"הדור החמישי חיוני לכלכלת ישראל – הוא בסיס הכרחי לדיגיטל"

בכירים בנוקיה ביקרו בישראל ודנו עם מקבלי ההחלטות בפרישת תשתיות התקשורת ● סרג'יו סוליברה, סגן נשיא לטלקום ומנהל נוקיה לאזור דרום ומרכז אירופה: "חברות הטלקום סייעו לארגונים להיערך ולהתמודד עם הקורונה"

סרג'יו סוליברה, סגן נשיא לתחום הטלקום ומנהל נוקיה לאזור דרום ומרכז אירופה.

"מחקר של מעבדות בל מעלה שרק 30% מהארגונים בעולם החלו במסע הדיגיטלי שלהם והשאר מתכוונים לפעול בתחום בחמש השנים הקרובות. התחום יועצם על ידי פרויקטי דור 5 סלולריים, שיהיו מהירים יותר וינגישו את הנתונים על גבי הרשת במהירות ובאמינות גבוהות ובזמני תגובה קצרים. הדור החמישי חיוני לכלכלת ישראל – הוא בסיס הכרחי לדיגיטל", כך אמרו סרג'יו סוליברה, סגן נשיא לתחום הטלקום ומנהל נוקיה לאזור דרום ומרכז אירופה, ואריק טל, מנכ"ל נוקיה ישראל.

סוליברה הגיע באחרונה לביקור בארץ יחד עם סטפן הולברט, סגן נשיא בחברה לעסקי אנטרפרייז במערב אירופה. בראיון לאנשים ומחשבים הוא אמר כי "הקורונה הדגישה את חשיבות חברות הטלקום: התקשורת המבוזרת הארגונית הפכה לכורח המציאות, בארגון מכל גודל וסוג. חברות הטלקום הן שסייעו לארגונים להיערך ולהתמודד עם המצב החדש. הן נמצאות בתהליך מעבר לענן, ובפרט בדור החמישי המתקדם. הכוונה היא לא רק לענן ליישומי IT, אלא לענן השולט על תשתיות התקשורת, ועושה לישויות הרשת וירטואליזציה מבוססת קונטיינרים. כך מתקבלות זמינות גבוהה, תגובה בזמן אמת, ואבטחת מידע משופרת".

"הענן", הסביר, "טומן בחובו כמה יתרונות: אבטחה משופרת, שרידות ואמינות גבוהים יותר, התאמה דינמית ואוטומטית לדרישות משתנות, ותפעול קל יותר, שבחלקו הוא אוטומטי. הענן הוא חלק חשוב מהתצורה של רשתות 5G ומאפשר הקצאת משאבים דינמית במודל Network slicing".

הוא אמר כי "חלק ניכר ממרכיבי הענן שלנו פותח במרכז המו"פ של נוקיה בישראל. אנחנו גם משתלבים במגמה לכניסתן של ענקיות הענן ומציעים את פתרונות הדור החמישי שלנו גם על גבי תשתיות ענן ציבוריות".

לדבריו, "נוקיה מספקת תשתיות 5G למאות חברות סלולר וארגונים בעולם, ומציעה לחברות התקשורת את תשתית הענן שלה ליישום ענן פרטי. עננים מבצעיים כאלה פועלים בסלקום ובהוט מובייל, ומספקים שירותי דור 4G/5G".

ככלל, ציין סוליברה, "נוקיה היא ספק תשתיות התקשורת העיקרי בישראל, ובפרט של בזק, סלקום והוט. החברה היא ספקית הטכנולוגיה בכמה פרויקטים לאומיים, כמו רשתות הסיבים האופטיים לבתים של בזק, סלקום, הוט ו-IBC, וכן שירותי 5G ללקוחות סלקום, גולן טלקום, הוט מובייל ועוד. גם רשת ה-IP הגדולה בישראל, של בזק, היא מתוצרת נוקיה. במהלך הביקור שלי בישראל נפגשתי עם בכירי שוק התקשורת על מנת לדון בהאצת פריסת הרשתות. ההתפתחויות החיוביות בישראל, בעיקר בתחומי הסיבים לבית ולסלולר, לצד ההתעניינות הגוברת בתחומי התעשיה החכמה, הערים החכמות, התחבורה האוטונומית, הרחפנים ועוד הניעו אותנו להגיע לכאן".

"רישות דור 5 מאובטח, עם חיסכון בהוצאות ופשטות תפעולית"

"אנחנו מסייעים למנמ"רים לבנות לארגון שלהם רישות דור 5 מאובטח ובעל חוסן, עם חיסכון בהוצאות ופשטות תפעולית, ועושים זאת באופן ידידותי לסביבה – נוקיה התחייבה לצמצם את טביעת הפחמן שלה בעולם ב-50% עד סוף העשור", ציין סוליברה.

הוא סיכם באומרו כי "היינו מזוהים בציבור כיצרן טלפונים סלולריים, אך לא עוד. אנחנו גאים במורשת זו, אולם העברנו את זכויות ייצור המכשירים לחברה אחרת. נוקיה מתמקדת בתשתיות תקשורת וענן לחברות תקשורת ולארגונים. משימת העל שלנו היא ליצור את הטכנולוגיות המקשרות את העולם בצורה טובה יותר".

אריק טל, מנכ"ל נוקיה ישראל.

אריק טל, מנכ"ל נוקיה ישראל. צילום: יח"צ

טל ציין כי "אנחנו מספקים קישוריות קריטית לארגונים מהגדולים בישראל: קישור אופטי לדטה סנטרים של ארגוני בריאות ובנקים גדולים, רשת סלולר פרטית לרכבת ישראל, התקשורת לקווים האדום והירוק ברכבת הקלה בירושלים, ועוד".

לדברי הולברט, "ישראל החליטה על השקעות עתק בחידוש מערך התחבורה ואנחנו מובילים את התחום בעולם. יותר ממחצית מהרכבות באירופה משתמשות בציוד נוקיה, כמו גם נמלים חכמים ואוטוסטרדות חכמות. לכן, הגענו לישראל על מנת לדון עם מקבלי ההחלטות על קידום התשתיות".

סטפן הולברט, סגן נשיא בנוקיה לעסקי אנטרפרייז במערב אירופה.

סטפן הולברט, סגן נשיא בנוקיה לעסקי אנטרפרייז במערב אירופה. צילום: יח"צ

הוא הוסיף ש-"אנחנו עדים באחרונה להאצת פרישת רשתות סלולר פרטיות בארגונים. אלה נועדו לתת מענה מקומי לדרישות האוטומציה, הפעלת אינטרנט של הדברים, תקשורת Mission Critical PTT בין צוותים ועוד. נוקיה סיפקה מאות רשתות 4G/5G פרטיות סביב העולם – למפעלים, מרכזים לוגיסטיים, תשתיות תחבורה, גופי בטחון וגופים נוספים. כך, ערכנו פרויקטי נמל חכמים בהמבורג ובאנטוורפן, ופרויקטי תעשיה חכמה בלופטהנזה-טקניק ובפולקסווגן, ועל לקוחותינו נמנים גופים ביטחוניים ברחבי העולם, לרבות נאס"א".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. וול

    בוא לקבל אצה מנוקיה ? ...... בטכנולוגיה?......

אירועים קרובים