בגלל ביקוש נמוך: אפל הקטינה את תוכניות הייצור של ה-iPhone SE

כך לפי דיווח ב-Nikkei Asia, שטוען כי ענקית הטק הפחיתה את מספר המכשירים לרבעון הקרוב ב-20% ● דיווח נוסף מעיד על התקדמות בתוכניות הייצור של הדגם הבא – ה-iPhone 14

ביקוש נמוך מהצפוי. iPhone SE החדש.

נראה כי מכירות דגם ה-iPhone SE המוזל של אפל (Apple), שהושק בתחילת החודש, אינן עומדות בציפייה של אפל, ולפי דיווח ב-Nikkei Asia, ענקית הטק הפחיתה את מספר המכשירים שייוצרו ברבעון הקרוב ב-20% מהכמות שתוכננה מלכתחילה בגלל ביקוש נמוך מהצפוי, לצד הפחתה של 10 מיליון יחידות AirPods לשנת 2022 כולה.

דיווח של האנליסט מינג צ'י קאו, הידוע בתחזיותיו המדויקות לגבי אפל, מספק אף מספרים בדיווח שלו לגבי הביקוש של דגם ה-SE, ולדבריו אפל תייצר 15-20 מיליון מכשירים ב-2022, לעומת 25-30 מיליון בהערכה הקודמת שפרסם.

הדיווחים אינם מצביעים על בעיות בשרשרת האספקה ​​או על מחסור בשבבים, אשר פקדו חלק גדול מתעשיית האלקטרוניקה, כסיבה לכך שאפל שינתה את תוכניות הייצור שלה, אלא מציינים ביקוש נמוך מהצפוי לדגם המוזל.

לפי הדיווחים, יש כמה סיבות לביקוש הנמוך יותר, כמו חששות מהמלחמה באוקראינה ומאינפלציה, או הסגרים בסין שמקשים על אנשים לרכוש מכשירים חדשים. בנוסף, המכשיר שהושק זה עתה יקר ב-30 דולר מהדור הקודם, לכאורה בגלל התמיכה בדור 5, ומחירו מתקרב כבר לעלות של הדגמים האחרונים של ה-iPhone Mini כשרוכשים אותם בתוכניות שונות של מפעילות הסלולר, ומנגד – יש כאלה שהתוספת דווקא מרתיעה אותם, והם מחליטים לדחות את השדרוג בכמה חודשים.

ה-iPhone 14 הולך ומתקרב

בתוך כך, לפי דיווח של האנליסט ג'ף פו מ-Haitong International Securities המתבסס על סקר שרשרת האספקה ​​שערך, אפל כבר נכנסה לשלב הבדיקות ההנדסיות של הדגם הבא שלה, ה-iPhone 14, שצפוי בעוד כחצי שנה, שעשוי לכלול זום אופטי של X5 ומצלמת פריסקופ. עוד לפי הדיווחים, לסגרים בסין אין כרגע השפעה על שרשרת הייצור של המכשירים, מכיוון שהם לא באזור של המפעל הראשי של פוקסקון, המפעל החשוב ביותר בשרשרת הייצור של ה-iPhone.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים