דיווח: אפל תחשוף אפליקציית יומן אישי בכנס המפתחים הקרוב

האפליקציה תשתלב עם שירותי מיקום, אנשי קשר ועוד בטלפון של המשתמש ותעקוב אחר פעילותם היומית – בדרך שמפתחים מצד שלישי לא יכולים

בקרוב: אפליקציית יומן אישי מבית אפל.

אפל תחשוף אפליקציית יומן אישי בוועידת המפתחים השנתית שלה, הצפויה בחודש יוני הקרוב – כך לפי דיווח ב-וול סטריט ג'ורנל, המתבסס על ניתוח של מסמכים פנימיים של אפל על המוצר.

לפי הדיווח, האפליקציה, המכונה בשם הקוד Jurassic (כנראה זמני), תהיה מותקנת מראש בכל מכשירי ה-iPhone המריצים את iOS 17, והיא תשתלב עם שירותי מיקום, אנשי קשר ועוד בטלפון של המשתמש. אפל מתכננת לתייג את האפליקציה ככלי לבריאות הנפש, ומציינת מחקר שמראה, כי רישום יומן קבוע יכול לעזור עם דיכאון וחרדה.

Jurassic תוכל לצפות בנתונים המאוחסנים באופן מקומי בטלפון כדי לקבוע כיצד נראה יום טיפוסי של המשתמש, עם גישה לאנשי הקשר שלו, מיקומו ופעילותו הגופנית. היא תיתן למשתמשים המלצות מה לרשום ביומן, כולל כאשר האפליקציה מזהה התנהגות שהיא מחוץ לשגרה הרגילה. האפליקציה אף תציע את "All Day People Discovery", כלי שיעקוב אחר קרבתו של המשתמש לאחרים, תוך הבחנה בין עמיתים לעבודה וחברים אישיים.

הדיווח בוול סטריט ג'ורנל כולל ציטוטים של פול מיין, מייסד אפליקציית יומן מצד שלישי ל-iPhone  בשם Day One, שנרכשה על ידי Automatic ב-2021. בדבריו אזכר מיין את התסכול שחשים מפתחי אפליקציות כאשר אפל משיקה אפליקציות מתחרות משלה לאפליקציות של מפתחים חיצוניים ולעתים קרובות מוסיפה תכונות ופונקציונליות שרק היא יכולה להציע, בהתאם לפרטיות והאבטחה של ה-iPhone, מדיניות וממשקי API – וזאת כאשר במקרים רבים יש לה גישה לנתוני משתמשים שנמנעת מהמפתחים, מה שמאפשר לה להוסיף תכונות שמפתחי צד שלישי לא יכולים ובכך לפגוע בפיתוחים שלהם.

עוד לפי הדיווח, התיעוד של אפל עבור Jurassic מקפיד לשים את פרטיות המשתמש והאבטחה במרכז, ורוב או כל נתוני המעקב של המשתמש שהאפליקציה משתמשת בהם יישארו מקומית במכשיר של כל משתמש, ובמקרים מסוימים אף לא יישמרו במשך יותר מכמה שבועות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים