מיזם IBC מרחיב את פריסת הסיבים לשני מיליון משקי בית

החברה מחויבת להגיע ל-1.7 מיליון משקי בית עד 2026, אולם מעריכה שהיא תשיג את היעד הרבה לפני כן, ולכן החליטה להרחיב אותו

חדירת הסיבים האופטיים לישראל טעונה שיפור ניכר.

דירקטוריון חברת הסיבים האופטיים IBC Unlimited החליט באחרונה להרחיב את פריסת רשת הסיבים האופטיים שלה למאות אלפי משקי בית נוספים, לאורכה ולרוחבה של מדינת ישראל, כך שבסך הכול היא תגיע למעל שני מיליון משקי בית.

IBC מצויה בבעלות HOT, סלקום, קרן תש"י וחברת החשמל. כבר כיום היא מגיעה לכ-1.15 מיליון משקי בית ומחויבת, על פי תנאי הרישיון שלה, לספק חיבור אינטרנט אולטרה מהיר לכ-1.7 מיליון עד ל-2026. בחברה אומרים כי קצב הפריסה המהיר שלה יאפשר לה להגיע ליעד זה הרבה לפני כן. עובדה זו והביקוש ההולך וגובר לאינטרנט מהיר על גבי סיבים אופטיים הביאו את הדירקטוריון להחליט להגדיל את פריסת הרשת של החברה.

במקביל, וכצעד משלים למהלך, דירקטוריון סלקום אישר להגדיל בהדרגה את התחייבותה לרכוש זכויות לשימוש בתשתית הסיבים האופטיים של IBC. על פי ההסכם שגובש בין החברות, ההתחייבות של סלקום תעלה ותעמוד על מינימום של 15% החל מיולי 2024.

באוקטובר האחרון הכריזה IBC כי החלה בשדרוג הרשת לטכנולוגיית הסיבים המתקדמת XGS-PON, והחל מסוף החודש היא תאפשר מכירה של חבילות של עד 5 ג’יגה סימטרית, באמצעות החברות שמשתמשות בתשתית הסיבים האופטיים שלה.

"ההרחבה תביא את האינטרנט המהיר למאות אלפי משקי בית נוספים"

מנכ"ל IBC, יוסי חבר, אמר כי "אישור הרחבת הפריסה למעל שני מיליון משקי בית יביא את בשורת התחרות והאינטרנט המהיר בטכנולוגיה המתקדמת בעולם למאות אלפי משקי בית נוספים. אנחנו מחויבים לרשת את מדינת ישראל בתשתיות תקשורת מתקדמות".

מנכ"ל קרן תש"י, ירון קסטנבאום, ציין כי "החלטת הדירקטוריון היא אבן דרך חשובה בהפיכתה של IBC לחברת תשתיות התקשורת המובילה בישראל. מאז הצטרפותה של קרן תש"י לגרעין השליטה של IBC ב-2019, החברה מראה מדי שנה נתוני צמיחה דו ספרתיים. הקרן מחויבת להמשך צמיחתה של IBC, ובטוחה שהחברה תמשיך להציג תוצאות מצוינות גם בשנים הקרובות".

לדברי מנכ"לית HOT, טל גרנות גולדשטיין, "הביקושים לחיבור מתקדם וצריכת הנתונים בישראל נמצאים בשיא כל הזמנים וההחלטה שקיבלנו, להרחיב את הפריסה לשני מיליון משקי בית, תענה על הדרישות הללו. HOT מחויבת לחיבורה של מדינת ישראל לגלישה אמינה ומהירה".

מנכ"ל סלקום, דניאל ספיר, ציין כי "הרחבת הפריסה לשני מיליון משקי בית תאפשר לסלקום להמשיך לממש את אסטרטגיית הצמיחה בעולם הסיבים, ולהעניק ללקוחות רבים אפשרות ליהנות מהאינטרנט של סלקום. IBC יכולה להביא את מהפכת הסיבים לכל בית בישראל".

מאיר שפיגלר, מנכ"ל חברת החשמל, ציין כי "היינו מחלוצי מהפכת הסיבים האופטיים בישראל. פרשנו אותם על גבי הרשת העילית והתת קרקעית, לאורכה ולרוחבה של הארץ, בדגש על הפריפריה". לדבריו, "טכנולוגיית התקשורת באמצעות סיבים אופטיים משדרגת ומשפרת את ביצועי מערכות המחשוב, מהירות תגובותיהן, עוצמת ומורכבות חישוביהן. מדובר בכלי עבודה ממדרגה ראשונה, שמציב את מדינת ישראל בשורה אחת עם המדינות המפותחות והמתקדמות ביותר. לרישות המדינה בסיבים אופטיים יש חשיבות לאומית, חברתית וכלכלית. מדובר בקפיצת מדרגה, שמקנה למדינה מעמד מוביל בעולמות התקשורת הדיגיטלית והמדעים המדויקים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים