אפליקציה חדשה תאפשר תקשורת יומיומית עבור א.נשים על הרצף

אפליקציית 'ספיקטרום', שפותחה על ידי עמותת אלו"ט, תותאם לצרכים האישיים של כל משתמש.ת, ובכך תאפשר תקשורת בין אנשים על הרצף, שאינם ורבליים, לבין הסובבים אותם

אפליקציית ספיקטרום של אלו"ט.

פיתוח חדש שיזמה עמותת אלו"ט יספק מענה לאוכלוסיה גדולה של אנשים על הרצף האוטיסטי. האפליקציה, ששמה 'ספיקטרום', היא לוח תקשורת דיגיטלי, שמאפשר תקשורת לאנשים על הרצף עם קושי ורבלי. 'ספיקטרום' נועדה להקל על ילדים ובוגרים עם אוטיזם בסיטואציות יומיומיות ולאפשר להם לתקשר עם הסביבה את הצרכים והרצונות שלהם בצורה פשוטה, קלה ונגישה עבורם. האפליקציה זמינה מכל מכשיר דיגיטלי – סמארטפון, אייפד וטאבלטים, במערכות הפעלה אפל (iOS) ואנדרואיד.

'ספיקטרום' מאפשרת לא.נשים על הרצף לתקשר עם הסובבים אותם באמצעות לוח תקשורת אישי ודינמי, בו יופיעו תמונות המייצגות רצונות, מחשבות וצרכים אישיים. המשתמשים שאינם ורבליים יוכלו להציג תמונה ולהשמיע קטעי קול שהוקלטו מראש לסביבה שלהם, ובכך לתקשר להם צורך, רצון או מסר שהם מעוניינים להעביר – לדוגמה תמונה של בן משפחה שהם רוצים בנוכחותו.

לתקשר לסביבה צורך או רצון באופן פשוט ומיידי

הגה את הרעיון והיה אמון על פיתוח האפליקציה. בוריס פוסטילניק, מנהל מערכות המידע של אלו"ט.

הגה את הרעיון והיה אמון על פיתוח האפליקציה. בוריס פוסטילניק, מנהל מערכות המידע של אלו"ט. צילום: יפעת פאר

הייחודיות של 'ספיקטרום' היא שהיא מאפשרת בנייה מאפס של לוח תקשורת מותאם אישית למשתמש – לדוגמה ניתן לצלם כוס מים, להקליט את צמד המילים 'אני צמא' (עם קול מוכר של הורה או מדריך), ובכך לאפשר לילדים ובוגרים לא ורבליים לתקשר לסביבה צורך או רצון באופן פשוט ומיידי.

"חלק מהילדים והבוגרים על רצף האוטיזם מתקשים לבטא את עצמם בדיבור, למרות רמת הבנה גבוהה שאינה תואמת את יכולת הדיבור. חוסר ההבנה מצד הסביבה וחוסר היכולת לתקשר יוצרים לעיתים קרובות מצבים קשים של תסכול, התפרצויות או התנתקות מהסביבה, שלא לדבר על הסבל שנגרם לשני הצדדים כשלא ניתן להבין מה רוצה ילד או מבוגר עם אוטיזם. זה בדיוק הצורך הקריטי שבאה לפתור האפליקציה", אמר בוריס פוסטילניק, מנהל מערכות המידע של אלו"ט, שהגה את הרעיון והיה אמון על פיתוח האפליקציה. יצויין כי עד היום הייתה אפליקציה דומה, בתשלום, שגם חייבה הפעלה על iPad של אפל, כאשר המשמעות הייתה חובה לשימוש במכשיר לא זול ועלויות תיקון ותחזוקה גבוהות יחסית. זו הסיבה שאלו"ט החליטה לפתח פתרון משלה, שיהיה חינמי, וניתן להטמעה על כל מכשיר דיגיטלי ועל כל סמארטפון, כך שאין צורך לרכוש שום ציוד מיוחד כדי להפעילו.

פוסטילניק הוסיף: "באלו"ט אנחנו תמיד שואפים לנצל את הקדמה הטכנולוגית לטובת שיפור חייהם של א.נשים על הרצף בישראל. הפיתוח של 'ספיקטרום' נולד מהשטח, מההבנה של הצורך הקריטי לאפשר לא.נשים על הרצף לוח תקשורת דיגיטלי בכל שלב ומקום בהם הם נמצאים, בנייד האישי שלהם".

האפליקציה זמינה כעת וניתן להוריד אותה בחינם מחנויות האפליקציות – למכשירי אנדרואיד ב-Google Play, ולמכשירי iOS ב-App Store.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים