משרד התקשורת פרסם את מכרז התדרים השני לדור 5

התדרים המוצעים יחזקו ויגדילו את יכולות דור 5 של חברות הסלולר הגדולות ויאפשרו יישומים חדשים, מודלים עסקיים חדשים ושירותים חדשים וחדשניים במגזרים שונים בתעשייה

שר שר התקשורת, יועז הנדל., יועז הנדל, במסיבת העיתונאים היום (ה').

ועדת המכרזים של משרד התקשורת בהשתתפות משרד האוצר פרמה היום (ד') את מכרז התדרים השני בדור 5, שנועד לחזק ולהגדיל באופן ניכר את יכולות דור 5 של חברות הסלולר. במסגרת המכרז, יקצה המשרד תדרים נוספים ומתקדמים בתחום 26 גה"ץ בהיקף משמעותי לדור 5 לחברות הסלולר בלבד.

שירותי דור 5 מאפשרים קצבי העברת נתונים אולטרה מהירים בקיבולת גדולה יותר, ברמת אמינות גבוהה יותר ובשיהוי נמוך יותר, ומאפשרים יישומים חדשים, מודלים עסקיים חדשים ושירותים חדשים וחדשניים במגזרים שונים בתעשייה.

דור 5 נותן פתרון לבעיות קיבולת, וכל זאת תוך שיפור חוויית משתמש הקצה באמצעות אולטרה פס רחב, שמספק מהירות גבוהה מאוד עבור יישומים כגון גישה לאינטרנט, שיחות ועידה בוויידאו, מציאות רבודה ושימושים נוספים, היכולת לתמוך בתקשורת בין מספר עצום של רכיבים לרבות מכשירים, מכונות וחיישנים, והיכולת לתמוך בתקשורת המתאפיינת באמינות גבוהה מאוד ושיהוי קצר ביותר לשימושים כמו אוטומציה תעשייתית, יישומים רפואיים חדשים, אמצעים בטיחותיים וביטחוניים וכלי רכב אוטונומיים.

"בשנתיים האחרונות הפך משרד התקשורת לסיירת של משרדי הממשלה בהורדת חסמים ועידוד חדשנות", אמר יועז הנדל, שר התקשורת היוצא. חיזוק מלאי התדרים לחברות הסלולר ישפר את איכות הרשת הסלולרית במרכזי הערים. אזורים בהם הצפיפות עולה והדרישה לטכנולוגיה יציבה ומתקדמת עולה יחד איתה.  דור 5 הוא הבסיס ל'אינטרנט של הדברים' ולסביבה רוויית חיישנים. היעד שהצבתי הוא הובלה ישראלית טכנולוגית בתחומים כמו חקלאות, חינוך, תעשייה, ורפואה. אני משאיר משרד שמוביל בקצב פריסת הסיבים האופטיים והופך מוביל גם בטכנולוגיות ויישומים חדשניים של הדור החמישי".

מנכ"לית משרד התקשורת, לירן אבישר בן-חורין, הוסיפה, כי "אפליקציות הדור החמישי יפרצו אל חיינו בסערה. רשתות פרטיות יהפכו את האצטדיונים ואת בתי החולים לחכמים, בטוחים ומהירים. רמזורים חכמים ימנעו עומסים בכבישים וימנעו תאונות דרכים. מטופלים בכל מקום בארץ יוכלו לקבל טיפולים רפואיים מרחוק, והכל בלחיצת כפתור. אני קוראת לחברות הסלולר לפרוס אתרי דור 5 בכל רחבי הארץ כדי לשפר את איכות החיים של הלקוחות שלהן ולהציב את ישראל בחזית החדשנות העולמית".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים