האיחוד האירופי פותח את "הגן הסגור" של אפל

במסגרת חוק חדש שאמור להיות מאושר באיחוד האירופי, אפל תיאלץ לאפשר למשתמשים להתקין אפליקציות ממקורות שהם לא ה-App Store

מתכננת iPhone Ultra ללקוחות "בעלי יכולות"? אפל

הגן הסגור של אפל, אחד מהנושאים הכי מזוהים עם החברה, עומד להשתנות: אפל תיאלץ לאפשר למשתמשים להתקין אפליקציות מחוץ ל-App Store במסגרת חקיקה שחשף לאחרונה האיחוד האירופי. קביעה זו נכללת בהצעת חוק השווקים הדיגיטליים (DMA) הגורף של הגוש, שעשה השבוע צעד נוסף לקראת אישורו הקרוב.

"אנו מאמינים שלבעלי סמארטפונים צריך להיות החופש לבחור כיצד להשתמש בהם", ציין דובר הנציבות האירופית בהצהרה שהופצה בדוא"ל. "החופש הזה כולל את האפשרות לבחור מקורות חלופיים של אפליקציות לסמארטפון שלך. עם ה-DMA, בעליו של סמארטפון עדיין יוכל ליהנות משירותים בטוחים ומאובטחים של חנות האפליקציות המוגדרת כברירת מחדל בטלפון שלו, ובנוסף, אם משתמש יבחר בכך, ה-DMA יאפשר לו לבחור גם בחנויות אפליקציות בטוחות אחרות".

נוסף על אפשור רכישה והתקנה של אפליקציות מחנויות צד שלישי בפלטפורמה שלה, אפל גם תיאלץ, לפי החוק החדש, לאפשר למפתחים להשתמש ב-App Store מבלי להשתמש במערכות התשלום של אפל.

המשמעות עשויה להיות שה-DMA ייכנס לתוקף כבר באוקטובר השנה, והמדינות החברות באיחוד האירופי יוכלו אז לבחור כיצד בדיוק לפרש את החוק של האיחוד לחוק מדינתי.

מאז ומתמיד התנגדה אפל בתוקף להתקנת אפליקציות ב-iPhone שלא מהחנות שלה, בטענה שזה יפגע באבטחת הפלטפורמה שלה, כמו גם באבטחה של המכשיר. למרות שאפל מאפשרת כבר זמן רב להוריד אפליקציות מחוץ לחנות הרשמית שלה ל-Mac, לטענתה גישה זו אינה מתאימה ל-iPhone מכיוון שמכשירים אלו נושאים מידע רגיש יותר. למרות זאת, משתמשים מצאו דרכים שונות להתקין אפליקציות ב-iPhone שלא מהחנות של אפל, ותוכנית האפליקציות הארגונית של אפל עצמה מאפשרת לעסקים לטעון אפליקציות מותאמות אישית.

להערכת האיחוד האירופי, ניתן למתן את חששות האבטחה של אפל באמצעות העברת אפשרות הבחירה למשתמשים, שיוכלו לבחור בהגדרות המכשיר שלהם את מקור האפליקציות שהם מתקינים. גוגל כבר מאפשרת זאת באנדרואיד, והמשתמש חייב לבחור באופן ידני את האפשרות להורדת אפליקציות ממקורות צד שלישי.

בתגובה לידיעה הגיבה אפל ואמרה, כי היא מודאגת ש"חלק מהוראות ה-DMA ייצרו פרצות פרטיות ואבטחה מיותרות עבור המשתמשים שלנו, בעוד שאחרות יאסרו עלינו לגבות תשלום עבור קניין רוחני שאנו משקיעים בו רבות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים