הטעינה? צילום: BigStock

נציבות האיחוד האירופי הכריזה בסוף השבוע האחרון על תוכניתה לכפות שקע טעינה אוניברסלי אחיד על יצרניות סמארטפונים, טאבלטים ואוזניות, בהנחה שכבל טעינה אחיד לכל מכשירי האלקטרוניקה יוביל לצמצום בכמות הפסולת האלקטרונית. הגוש האירופי כולל 450 מיליון אנשים, רבים מהם במדינות מפותחות ועשירות. אפל, שכידוע מאז ומתמיד מכשיריה נטענים עם כבל ושקע תואם קנייני – טוענת כי כבל אחיד יאט את החדשנות וייצור דווקא יותר זיהום.

הנציבות  תחייב שימוש בשקע USB-C בכל המכשירים שנמכרים באירופה, כולל אלה של אפל, שכרגע כוללים שקע Lightening קנייני של החברה. ברגע שיוחל החוק, תופעל תקופת מעבר של שנתיים, שבמהלכן כל היצרניות יחויבו לשנות את מכשיריהן ולהתאימם לסטנדרט האחיד.

"הצרכנים האירופיים מתוסכלים זה זמן רב בגלל הצטברות המטענים השונים במגירותיהם", ציינה בהצהרה מרגרת' וסטאגר, המשמשת כסגנית נשיא של הנציבות האירופית לנושא התאמת אירופה לעידן הדיגיטלי. "הענקנו לתעשייה זמן רב כדי להציע את פתרונותיה, וכעת הגיע הזמן  לפעולה חקיקתית למטען אחיד. זהו ניצחון חשוב עבור הצרכנים שלנו והסביבה, והוא תואם את שאיפותינו הירוקות והדיגיטליות".  הניצבות טוענת כי שקע אחיד וכבל אחיד בכל המותגים יתבטא בהפחתת הפסולת האלקטרונית ויחסוך לצרכנים האירופיים מדי שנה כ-214 מיליון דולר.

אפל טוענת בתגובתה, כי כפייה של מטען וכבל אוינברסלי לכל המכשירים הסלולריים במדינות האיחוד האירופי לא מוצדקת. "אנו מוטרדים מכך שרגולציה מחמירה, שדורשת רק סוג אחד של חיבור, חונקת את התחרות במקום לעודד אותה, ובהמשך תזיק לצרכנים באירופה ובעולם", ציינה החברה.

החברה התייחסה גם לתקופת המעבר בת השנתיים, וטוענת, כי תקופה של שנתיים לא תספיק לתעשייה, בהיותה קצרה מדי מכדי לאפשר את המכירה של הציוד הקיים.

הנציבות טוענת, מצידה, כי "הפתרון הקנייני של אפל אינו מוצדק עוד לאור היתרונות הטכנולוגיים שמציע ממשק ה-USB-C", ומבלי להזכיר מפורשות את שמה של אפל, ציינה גם, כי "היצרניות שהשקיעו בטכנולוגיית טעינה קניינית פחות להוטות לשינוי מאחר שביצועי טעינה טובים במכשירים המשולבים עם מוצרי הטעינה שלהן הם חלק חשוב מאסטרטגיית השיווק שלהן".

תגובות

(3)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. שיגאון

    הם יכולים להחרים סחורה או לקנוס את המשווקים שלה - להם אין כיסים עמוקים כמו לאפל.

  2. מישהו

    אפל בטח ינסו למשוך את זה כמה שיותר ואז בסוף כשכולם יעברו לtype-c כבר לא יהיה להם תירוצים

  3. חורחה

    סוג של בעיה. קצת כמו להגיד ליצחק תשובה לא לחנות במקום אסור. מה תעשו? תתנו קנס? הם ישלמו אותו בלי להניד עפעף וזה עוד יצא להם עסקה טובה.

אירועים קרובים