קוואלקום הכריזה על מעבד הדגל החדש Snapdragon 8 Gen 2

לפי החברה, המעבד החדש מציע שיפור של עד 25% בביצועים הגרפיים, עד 35% בביצועים הכוללים, ועד 40% בצריכת החשמל של המעבד

לצוות של קוואלקום בישראל יש חלק לא מבוטל בפיתוח ה-Snapdragon 8 Gen 2.

קוואלקום הכריזה בכנס המפתחים השנתי שלה, שחזר למתכונת פיזית בהוואי, על מעבד הדגל החדש שלה לשוק הטלפונים, Snapdragon 8 Gen 2. ההכרזה מגיעה בתקופה של יריבות הולכת ומתחזקת מול מדיה-טק שהפכה ליצרנית עם מעבדי סלולר מובילים בפני עצמה.

המעבד החדש מביא אל השוק תצורה מעניינת חדשה של ליבות המחשוב, עם ארבע שכבות עוצמה במקום שלוש כפי שהיה נהוג עד עתה, ליבת פרמיום המבוססת על Cortex-X3, 2 ליבות ביצועים המבוססות על Cortex-A715, עוד שתי ליבות המבוססות על Cortex-A710 ולסיום שכבה של ליבות יעילות יותר בדמות שלוש ליבות Cortex-A510.

השבב הגרפי החדש מביא לתמונה תמיכת חומרה במעקב קרניים לטובת משחקים מתקדמים יותר, ולפי קוואלקום השילוב הכולל מציע שיפור של עד 25% בביצועים הגרפיים, עד 35% בביצועים הכוללים, ועד 40% בצריכת החשמל של המעבד.

ביצועי בינה מלאכותית נמצאים גם הם בלב ההכרזה, עם ליבת Hexagon חדשה ועם תמיכה ראשונה ב-INT4, שהוא תקן לפורמט מדויק של בינה מלאכותית של אנבידיה. בקוואלקום טוענים שהשילוב הזה יביא ביצועי בינה מלאכותית משופרים ברמה של עד פי 4.35. הבינה המלאכותית תבוא לידי ביטוי גם בשילוב עם המודם החדש Snapdragon X70 כדי להביא לידי מיטוב את קצב העברת הנתונים, זמן האחזור וכדומה. כן תהיה תמיכה ב-WiFi 7.

בהיבט של הצילום יתמוך Snapdragon 8 Gen 2 בחיישן ה-200 מגה-פיקסל החדש ISCOCELL HP3 של סמסונג וכן בפורמט ה-HDR החדש והמשופר של סוני. כן תשולב טכנולוגיה בשם Snapdragon Sight, שאמורה להשתמש בבינה המלאכותית כדי לעזור למצלמה לזהות מוטיבים אנושיים כמו הבדלים בפנים, שיער, בגדים ועוד.

המעבד החדש כבר נמצא למעשה בידיהן של יצרניות טלפונים רבות, ובקוואלקום צופים שעוד לפני סוף השנה יגיעו הטלפונים הראשונים לשוק עם המעבד החדש, כשהיא מציינת רשימה ארוכה מאוד של יצרניות, בהן שיאומי, מוטורולה, ויבו ועוד.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים